{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.046 visninger | Oprettet:

Curlinghestemor {{forumTopicSubject}}

Kender i det, at man føler sig som den vildeste curlingmor for sin hest? Hvornår sker det for jer?

I dag skete det for mig, da jeg pakkede wrap og sorterede de tykke stængler fra. Hesten gider jo ikke at spise dem.
I virkeligheden, så er det fordi han så sprede dem overalt, og så skal jeg bare rydde op på dem bagefter, men alt i mig skreg af den hestemor der hviskede "lille pussenussehest skal da ikke have noget den ikke kan lide".


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Curlinghestemor
  • #1   28. nov 2019 Hmm... Altså, nu synes jeg ikke selv at jeg er curlinghestemor, men jeg tager også de tykke stængler fra, da hesten ikke æder dem og som din, spreder dem i boksen.. Jeg er ret sippet med boksbunden og kan godt bruge længe på at ordne den, så jeg synes at den er fin. Det har så mest noget at gøre med at jeg gerne vil holde den så tør som absolut muligt, så hesten ikke står i tisvåde pletter.. Men der er nogle der synes jeg er lidt bimmelim i bøtten, fordi jeg går meget op i at den er holdt til min egen standard..

    Jeg vil ikke have fuldpas, da jeg selv vil muge den boks, så jeg ved at det er gjort som jeg vil have det.. Jooooh, jeg er sgu nok lidt åndssvag lige der smiley


  • #2   28. nov 2019 Jow, jeg må indrømme jeg godt kender til det. Jeg køre ud for at fodre kl 05 45 for at den gamle hest kan få varm mad, at starte dagen på. Det samme sidst på eftermiddagen for at hun kan få noget varme, at stå natten imod med. Rydder alt det hø op, de spilder ud over det hele. Såå.. lidt curling er jeg vist også smiley

  • #3   28. nov 2019 Dem ville jeg osse ta fra, hvis de var i vores høballer.
    Men nogle ting, går der curling i den, andre ting, gider jeg ikke så meget pis.
    Jeg har det sån lidt "du ska smage, før du må afvise" han sku nødigt blive sige besværlig som sin hestemor smiley smiley smiley


  • #4   28. nov 2019 Spørgsmålet er nok nærmere; hvornår er jeg IKKE curlinghestemor? (-;

    Er ærligt talt bundhysterisk... Alt fra foder til dækkenskift, når vejret svinger det mindste... Muger også selv - og kan sagtens bruge 20 min på én pilleboks, hvor alt sies og bunden ligger snorlige bagefter... taber hesten en sko, kan det kun gå for langsomt førend at smeden kommer .. har spenderet mange tusinde kr på dyrlæge for mindre ting, hvor andre nok havde slået koldt vand i blodet ... og kunne blive ved ..

    Øver mig på at skrue lidt ned for det, men det er altså svært!! smiley


  • #5   28. nov 2019 jeg skal sortere dem der fra min hest kan ikke tåle den plante vi kæmpede med allergisk reaktion i 4 måneder i form af betændelse i hele kroppen og var to antibiotika kure igennem det eneste den havde haft fat i var de røde ikke giftige planter men 2 dyrlæger mener stærkt det er det den slår ud på og siden det er fjernet fra den har den ikke haft sår og reaktion den hest har altid kunne tåle det men nu er man jo blevet 14 år og blevet bedste veninder med dyrlægerne i år smiley så TVUNGET curling her ih jeg har det hårdt smiley

  • #6   28. nov 2019 Tjae.
    Tjoe.

    Jeg tror, at hjemme hos os er det mere Dennis der er curlingmor for konen og hunden end...


  • #7   28. nov 2019 Jeg er hysterisk med dækkener på den omvendte måde end de fleste. Hesten må endelig IKKE have det varmt! Hvis hesten er varm under dækkenet så ryger et tyndere et på. Er så meget "curlingejer" omkring det, at hvis hesten har dækken på og solen begynder at skinne, så kan jeg ikke nå hurtigt nok ud i stalden for at tage det af. Får det helt fysisk dårligt og sidder og tripper hele vejen ud i stalden hvis jeg har den mindste mistanke om, at hesten har det lidt for varmt. smiley

    Er også lidt curling mht vand. Vandet skal altid være rent. Vand skiftes helt ud og kar/spande skrubbes og rengøres hver dag.

    Men udover det, så er jeg ret afslappet.


  • #8   28. nov 2019 Det vil jeg ikke kalde Curling - i og med at hesten ikke gider æde det, så er det spild at give den det.

