{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
637 visninger | Oprettet:

genstridig hovbyld {{forumTopicSubject}}

i starten af november blev den ene hest lidt halt på det ene forben. en uge efter var det pludseligt meget værre. han kunne næsten ikke støtte på det og 39 i feber. jeg fik smed som sagde hovbyld dybt inde. næste dag dyrelæge som bekræftede og gav smertestillende i tre dage samt forbinding. siden har der ikke været feber og han har ikke haltet ret meget. men hoven og koden er stadig varm og vil ikke berøres.
hvor længe har I oplevet en hovbyld var om at bryde ud? skal jeg have mere toldmodighed?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  genstridig hovbyld
  • #1   8. dec 2019 Jeg ville kører hesten på hestehospital og få den udredt for evt brækket hovben e.l. Det er ikke normalt det din hest oplever på nu snart 5-6 uge.

    Personligt havde jeg haft fat i smed og dyrlæge efter 1 uge fra hesten havde fået behandling og ikke responderet på det.

    Mvh Charlotte


  • #2   8. dec 2019 Jeg bifalder Charlottes forslag.

    Hvis det er en hovbyld skal hesten opføre sig som en hest med hovbyld.
    Så - hvad er det så?
    Det må du så finde ud af, så du kan rette behandlingen ind


  • #3   9. dec 2019 Jeg har været gennem et længere forløb med en hovbyld, hvor vi nåede ud i røntgen fordi smed og dyrlæge blev i tvivl om det var hovbyld eller hovbenet.
    Men det var "bare" en hovbyld som vandrede fra hovbenets spids og hele vejen gennem hoven til den kom ud bag på balden.
    Det tog lang tid og var frustrerende, og pengene til røntgen kunne jeg godt have sparet.


  • #4   10. dec 2019 Jeg kan ikke råde dig mht. røntgen - men jeg ved af erfaring, at det kan tage laaang tid for en hovbyld at vandre gennem hoven, især hvis hesten har fået penicillin.
    Daglig iblødsætning i vand med sæbespåner kan hjælpe - sæbespåner er supergode til at trække skidtet ud.


  • #5   10. dec 2019 smeden har været her og fandt den. den i strålen og er vandret mod ballen og på vej ud der. jeg skal bare vaske i søbevand hver aften hesten kommer ind til natten.

Kommentér på:
genstridig hovbyld

Annonce