{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.077 visninger | Oprettet:

Hanoveransk trense - kender du en lækker en ? {{forumTopicSubject}}

Halløjsa

Smukke Freiherr er jo officielt i år blevet 3 år, og nu skal det mere seriøse arbejde jo i gang - aka han skal have trense og bid på.

Freiherr har haft flækket en kindtand, hvilket er blevet fjernet af dyrlægen, men jeg tænker han ikke behøver at blive yderligere generet af en trense i kindtandsområderne - og derfor er jeg på jagt efter en hanoveransk trense.

Jeg har lidt ønsker til trensen :
Sort
Ikke bling på næsebånd
Gerne bling på pandebånd
Gerne smalle remme/rundsyet

Jeg har forsøgt at kigge mig lidt omkring, og det bugner jo ikke ligefrem med hanoveransk trenser - så hit me hvis I kender til nogle pæne nogle smiley

Og har nogle erfaring med islandske hanoveransk trenser størrelsesmæssigt så vil jeg meget gerne høre om det - min lille Freiherr har absolut et langt og smalt fuldblodshoved, så minimum str full.

Her den smukke og hans hoved smiley

Mvh Charlotte


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hanoveransk trense - kender du en lækker en ?
  • #1   11. jan 2020 Min erfaring er, at islandske trenser for det meste laves for store end for små. Dette fordi pga. den manglende kæberem, er trensen bare et langt stykke læder, med ét spænde i stedet for to. Det gør, at der kan laves ekstra huller i uendeligheder, så det er aldrig et problem hvis man køber dem for store. Alle islændertrenser kan downsizes til str. shetlænder, hvor imod de jo ikke kan gøres større end læderets længde. Så derfor laves de ofte rigeligt store. Ville sige de fleste kan spændes ud til stor cob eller full.

  • #2   11. jan 2020 Da jeg fik anbefalet hanoveransk, købe jeg dette næsebånd og satte sammen med resten af den gamle trense. Det fungerede godt og mindes næsebåndet var af god kvalitet, dog er det ikke rundsyet, men kunne være en idé smiley

    https://unicorn-ridesport.dk/shop/21-trensetilbehoer/1914-cheval-hannoveransk-naesebaand/


  • #3   11. jan 2020 Celina - tak for godt svar. Jeg synes faktisk at der er lidt flere typer at kigge på i islænderverden, og fedt at høre at de oftest kan spændes godt ud smiley

    Mvh Charlotte


  • #4   11. jan 2020 Maria R - super god ide, tak for det smiley

    Mvh Charlotte


  • #5   11. jan 2020 Der er nogle fine nogen inde på Hööks' hjemmeside ( https://www.hooks.dk/hest/udstyr-til-hest/trenser?instock=true). Trenser derindefra plejer at være af ret god kvalitet smiley

  • #6   11. jan 2020 TakHippie uden hypse - det kigger jeg lige på, deres priser plejer jo at være fornuftige smiley

    Mvh Charlotte


  • #8   11. jan 2020 Til min hoppe brugte jeg dette, det er fra Hooks, jeg puttede et OS pandebånd på.
    I en xfull, som var lige i underkanten til hendes kæmpehoved.
    Synes det var svært, at finde noget der var langt nok mellem kindstykkerne.
    Det problem jeg oplever mest er, at der sidder et kindstykke i øjet på hesten.
    Næsestykket på et islænder næsebånd bør være, noget kortere, end til heste.
    Hendes stævnetrense er fra Horseline og det passede fint i længden, i full.
    SD laver nogle fede nogle, som jeg dog ikke har prøvet, men der er jo mange muligheder smiley



    profilbillede
  • #9   11. jan 2020 Jeg er vanvittigt glad for min Cheval!
    Den er mega lækker i læderet, kan indstilles i næsebåndets bredde også, pandebåndet er jo ganske vidst uden bling, men det kan man jo skifte hvis det er smiley


    profilbillede
  • #10   11. jan 2020 Jeg har en hoppe, der har et stort hoved ift. at hun er 3/4 islænder, se billeder - det er hende til højre, den brune er en ren, ret stor islænder. smiley
    Min bruger oftest en mellemting mellem cob og full, så i grimer køber jeg f.eks. str. Full. Min hoppe kunne altså ikke passe en hannoveransk trense i islænderstørrelse, og det kunne ikke spændes nok ud til, at hun ville kunne komme til at passe det. Jeg ville bestemt ikke satse på sådan et. Desværre!


    profilbillede
  • #11   11. jan 2020 Her kan du også se. smiley Altså, hendes hoved er stort ift. en islænder i stor størrelse...

    profilbillede
  • #12   11. jan 2020 Tak for de gode billeder smiley

    Jeg kan godt se tydeligt, at islændernehoveder måske ikke er lange nok - ikke at jeg tror Freiherr er x-full, men et langt fuldblodshoved har han.

    Dejligt at se billederne af de to varmblodsheste med hanoveransk trense - de ser rigtig pæne ud med den form for trense smiley Som barn af 80’erne hvor det var den eneste slags trense man havde, så ligger det i mig at de fåret “langt grimt hoved” med hanoveransk trense - men begge jeres heste ser godt ud med dem smiley

    Jeg kigger lidt på hooks og SD design - tak for hjælpen.

