{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Kommentarer på:  Pas krise!!
  • #1   24. sep 2019 Hun skal have afstamning for at få rødt pas. Hvor kommer hun fra siden hun ikke har pas? Hvis hun ikkehar pas eller anden dokumentation for hun er renracet kræver det en dna, af både hende og forældrene. Og det kan være en meget dyr fornøjelse smiley

• #2   24. sep 2019 Vi har fuld stamtavle på hende smiley Dyrlæge har været og lave dokumentation på alt det der skulle være smiley

Hun er fra Langeland

• #3   24. sep 2019 Seges

• #4   25. sep 2019 Ring hertil, og hav papirerne ved hånden, så du kan give de nødvendige oplysninger - så kan de hjælpe dig videre smiley

https://www.landbrugsinfo.dk/heste/hestepas/Sider/Startside.aspx

• #5   25. sep 2019 Undskyld jeg blander mig.. Men TS.. I har vel fået lavet dna på hende og forældre så siden du siger I har fuld stamtavle? Man kan jo ikke bare sige at man har da det jo skal dokumenteres smiley

Mvh TT

• #6   25. sep 2019 Tindur, det kan jo godt være, at hesten er så gammel, at den rent faktisk HAR en stamtavle smiley
    Det ved vi intet om, fordi trådstarter ikke rigtig giver nogle oplysninger. Men det er også ligemeget - en opringning til SEGES/Landskontoret for heste vil give hende de nødvendige oplysninger.

• #7   25. sep 2019 Jo jo, men stadig skal det da dokumenteres.. smiley hvis ikke kan jo jeg også bare købe en Frederiksborger lignende ældre hoppe og sige at hun er efter de og de forældre.. smiley og den går nok ikke smiley

Mvh TT

• #8   25. sep 2019 Hvis hesten har en af de gamle blå stamtavler, så er det jo dokumenteret - men det er formålsløst at gætte ud i den blå luft, når der ikke er nogle oplysninger på bordet.
    Landscentret er stadig det næste skridt - de vil vide, hvad der kan gøres, når de får oplysningerne på hesten.

• #9   29. sep 2019 Der burde allerede være lavet pas på hende i 2017, hvis det er den du har på din profil.
    Har du haft dyrklægen ude og chippe og udfylde papirer, så får hun lysegrønt pas, med mindre at du har en kvittering dels for indberetning af bedækning og dels for indberetning af folingen i sin tid.
    Stamtavlerne er udgået for mange, mange år siden omkring 1997, jeg går ud fra, at hun ikke er så gammel.
    Jeg kan se, at det er en pinto, prøv evt. at kontakte Dan Christiansen, formand for Dansk Pinto avl, de har også barokkerne med.

Kommentér på:
Pas krise!!

x