{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Kommentarer på:  Græs
  • #1   30. sep Når din hest virker sulten eller begynder at tabe sig, eller mangler energi i ridningen, ville jeg begynde at give grovfoder.

Mine går pt på mine slet-marker, ca 3 timer i døgnet, og det er rigeligt til dem endnu, vi snakker 20 cm højt græs, resten af døgnet går de på de alm nedbidte folde. Og de hverken taber sig eller mangler emergi.

Med andre ord kan man ikke sige noget entydigt, men få dit svar ved at fornemme din hest.

• #2   30. sep Mine heste er ude kl 07-19 for tiden - og de har græs på folden, men bliver også tilbudt og spiser havrehalm på folden.

Når de kommer ind er de meget glade for at få hø.

De to store heste får 3-4 kg dagligt, og min plag når at æde ca 10 kg dagligt.

Mvh Charlotte

• #3   30. sep Jeg ville helt 100 begynde at give hø især når den virker sulten, men jeg er også typen der tilbyder hestene hø hele året, hvad end de går på græs eller ej.

• #4   1. okt Det kommer an på dine folde og din hest. Mine heste taber sig af at gå på græs, og desværre nåede Rocky at tabe sig for meget således at sadlen blev for stor i bommen og begyndte at trykke.. Lige før rideprøven.. smiley jeg kom i gang for sent.. Han måtte nemlig gerne tabe sig lidt.. Bare ikke så meget som han kom til...

Mvh TT

• #5   1. okt Der er rigeligt græs og ingen af hestene har tabt sig ej heller min??Jeg snakker luge med stald ejer.

• #6   1. okt Vil give de andre ret i, at hvis den virker sulten, så gå igang med at tildele wrap/hø. Start småt ud, da det jo er et foderskift.

Vores har adgang til wrap hele året, selvom de er på helårsgræsfold. Jeg har dog fået ny hest, der ikke rigtig mener han har behov for det, når der er græs. Men han får skidt mave hvis han ikke får det, så jeg vile ønske, jeg kunne få ham til at spise mere wrap.

• #7   1. okt Den nemme løsning er altid kraftfoder.

Hestens behov for energi er på nuværende tidspunkt større, end for en måned siden, pga temperatur.

Græssets vækstkurve er også knækket, næringsindhold er dog ok. Derfor skal hestene bevæge sig mere for samme ts-optag.

En forklaring kan også være den trænger til nyt græs, de bliver træt af at græsse på det samme. Du har altid et større foderoptag på en 'ny' græsmark. Græsningsmanagement er vigtigt, hvis afgræsning skal være en succes, især på denne tid af året, hvor græssets vækst er så lav.

Hold godt øje med huld, den må ikke mobilisere.

Kommentér på:
Græs

x