{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Kommentarer på:  Når man får staldens Snuske i stedet for Snobby med til stævne
  • #1   4. okt Regel nr 1, en pony kan bestikkes til næsten alt, bare der er mad i sigte

Regel om 2 i pony-håndbogen: husk at sørger for at fodre din pony af hjemme fra.

Regel nr 3, hvis regel nr 2 ikke er effektueret, træder regel nr 1 automatisk i kraft og alt spiseligt betragtes som bestikkelse og må ædes.

• #2   4. okt Den har faktisk floreret på Facebook i nogle dage, så jeg har set den. Den er hylende morsom - det ku' ligeså godt have været en Fjordhest smiley

Men jeg må indrømme, at det er faldet mig noget for brystet, at barnet ingen hjelm har på. Den slags plejer amerikanerne ellers at være ret hysse med smiley

• #3   4. okt hun er sej at blive ved med at kæmpe smiley

Super ærgerligt at ponyen ikke lige er med og at der ikke er styr på det der træktov.

• #4   4. okt smiley smiley smiley smiley smiley smiley smiley

• #5   4. okt Jeg så den lige for 5 minutter siden og jeg er vild med den smiley
    Min shetlænder er præcis ligesådan.
    mig: "Nu skal du lige se det farlige juletræ, så vi kan være modige når alle de andre heste kommer ind"
    hest: "MAAAAAAD! BUFFET! OG SÅ I RIDEHALLEN!!! JEG HAR VUNDET I LOTTO!"

Og min er lige så lidt motiveret for pres sideværs som den der er for at skulle bakke smiley

• #6   4. okt Haha meget sulten pony, den skulle vist have haft noget mere at spise hjemmefra, stakkels pige, hun prøver så godt hun kan!

Selvom det er lidt synd for hende så er det sku sjovt smiley

• #7   4. okt Åh, hvor jeg savner Snobby og Snuske smiley

Så godt videoen på facebook forleden - det er godt kæmpet, og rigtig klassisk pony :b

• #8   4. okt Louise, Snobby og Snuske var bare det absolut bedste i Wendy bladene smiley

• Doktor Who
    Doktor Who Online Tilmeldt:
    aug 2016

Følger: 23 Følgere: 17 Emner: 14 Svar: 2.619
    #9   4. okt #2.
    Fra jorden af øger en hjelm ikke sikkerheden.
    Det øger risikoen for at man kan hænge fast i ting, og det giver kvælningsulykker.
    Hjelm fra jorden beskytter kun mod at blive sparket i hovedet - og det er trods alt sjældent.

Men ja, godt kæmpet!
    Og jeg har altid holdt med Snuske

• #10   4. okt Man burde da ikke hænge fast i ting med sin hjelm. Så er den spændt for løst tænker jeg.
    Jeg gik altid med hjelm når jeg gik med min unghest, og den har altså hjulpet mig fra både en forhov og et hestehoved i hovedet smiley

• #11   4. okt Dok, Det har jeg også!

• #12   4. okt doktor who tænker min bule i panden pga en skalle fra en hest kunne være undgået hvis jeg havde haft hjelm på

og det var endda ved at ske et par dage efter igen med en skalle

• Doktor Who
    aug 2016

#13   4. okt Okey.
    For år tilbage snublede jeg over en artikel med en sandsynlighefsberegning.
    Måske 10-15 år siden??

Konklusionen var, at sandsynligheden for at hænge fast og på alle mulige andre måder komme galt afsted var en smule højere end sandsynligheden for gavn.

• #14   4. okt doktor who

Jeg er også noget specielt jeg er begyndt at bruge min hat fordi jeg så tit er udsat for at få hovedet i vejen

nu har jeg over 13 år bare på den besked jeg skriver her tænkt over 4 situationer hvor hatten kunne have hjulpet og 3 af gangene inden for 4 de sidste år

• #15   4. okt Dr. Who - jeg er slet ikke enig. Der kan ske så meget når man færdes med hestene, og især når det handler om børn, som ikke nødvendigvis er så opmærksomme på omgivelser/konsekvenser, så synes jeg at det er en god ting, at de har hjelm på. Og især forstår jeg det ikke, fordi det er en konkurrencesituation. Den slags plejer man at have helt styr på “over there”.

Jeg er ikke selv for flink til at have hjelmen på, når jeg håndterer hestene fra jorden, men det kan altså gå grusomt galt på et splitsekund. Rent faktisk er det ikke så forfærdelig mange år siden, en kvinde døde efter at være blevet klemt mellem to heste - og en af mine gode bekendte har måtte hive et helt år ud af kalenderen grundet ret slemme følger af en alvorlig hjernerystelse, da han trak to heste på fold, som blev bange lige udenfor stalden og knaldede hovederne sammen - med mandens hoved imellem.