    Mvh Charlotte


  • #13   11. jan 2020 Jeg har købt en SD trense, og den er rigtig dejlig blød.
    Fordelen ved deres saml selv system er, at man jo kan købe et andet næsebånd og sætte på sin trense, hvis du på et tidspunkt ikke længere vil have hanoveransk.


  • #14   11. jan 2020 Mette b - god tanke. smiley De to andre har allerede SD trenser, og dem er jeg glade for, så det kan være jeg skal vente til Herning og så ud og kigge på det hele smiley

    Mvh Charlotte


  • #15   11. jan 2020 Kigger du hos Hööks og på SD ville jeg klart vælge Hööks! Synes SD er sådan nogle "paptrenser", dem jeg har haft i hænderne - og det har alligevel været en del, både de første der kom og dem der er kommet her på det seneste - synes jeg simpelthen slet ikke har været noget fantastisk, særligt ikke den den pris smiley

  • #16   11. jan 2020 Utroligt så forskelligt man oplever ting. Jeg er meget imponeret over min nye SD trense. Den er så dejlig blød i foringen. Bevares læderet er ikke lige så god kvalitet som dem jeg har fået håndsyet, men alligevel i den bedre ende.



  • #17   12. jan 2020 Mit største "problem" var lige netop, at de blir lange og grimme med hann.
    Men det lykkedes mig, at sætte det så hun ikke så dum ud.

    Jeg har den stadig, hvis det ku ha interesse.
    Der er dog ingen bling pandebånd på, men det er billigt smiley


  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #18   12. jan 2020 Karlslunde har rundsyede trenser med hannoveransk næsebånd.

    Men om det kun er islænder er jeg lidt i tvivl om. Der kan ihvertfald ikke vælges str.

    Jeg syntes at hannoveransk næsebånd er super klædelige på de fleste heste faktisk. Her er et billede af et skrummel med hannoveransk smiley


    profilbillede
  • #19   14. jan 2020 Jeg har også en SD trense, oprindeligt med alm næsebånd, men så anskaffede jeg bare en hannoveransk da jeg fik behov for den.

    Til min nye hest fulgte der en trense med, med lak på og det kan jeg ikke fordrage så hun må tage til takke med det hannoveranske indtil Herning smiley



    profilbillede
  • #20   14. jan 2020 Jeg ved ikke, hvad der for dig gør en trense "lækker" smiley
    Men jeg har én som er fra Horseline. Den er jeg rigtig glad for - forholdsvist smalle remme, som ikke giver sig i brug, smidigt læder, som er let at skubbe ind i spænde og snalle, og et par diskrete sten i pandebåndet, men ingenting i næsebåndet. Ydermere var den billig smiley


  • #21   14. jan 2020 Tak for alle yderligere indlæg smiley

    Mimre - det lyder meget som “lækkert” det du beskriver, den måjeg lige kigge nærmere på smiley

    Og jeg beklager, men jeg har det bare lidt anstrengt med hanoveransk næsebånd, fordi jeg synes et flot langt fuldblodspræget hoved ofte bliver 25 km langt at se på smiley Og så kan jeg bare huske 80’erne med hanoveransk trenser med plastik gul/rød fletpandebånd, brunligt filtunderlag med læderkant og kombisadler smiley

    Mvh Charlotte


  • #22   14. jan 2020 Du kan jo "bare" sætte et hanoveransk næsebånd på en anden trense.

    Jeg har et rundsyet kandar, hvor jeg har sat et "fladt" næsebånd på, synes faktisk selv at det er pænt og det fylder ikke så meget.

    Det var måske en muglighed?


    profilbillede
  • #23   14. jan 2020 Horseline er ret lækre trenser, jeg har en fra 2013 der stadig ser godt ud - pudser jeg den er den nærmest som ny! Og lige siden dag 1 var den lækker i læderet, og er altså kun blevet mere lækker i takt med den er blevet brugt smiley

    Dog er jeg altså kæmpe fortaler for Cheval trensen, den jeg har er bredere på midten end i siderne, så synes den afhjælper det lidt det med at hovederne kan se lange ud smiley
    Og så ser man også mange der sætter den for langt nede, hvilket jo ikke ligefrem hjælper på de lange hoveder smiley


    profilbillede
  • #24   14. jan 2020 Sommetider må man skønheden lide for effektiviteten. Har desværre ikke billede af min gamle hest med hannoveransk næserem på, men han gik med det en overgang. Han har to cm overbid. Forestil jer lige sådan en fedtmule blive lang i ansigtet smiley

    profilbillede
  • #25   15. jan 2020 Jeg forstår dig godt Charlotte, jeg synes også at de bliver lange i fjæset smiley
    Men det hannoveranske næsebånd kan bare noget, som de kombinerede ikke kan - især på Fjordhestene med deres brede hoveder med små, korte mundvige.


Kommentér på:
Hanoveransk trense - kender du en lækker en ?

Annonce