{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Kommentarer på:  Klipper du ben og hoved?
  • #1   7. nov Klipper ikke - irish Cob skal have meste naturlig look til kåringer

• #2   7. nov Ok smiley Jeg skal have fuldklippet min snart, og plejer ikke at klippe ben, da jeg kun har stor klipper, men i år vil jeg gerne bruge min hest til en række instruktionsvideoer og derfor tænker jeg, at det er pænest og mest harmonisk simpelthen at tage alt hår.

• #3   7. nov Jeg klipper alt ben hoved alt! Klipper også med en stor klipper over hele kroppen!
    Har først lige fået en lille så nu skal den da prøves men syntes ikke det var et problem med den store!(:

Hvorfor? Ja fordi hvis jeg klipper (ihvertfald min egen) så skal alt eller intet! Kan ikke holde ud at kigge på en halv klipt hest ?? lidt OCD har man vel ????

• #4   7. nov #3 får du ikke ondt i arm/hånd af at klippe med den store? Det gør jeg nemlig.

• #5   7. nov Jeg får kun klippet kroppen, men hun er også meget kortpelset, så det ses ikke så tydeligt smiley

• #6   7. nov Ja, min klippes overalt hvis jeg kan komme afsted med det for min mor (der mener man absolut ikke klipper ben og hoved smiley )
    Jeg synes det er absolut pænest, og så siger min heller intet til at få kørt en klipper midt i hovedet smiley
    Jeg har kun en stor klipper, men det fungerer fint på min pony alligevel smiley

• #7   7. nov Ehm er det kun mig der tænker at det er koldt for hesten at få klippet hoved og ben, når man ikke kommer noget på bag efter, kroppen kommer man jo dækken på...

Nå men når jeg har klippet har det kun været underhals og bringe, fordi det er der min hest svedte, en gang blev han klippet på kroppen også, men det var egentlig unødvendigt.

Vil ikke klippe ben og hoved af ovenstående grunde smiley

• #8   7. nov Jep.. Hele hesten udentagen sadelleje, samt hvis det er en hovskægsrace som f.eks. tinkeren.. Så klipper jeg kun ned til knæene..

Jeg synes det er pænere, og man slipper for alt det lange pels i spænderne i trensen..
    Og benene er lettere at holde med muk osv når der ikke så lang pels på.

• #9   7. nov de gange jeg har klippet har det været til knæene da vi stod et meget mudret sted og dermed ville der ingen beskyttelse være i kodeleddet. ved at klippe til knæene undgår man de fjollede ben, kunne aldrig finde på at klippe hele hovedet, det lige meget om det ser grimt ud, men klipper kæben og ned langs for at give et mere naturlig overgang, og alt håret under den så der ikke er skæg der kan drille i spænderne smiley nu har jeg en på tre han bliver ikke klippet foreløbig smiley

• #10   7. nov Min får ikke klippet ben eller hoved(kun lige på kæben, så der laves en pæn linje) og så hellere ikke i sadellejet.

Årsagen er at hende der klipper hende helst ikke vil klippe ben og hoved - så derfor får hesten ikke klippet pelsen af der.

• #11   7. nov Nej det gør jeg ikke!(: Men har arbejdet som groom i 6 år og klippet rigtig mange heste om dagen så mærker intet andet end ryggen efter 6-7 heste xD

• #12   7. nov Jeg klipper krop - sadelleje undtaget, ben og “skæg” på kæben. Jeg klipper kroppen, da han kommer til at kampsvede og blive dvask under træning. Jeg klipper ben, da han har tendens til muk, så for at holde mukken væk er det nemmest og pænest med klippede ben. “Skægget” fjerner jeg udelukkende for synets skyld. Jeg klipper ham ikke i hoved, sadeleje eller ører for beskyttelse mod vind og vejr samt udstyr. Det er individuelt fra heste til hest og rytter til rytter hvad der fungere, så der er ikke andet for end at prøve dig frem - held og lykke smiley

• #13   8. nov Min gamle hoppe fik klippet alt, undtagen hovedet.
    Pelsen der kommer ud i hovedet, er så grimt, det ligner en tørretumblet kat.
    Hun var nok islandsk varmblod smiley

Bølle er indtil videre kun klippet hele krop og kæber, men tror han har vundet en benklip til næste klip, for det er nogle lange hår der er der nu.
    Jeg klipper helst det hele, fordi det er pænest, ingen puder på ryggen.
    Han ska ha sin 3. klip inden for den næste uges tid.

Jeg tar ud og klipper folks heste, og der er det meget forskelligt, hvad folk vil ha.
    Dog ikke ret tit, de vil ha klippet hele hovedet.
    De fleste får en fuldklip uden ben + kæbe, det er en praktisk klip som ser pæn ud.

• #14   8. nov Ja. Altså, den kære hest skal være bedøvet for at vi kan komme ordentligt til, men hovedet KAN også klippes uden snaps og med en hel masse tålmodighed.. Ben kan ikke klippes uden, det vil hun ikke have, så hvis vi ikke har kunne få det til at passe med anden behandling, så har stængerne været langpelset.. Synes generelt det er pænest med en helt fuldklippet hest.. Min part har så også cushing, så hun er vældig langpelset og ser mærkelig ud med bushy ben.. Så vi griber chancen, når den er der!

• #15   8. nov Jeg klipper ikke ben og hoved, kun krop (minus sadelleje). Jeg klipper så heller ikke fordi det skal være pænt, men fordi det skal være praktisk ift. ridning/sved - og så for at undgå regneksem, hvilket jeg har haft to heste med efterhånden. smiley

• #16   9. nov Min hoppe er klippet langs kinderne/kæben så den følger min micklem. Hun er ikke klippet på benene. Hoved var mest for syns skyld, benene skal ikke klippes da hun ikke går stævner, og står i løsdrift

Kommentér på:
Klipper du ben og hoved?

x