{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.273 visninger | Oprettet:

WOOOOWWW jeg bøjer mig i beundring.... {{forumTopicSubject}}

Hold da helt op - se lige her på denne video smiley

Tænk sig at kunne dette her smiley

https://www.facebook.com/FEIDriving/videos/770756566752331/UzpfSTEzNjQzODQzODI6MTAxNTY2MjU0NjQ4MTE0MzY/

Enjoy en form for ridesport man ikke ser så meget til normalt - nu glæder jeg mig til at de skal ud at gå maraton smiley

Mvh Charlotte


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  WOOOOWWW jeg bøjer mig i beundring....
  • #1   18. jan 2020 Det er fantastisk at se hvad de kan med vogn på.

    Hvis man bor på Sjælland skulle man gøre sig selv den tjeneste at tage til kørestævne på Dortheaslyst, hvor de kører flere af disciplinerne udenfor smiley


  • #2   18. jan 2020 Det er også mega imponerende!

    De har også lidt af den slags til hesteshowet på Roskilde dyrskue og det er altså det jeg glæder mig mest til at se hvert år :b


  • #3   18. jan 2020 Charlotte - ikke for noget, men det har altså intet med ridesport at gøre - det er køresport smiley
    Og ja, det er en suveræn dejlig sport. Nu er det jo eliten, du linker til, men selvom i det DK er en lillebitte sportsgren, så har vi også dygtige kuske herhjemme. Og så er der alle os andre, som har plads til forbedring, men som hygger os voldsomt med det smiley
    Og sjovt nok, så er der ikke nær så mange skader som i ridningen - sikkert fordi konkurrencekørsel består af tre discipliner, og træningen dermed bliver meget alsidig.


  • #4   18. jan 2020 Elsker det smiley smiley smiley smiley
    har selv været på kørekursus hos en som også kører på den måde
    og det er bare hammer sjovt


  • #5   18. jan 2020 Ja det er en spændende disciplin smiley jeg har set det på Det Fynske dyrskue og Roskilde Dyrskue. Meget imponerende smiley
    Jeg synes bare egentlig det er lidt for stressende og flugt triggende for hestene. Men de lider nok ingen nød, bare mig der er lidt overbeskyttende smiley

    Mvh TT


  • #6   19. jan 2020 Ja ride og ride kan man vel ikke kalde det smiley

    Jeg fandt dette her opslag ind på FB, fordi jeg er medlem af en af grupperne med kørsel - jeg ELSKER at se billeder fra kørestævner også her i dk. Og hvis det ikke var fordi jeg kender min egen personlighed, aka enten gør man det 110% eller også gør man det ikke, så skulle Freiherr absolut tilkøres smiley

    For mig er det her med at se kørsel på FEI niveau ligesom at se military på FEI niveau - ikke om jeg turde hverken være hest, kusk eller “hæng ud over side person” ej heller rytter i terrænet i military.
    Sagt med en dressurtanter baggrund, så er banespring på højt plan spændende, men kørsel og military på højt plan er simpelthen så det giver et sug i maven af spænding smiley

    Mvh Charlotte


  • #7   19. jan 2020 Team tindur, jeg kommer en del ved køreheste og de er ikke stressede, over det man mange af kørehestene skal have en enorm tænding for at klare det godt nok når det er på tid som marathon er.. og så er de også mere ofte tændte til shows da de ved at de skal løbe stærkt smiley Når man bruger dem til kegler eller dressur virker de langt mere "afstressede" smiley

  • #8   19. jan 2020 Jeg har også mange i min omkreds der har køreheste og bane, og har desuden arbejdet med travheste i nogle år. smiley så jeg kan se hvilke heste der er stressede, og hvilke der tager det cool. Men du kan vende og dreje det alt hvad du vil, nogle typer kørsel sætter i gang flugt instinktet, ligeledes med springning, og nogle heste kaperer det, andre not so mutch.. smiley

    Mvh TT


  • #9   19. jan 2020 Det er fuldstændig rigtigt TT - vi “leger” med flugtinstinktet, når vi spænder noget bagefter hesten. Derfor kan jeg også få helt vildt ondt i maven, når jeg ser indlæg fra fuldstændig ukyndige, som bare kaster sig hovedkuls ud i det uden noget som helst kendskab, og ofte med dårligt udstyr smiley
    Det er en spændende sport, og selvom jeg ikke har nogen ambitioner om konkurrencekørsel på højt plan, så kan jeg enormt godt lide at køre ned hestene. Det giver bare vildt meget til ridedressuren, og så er det en sjov afveksling for både hesten og mig.


  • #10   20. jan 2020 TT - nu har jeg kørt siden barnsben, fra 10 års alderen fik jeg selv lov at køre de varme heste. Og jeg må understrege der er ingen og jeg mener virkelig ingen der nogle sinde ville sætte en hest for vognen så fremt den var så stresset at den ville gå i panik. Jeg har også været blandt travhestene som helt lille og de heste har været rolige og har været glade for at komme ud og arbejde.
    Man er en dårlig kusk hvis du spænder en hest for der ikke kan lide det, og det samme hvis du presser en heste lige så meget når man rider den.
    Til dagligt ser jeg også en af landes bedste køre heste heste går de højeste klasser vi har her hjemme, den hest er rolig, men så snart hans sele kommer fra så er hesten altså ikke 20 år længere. så er han lige pludselig kun 3, for så skal han lave noget han gerne vil, der bliver han virkelig frisk men så snart han er spændt for at er han rolig og skridter for lange liner.

    Desuden er en kørehest ikke anderledes end en dressur hest eller en anden hvilken somhelst hest, tror helt ærlig min hest have blevet stresset af omgivelserne. Men aldrig af at gå for vogn. Det er stor forskel på om det reelt set er vognen og kørsel der stresser hesten, eller de mange mennesker der stresser hesten.


  • #11   20. jan 2020 Simone - Jeg kørte travheste som 10 årig på det lille trav stutteri jeg var på i Norge.. Så ved ikke helt hvor du vil henne.. Flugt instinktet er der, spørgsmålet er hvor godt hesten er trænet og om man kan tøjle det.. Men selvom man kan tøjle det er det ikke dermed sagt at det ikke er aktiveret.. smiley Tindur sit flugt instinkt var på arbejde konstant. Derfor han ikke er her mere fordi det er ikke et værdig liv for en hest!

    Mvh TT


Kommentér på:
WOOOOWWW jeg bøjer mig i beundring....

Annonce