    Man tangere for mug curling, hvis man kan læse den her og bogstavligt talt sige ja til alt.
    https://www.malgretout.dk/2019/10/29/haanden-paa-hjertet-er-du-ogsaa-curlingejer/

    Jeg ved ikke om nogen synes jeg er noget curling noget, jeg gør hvad kræet trives med også behandler jeg hesten som alle andre dyr ( og mig selv ) dvs. jeg ind imellem køber unødvendige ting, bare fordi jeg lige synes.


  • #9   28. nov 2019 Krikken, wow ud fra den der er jeg nok nærmere anti-curling ejer smiley

    Vores heste går stadig på sommergræs (omend med læskur). De går uden dækken, er sorte af mudder og bliver ikke striglet. De får kun foder én gang om dagen, udelukkende for vitaminer og mineraler og der er ikke trillet en balle wrap ind i skuret for at lokke dem i tørvejr - De må stå ude hvis de vil æde.

    Med dét sagt så bider jeg mærke i selv den mindste ændring i adfærd, og det kan få alle alermklokker til at bimle, samt holde mig søvnløs om natten.
    Sidste år havde vi vores heste på boks, og det magtede vores søskendepar bare slet ikke. Og da storesøster (vores mest glade og goofy hest) viste tegn på bokssurhed og sågar nappede efter mig, kunne jeg slet ikke ha det og det var nok til at vi sagde vores ellers super lækre lejemål op, og byttede vores parcelhus ud med et gammelt slidt landhus, udelukkende så vi kunne få hestene hjem i løsdrift. Så måske der er en lille curling ejer gemt i mig alligevel smiley


  • #10   29. nov 2019 Egentlig kunne han jo sagtens selv underholde sig med at pille de store stængler fra, så jeg ikke skal bruge tid på det. Han smadrer alligevel boksbunden med strå, så jeg sparer ikke tid på det smiley

    Jeg er normalt meget anti-curling og kræet må finde sig i meget. Den har fået kiks med rosiner i smiley

    Men jeg overvejer lidt at finde en palle og lægge en plade på, så hesten kan få en skammel. Han kan nemlig ikke se hen over boksen nu og det irriterer ham lidt.


  • #11   29. nov 2019 Hehe.. Det eneste jeg kan sige JA til, sådan helt oprigtigt, er boksen og foder. Jeg er som sagt nok (helt sikkert) mere end gennemsnits hysterisk med boksbunden og jeg ved allerede nu at jeg kommer til at veje min hests foder af. Jeg vejer også min egen mad i perioder.

    Klokkerne er ikke et skade problem, men et sko problem og min part blev nok klippet lidt oftere end andre da hun var i fuld ridning, fordi hun har helt ustyrlig pels og hun sætter alt for meget i et rasende tempo.

    Altså, jeg kan godt lide pæne og rene ting. Men jeg må også indse at jeg kommer et sted uden ridehus og med vældig meget mudder, så det er meget svært at holde noget som helst pænt.


  • #12   29. nov 2019 Når min hest ligger an til at klø så klør jeg hende på pågældende sted så hun ikke behøver og bare kan nyde det.

    hun har en samling af dækkender og andet udstyr i mærke klassen hvor man tænker hvorfor det er en mark hest hvad skal hun med 2 kingsland tæpper når hun står på boks eller er blevet skyllet osv osv


  • #13   29. nov 2019 Jeg er ikke curling mor - det har jeg folk til smiley smiley smiley

    Der hvor min hest står opstaldet, "pyller" de mere om hesten, end jeg nogensinde selv har gjort smiley smiley smiley


  • #15   29. nov 2019 Nope.. Ingen curling mor her! smiley men det med boksen, og folden.. Det er jo for at de ikke skal få muk og sur stråle da det betyder mere arbejde og dyrere for mig med salver osv osv. Men jeg tror mine naboer og folk i byen mener jeg er.. Jeg får i hvert fald høre en masse "Hold da op hvor har dine heste det bare godt, de mangler sku ingenting, Nøj de har det godt" også tænker jeg når enkelte siger det.. Jaa måske I skulle kigge lidt på jeres management.. Men jeg holder selvfølgelig mund.. Vi er forskellige.. Men nej ingen curling mor her smiley

    Mvh TT


  • #16   2. dec 2019 Kender det alt for godt. Men mere modsat end mange. Vil have dem så naturlige så muligt og købte så også lige en bomløs sadel til næsten 20.000 (ved godt en sadel ikke er naturlig for en hest). Men ååhh jeg kender det. Men nu kan jeg ikke se mine ponyer mere en højst 1 gang om ugen og jeg er ved at gå i smadder indeni fordi jeg ikke kan se om de bliver passet ordenligt (ved de bliver passet godt).

Kommentér på:
Curlinghestemor

Annonce