{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
966 visninger | Oprettet:

Lidt for klog unghest {{forumTopicSubject}}

Jeg er sørme end op med en lidt for klog unghest smiley

Jeg har hestene gående på en stor midtfold, hvor Pinot’s vandrespor er lavet hele vejen rund om den store midtfold
Da mine heste har stor respekt for hegn, så har der ikke været stød på inderhegnet....har bare ikke lige nået at få det lavet smiley

Her de sidste par måneder har alle tre heste gået sammen på midtfolden, og vandresporet har der været lukket til, så jeg kan bruge det som ridespor, så jeg vil ikke have det trådt op.

Men som alle ved - det som er “forbudt” er bare det mest interessante smiley

Og her over de sidste 14 dage er hestene gået igennem inderhegnets ledåbning hver dag, og har haft en fest på vandresporet....Jeg har tænkt at det er når de flokkes ved leddet, fordi de vil ind,og så bliver Freiherr måske skubbet ind i leddet, og så falder mit måske lidt slappe elastikled af ???

MEN i går opdagede min mand, at det sørme er Freiherr som afmonterer leddet smiley
Det lille møgdyr står og “muller” med mulen på det sorte håndtag, ind til det presses af øjet, og så er der fri adgang smiley

I dag her ti morgen monterede jeg håndtaget på en anden måde.....og det gjorde så at det lille kræ hyggede sig med at muller med håndtaget i 5 min før han knækkede koden til at skubbe håndtaget af smiley

Heldigvis ved han godt yderhegnet “smækker” smiley

Men jeg tror da lige jeg skal have tjekket op på mine led, og evt lave en periode med et bur af hegnstråd omkring ledhåndtagene, således at han får sin livs overraskelse når der skal mulles..... smiley

Det sjoveste her til morgen er, at Caspian står “beundrende” og kigger på at leddet nedlægges, så begge kræ kan komme ud på vandresporet.... godt man har folk til det grove smiley

Mvh Charlotte


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Lidt for klog unghest
  • #1   5. okt 2019 Hæhæ.

    Men Freiherr var da mildere end min barndoms køer..
    I min familie elsker vi porresuppe. Der har altid været et par rækker i roemarken...
    Køer elsker roer, og når de opdager der står roer et sted, skal de nok galopere direkte derhen.
    Når man er højtrangerende ko med porre-trang, så jager man da bare en lavtrangerende ko igennem hegnet, tripper over tråden på jorden og galoperer derefter hen til porrene. Resten af flokken følger efter.
    Jeg kunne løbe ret hurtigt efter køerne for at få dem tilbage, for at redde min livret.
    Men, når de først har opdaget porre gentager de det næste dag og æder resten der.
    Suk.
    Når porrene er spist holder de op med at bryde ud.


  • #3   5. okt 2019 Har en vallak, som også piller leddet af på folden + han åbner også sin egen boksdør smiley Han har en fest, jeg syntes det er røv irreterende!!

  • #4   5. okt 2019 Haha jeg har en fornemmelse af at du får en del sjov ud af den lille bandit ??

  • #5   5. okt 2019 smiley smiley smiley glæder mig til at høre mere om hans gode ideer i fremtiden smiley smiley smiley

    Mvh TT


  • #6   5. okt 2019 Min hoppe har præsteret det samme 2 gange. Den meget elastiske hegnstråd i led blev skiftet ud til ingen fjeder i. De hjalp.
    I boksen har hun lukket op for begge bokse, og så gik de på tur. Nu er der "lås" på så det ikke kan lade sig gøre.


  • #7   5. okt 2019 Hæhæ porre-elskende ko smiley

    Ja jeg er lige pludselig lykkelig for at jeg har “grise-låse” på boksene - jeg nægter at tro han kan løse den gåde smiley

    Jeg har også overvejet at skifte leddene ud - men jeg tror jeg starte med “lidt stød” smiley

    Mvh Charlotte


Kommentér på:
Lidt for klog unghest

Annonce