{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
390 visninger | Oprettet:

Brugt ridetøj til børn? {{forumTopicSubject}}

Nu ved jeg ikke hvor mange af jer der har børn der rider, men jeg har 2 stk. og jeg synes brugt ridetøj er svært at opdrive. Jeg er desværre for nærig til at købe en masse nyt, især når jeg ikke ved hvor længe interessen holder.

Er medlem af et par fb grupper, men der er ikke meget tøj derinde og det meste er til store børn. Hvor finder I brugt ridetøj til børn (6,7 år og 10/12 år)?

Kommentarer på:  Brugt ridetøj til børn?
  • #2   30. sep jeg har faktisk ridebukser liggende til børn som mine er vokset ud af samt veste mm

• #3   30. sep Min rideklub har sin egen køb-/salgsgruppe på Facebook, hvor der handles en del. Desuden er der jævnligt opslag på infotavlen på stedet, og det er mit indtryk, at der sælges lige så meget dér som på Facebook.
    Har din klub sådan noget, så var det måske en ide? Det er jo helt legalt at oprette købsannoncer, og så er der faktisk ofte nogle, som har noget liggende, som de ikke helt har magtet selv at sætte til salg smiley

• #4   30. sep Kan anbefale at lave et opslag, hvor du skriver, hvad du søger. Synes ofte folk ikke lige fik sat til salg, men når nogen søger, så har de alligvel lidt liggende smiley

• #5   30. sep Prøv i Gulerodskongen i Randers - der er masser smiley

• #6   1. okt Der er også nogle der sælger brugt ridetøj på reshopper

• #7   2. okt kig på DBA, der har jeg flere gange haft held til at sælge mit smiley

• #8   2. okt Jeg har også en del børne ridetøj liggende. Jeg synes derimod det er enormt svært at komme af med smiley

Kan undersøge hvilke str. det er jeg har liggende, hvis det har interesse?

• #9   5. okt Jeg anbefaler også Gulerodskongen. Ligger i Randers, og hun har i hvert fald en masse af alt muligt smiley

• #10   5. okt Gerne Julie smiley

• #11   5. okt Jeg har en isblå dynejakke fra Hooks hængende (hestejakke, så “figur-syet” eller så meget det nu er til børnejakke) str kan jeg finde ud af hvis der er interesse smiley Den er i fin stand mener jeg, tror faktisk aldrig den er brugt ved hestene smiley

Vi smed desværre en masse ud, da min pode groede, da det var for svært at sælge... men omtalte jakke blev hængende, skal gerne tjekke om der er andet i gemmerne, men hvilke str søges?

• #12   5. okt Karen, 128 (evt.134) og 146

• #13   6. okt Super jeg kigger lige i løbet af en dag eller 2, har ikke fri i dag så jeg kan tjekke gemmerne.

Jakken står der xs i, men tror den kunne passe en der bruger str 146 uden at være voldsom, hvis det er noget smiley

Men lad mig lige tjekke om der ikke skulle være andet smiley

• #14   6. okt Er jakken til dreng eller pige?

• #15   6. okt Uhm jeg vil sige det sådan at den er indkøbt til en drengepige smiley

jeg ved det faktisk ikke helt for farven er sådan helt isblå og dermed nok mest målrettet drenge tror jeg, men i den str (xs og ned) har jeg aldrig tænkt over dreng/pige, da jeg har et transkønnet barn og dermed har vi købt efter farver smiley

Alt efter hvor præcis du er fra, er du velkommen til bare at afhente (skriv evt pb) jeg kan tage billeder først smiley gør det lige i morgen, hvor jeg også lige kan tjekke om vi har mere liggende.

• #16   7. okt karen, nu spørger jeg udfra nysgerrighed. Hvordan kan et barn være transkønnet?

• #17   7. okt Nikoline det er tydeligt når et barn ikke søger påklædning, legetøj, venner som “passer til kønnet”, derudover er der nogle kønsspecifikke ting i opførsel/fremtoning/måde at gebærde sig på, som også kan være tegn på at der “er noget, der er anderledes”.

Når barnet så kommer som ungt menneske og melder de er transkønnede, og hele omgangskreds + klasse + “bekendte” siger “selvfølgelig, det giver mening” ja så er jeg ikke i tvivl, så ja derfor har jeg et transkønnet barn.

Jeg har ikke haft den specifikke sætning “et transkønnet barn” da han var 3-12 men jeg har som sagt aldrig været i tvivl om at jeg havde en “drengepige” som man ikke skulle købe tøj til i pigeafdelingen, det er bare nemmere at skrive nu jeg ved HVORFOR jeg ikke kunne det, at jeg har et transkønnet barn smiley

Men ja tro mig, man ved 100% der er “noget” fra de er ret små, præcis som mange ved det med homoseksuelle, eller bare at de har et talent for noget smiley

Jeg forstår dog til fulde dit spørgsmål, og undren smiley jeg tror man skal se hele udviklingen på nært hold, for at forstå hvordan det er. Vi har dog aldrig puttet nogen label på, og han har selv fortalt hvordan han har følt sig meget anderledes end pigerne altid (hvilket også skole har givet udtryk for at de kunne se) men ikke vidst at der fandtes et begreb eller bare andre ligesådan indtil for et par år siden, hvor ordet “trans” blev nævnt og jeg overfladisk forklarede hvad det er.

Jeg håber det gav “nok føde” til din nysgerrighed smiley

• #18   7. okt Lisette her er billede af jakken, man kan ikke sende billeder i beskeder smiley

Den ser meget figursyet ud, men det er heste-jakker jo, også ved drenge/mænd smiley

profilbillede
  • #19   7. okt Tak for billede Karen, han siger at det ikke lige er hans stil smiley Havde den været mindre ville tøsen sikkert have været begejstret, da den har "Elsa farve" smiley

• #20   7. okt Ha Elsa farve, den havde jeg ikke tænkt på. Hvis du vil have den til hende er du velkommen, hun vokser vel smiley Her hænger den bare og fylder.

Jeg fandt desværre ikke andet, jeg blev mindet om at vi havde smidt en del ud allerede smiley

Kan dog tilslutte mig gulerodskongen i Paderup, hun har en del. Toftegårdens rideudstyr har nogle gange ret gode tilbud også smiley

Kommentér på:
Brugt ridetøj til børn?

x