{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
987 visninger | Oprettet:

Stigbøjler til dårlig ankel? {{forumTopicSubject}}

Jeg døjer en dårlig ankel og det gør specielt ondt når jeg rider. Min ankel kan simpelthen ikke holde til at være i stigbøjlen, da det letter på smerten at tage foden ud af bøjlen.

Da jeg rider meget tur er dette ikke en optimal løsning.

Jeg rider lige nu med et par almindelige bøjler med elastik som sikkerhed.

Men findes der nogle som er bedre for os med dårlig domme men hvor der stadig er den samme sikkerhed? ??


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Stigbøjler til dårlig ankel?
  • #2   8. jan 2020 Jeg ved ikke præcis hvad det er ved bøjlen der genere.
    Men jeg tror specielt det er når jeg træder hælen ned og ankelen bøjer. Og så har fys konstateret at min ankel er svag når jeg drejer anklen ind mod hesten.


  • #3   8. jan 2020 Bow Balance! Dyre men mit bedste køb til mig selv nogensinde smiley

    Mvh TT


  • #4   8. jan 2020 Der er enormt mange der har gode erfaringer med Sprenger bøjler til dårlige knæ og ankler. Jeg har en kopi jeg er glad for til mine knæ, men de originale skulle være bedre smiley

  • #6   8. jan 2020 Ja jeg har ikke ondt i knæer og ankler mere efter jeg gik over til BB smiley jeg rider i timevis uden problemer, før havde jeg ondt efter 20 min smiley

    Mvh TT


  • #7   8. jan 2020 Enig i Bow Balance smiley

  • #8   8. jan 2020 Det eneste jeg er bekymret for med Bow Balance er om der er nok sikkerhed i? Jeg er en smule bekymret for om foden vil sidde fast hvis jeg ryger af sidelæns ??

  • #9   8. jan 2020 Dumt spørgsmål sikkert, men har du prøvet at give dig selv længere bøjler? smiley

  • #10   8. jan 2020 Hippie: ingen spørgsmål er dumme. Der kunne jo være jeg ikke har tænlt over det men ja det har jeg og jeg rider med Max. længde pt.
    Bliver de et hul længere svæver min fod over bøjlen og bøjlen flyver rundt smiley



  • #11   8. jan 2020 Godt nok. Det er bare sådan, at man nogen gange ikke selv tænker over de mest indlysende ting smiley Men held og lykke med bøjlerne smiley

  • #12   8. jan 2020 Fordelene ved Bow Balance er det drejede øje, som gør bøjlen trækker mindre i din ankel og at bøjlen er fleksibel, gør at bøjlen følger din fods vinkel fremfor at skabe en kant du vipper på. Den har samme sikkerhed som alle andre flex bøjler, dog skulle den buede form gøre at de har sværere ved at side fast ala. s-bøjler. Men hvis du får foden igennem er der en risiko, da bøjlen ikke kan gå op i siderne - men det er der også flere bøjler som skulle kunne give sig i siderne, som har vist sig ikke altid at gøre det desværre. Så det er en afvejning.

    Hvis du har et svagt ankelled, har du så ankelbind på? Ellers ville jeg foreslå at prøve det også, måske det kan hjælpe med at aflaste belastningen i ledet. Derudover prøv at undgå at træde hælen ned, den skal bare være i niveau og det behøver du ikke ligge meget vægt i bøjlen for.


  • #13   8. jan 2020 Jeg hopper med på Bow Balance smiley
    Har tidligere haft rigtig mange problemer med kramper i i ankler og knæ. Det er helt ovre efter jeg skiftede stigbøjler smiley


  • #14   8. jan 2020 Det bedste jeg har gjort er en underviser, der fortalte at hælen ikke skal ned, men blot være på samme linie som resten af foden.

    Andre rider måske anderledes, men det hjalp mig helt vildt, godt nok med knæ, men alligevel smiley


  • #15   9. jan 2020 Karen - På trods af sådan en underviser, så fik jeg ondt smiley også hedder det ej heller hælen ned, men tæerne op hvis man rider på den måde.. smiley

    Mvh TT


  • #17   9. jan 2020 Sprenger Bow Balance. Det er en hamper pris, men det er virkelig penge givet godt ud smiley

    Mine problematikker ligger i;

    1) dårligt knæ. Styrtede med en hest som 12 årig, først da jeg var 16 blev det taget seriøst, jeg blev sendt videre til ortopædkirurg og udredt, blev opereret. Min menisk var slået skæv og noget af den måtte fjernes. Efter operation er det markant bedre, men ikke helt godt, og jeg døjer stadig jævnligt med smerter på jorden og i sadlen - specielt om vinteren.

    2) forstuvede for nogle år siden min ene ankel. Den gør STADIG til tider ondt når det er koldt, den bliver stiv og jeg vrikker om på den når jeg rider.

    Ovenstående problematikker er næsten helt væk med bow balance bøjlerne. Anklen mærker jeg aldrig til når jeg rider, og det er faktisk kun når vejret er koldt, at jeg mærker mit knæ.
    Til gengæld får jeg hamrende ondt i både knæ og ankel hvis jeg rider med almindelige sikkerhedsbøjler


  • #18   9. jan 2020 Jeg selv døjer med mine ankler - her er synderen at jeg simpelthen ikke balancerer ordentligt på mine fødder. Jeg har for meget vægt på ydersiden. Når jeg får fordelt vægten korrekt er generne også væsentligt reduceret. (Jeg burde også træne specifikt ved siden af ridningen...)

  • #19   9. jan 2020 Efter styrt med min hest, hvor jeg fik et kompliceret brud i anklen, fik jeg også mange gener under ridning, pga. mine bøjler. Jeg købte Sprenger flexibøjlen og det har lindret mine smerter rigtig meget, fordi den "følger" min fod og trykket bliver flyttet (synes jeg) smiley

  • #20   10. jan 2020 Jeg har døjet meget med den ene ankel og prøvet både sprenger og andre specielle bøjler uden effekt. Derimod hjalp det da jeg fik rettet min opstilling. Slap spændingerne i hoften, fik drejet benet helt oppe fra hoften og blev bevidst om at træde lige ned i bøjlen med vægten på trædepuden i stedet for at presse hælene ned.

Kommentér på:
Stigbøjler til dårlig ankel?

Annonce