• #16   5. okt Hold nu da op hvor kan folk komme op i det røde Feldt over en hjelm!

Jeg er enig med Dok. Slap nu af med at tro at en hjelm er livsredene, hvis man har fornuften på plads, kender hestesprog og er opmærksom på sine omgivelser, så er det meget få gange en hjelm gør en forskel.

Jeg er selv en af dem som er blevet sparket i hovedet som 13-14 årig, havde en hjelm gjort en forskel, måske, lærte jeg noget, ja!
    Havde jeg lært noget hvis jeg havde haft hjelm på... sikkert ikke.
    Livet gør ondt, lev det i stedet for at gå op i limningen over en hjelm!
    Jeg kan tælle MANGE flere situationer hvor en hjelm var underordnet, den havde fx. ikke hindret mit piskesmæld da. mine heste væltede mig, eller da jeg flækkede en knogle i hånden ved læsning, jeg kan fortælle mange flere episoder, men så bliver det for langt smiley

• #17   5. okt Og til dem som siger at børn ikke har de erfaringer, så er det forældrenes opgave at lære deres børn at omgås dyr og at være der til at hjælpe og undgå farlige situationer! en hjelm er ikke det middel der gør at man undgår farlige situationer!

• #18   5. okt "Og lad være med at tro en hjelm er livsreddende". What? Det er jo lige præcis det den er..
    Jeg går ikke op i limningen over at hun ikke har hjelm på, jeg undrer mig over at I synes den alligevel er totalt unødvendig og ligefrem et dårligt redskab fra jorden?
    Nej, den redder dig ikke fra en brækket arm, men en hjernerystelse eller et alvorligt hovedtraume er nok meget rar at slippe for. Om hun har hjelm på eller ej må være op til forældrene, men at sige den ikke gør noget godt er simpelthen ikke rigtigt!

• #19   5. okt Ballonfisken, det var nok forkert formuleret af mig, for selvfølgelig kan den være livredende, det jeg mener er bare at folk ofte er mindre forsigtige, tænker sig knap så meget om, når de har hjelm på, for så kan de ikke komme galt af sted. Og så er det jo netop at det bliver farligt.

Jeg synes at en hjelm er super og jeg rider aldrig uden, men jeg gider ikke have den på fra jorden, jeg synes at den mindsker min opmærksomhed, mit udsyn og min bevægelse, og igen her, er der potentiale for farlige situationer. Når jeg håndterer en hest er min sikkerhed prioritering nr. 1 ergo er bliver hesten opdraget og håndteret så den ikke tonser mig ned, for det er ikke ok, gør hesten det, er den dårligt opdraget. Det er MIN holdning.

• Doktor Who
    aug 2016

#20   5. okt Det, som redder flest liv er nok, at folk ved, hvad der er farligt, og hvad der ikke er.
    Og opfører sig derefter. "Sund fornuft".

Hvis man gør noget, hvor hovedtraume er sandsynligt, så er hjælm godt.
    Men - der er andre ting, der kan gå galt, også...

• #21   5. okt Dok. du er så meget bedre til at formulere dig, end jeg er! Så enig!

• #22   5. okt Maria:
    Så er vi lidt mere enige, efter du omformulerede dig. Jeg er helt enig i, at en hest skal "opføre sig ordentligt", så der ikke sker de situationer, men unge heste skal jo lige lære det smiley
    Og det er jo individuelt hvad man foretrækker. Personligt finder jeg ikke hjelmen træls og i vejen når jeg går med hesten, men du kan jo sagtens have en anden følelse. Det er helt op til en selv om man vil gå med den eller ej, jeg hæftede mig bare ved din kommentar om, at den ikke var livsreddende smiley

• #23   5. okt smiley smiley :-D men også stakkels pige.. Hun må da være på grådens rand.. Også undrer det mig at ingen har lært hende den med styrke versus lethed for at det ikke skal lykkes ponyen at få spist.. smiley

Mvh TT

• Doktor Who
    aug 2016

#24   5. okt Styrke vs lethed - jeg har ikke hørt det udtryk før?

Jeg gætter at jeg nok kender indholdet, men, hvad er det for et udtryk?

• #25   5. okt Det var det bedste udtryk jeg kunne finde for at være fri for at beskrive det hele smiley Jeg har i hvert fald ikke hørt at "arbejdsbeskrivelsen" har sit eget navn smiley

Mvh TT

Kommentér på:
Når man får staldens Snuske i stedet for Snobby med til stævne

x