{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
597 visninger | Oprettet:

Salg af sadel - hvor kan man finde hjælp? {{forumTopicSubject}}

Godaften smiley

Jeg står over for at skulle sælge min sadel, da min pony desværre ikke er her længere... dog har jeg ingen erfaring med salg af sadler. Det er en Henri de Rivel springsadel, købt for omkring 12000,- for 7 år siden ved sadelmager Birgitte Funder.
Har nogle af jer erfaringer med salg af sadel gennem en sadelmager/butik evt? Og hvilke butikker eller sadelmagere kan I anbefale til dette?
Jeg bor ved Aalborg, men kører gerne smiley

Godaften!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Salg af sadel - hvor kan man finde hjælp?
  • #1   5. feb 2020 Altså hvis jeg var dig, ville jeg klart sætte den til salg på markedsplads på facebook, dba, og køb og salg grupper for sadler på facebook. Eventuelt også appen Ridr.
    Jeg har solgt mange sadler gennem tiden, uden at have synderlig forstand, ved blot at sætte dem til salg på ovenstående salgsdatabaser.
    Nu kender jeg ikke din sadel sådan nærmere, men hvis du bare sætter den til en god pris, skriver bomstørrelse, boform og anlægsflade, så tror jeg du kommer langt selv. smiley


  • #2   5. feb 2020 Sælg den selv og tjen selv de 15 %. Ta tydelige, gode billeder med et målebånd på. Hvordan du måler finder du på Google. Du skal ha billeder af gjordstropper i begge sider, under sadlen, bagfra og forfra og selvf fra begge sider. Husk billeder af diverse skrammer og skader, hvis der er nogen. Med en go beskrivelse af hvilken hest sadlen har lagt på, så kommer du langt. Jeg har også solgt forskellige sadler uden egentlig, at ha forstand på dem.
    Hvis nogen spørg på, om du sender sadlen på prøve, så gør det kun mod betaling af fuld pris i depositum og køber skal selv betale porto, som typisk ligger på 99 kr med GLS. Og husk, de skal sende den tilbage i samme stand og forsvarligt indpakket og senest dagen efter de har modtaget den. Ellers så aftal, at det betraktes som køb hvis ikke den er afsendt til tiden.


  • #3   6. feb 2020 Jeg ville også prøve at sælge den selv, til at starte med, gå ind og kig div. salgssider hvilket prisleje den sadel i samme stand koster og lig prisen i den omegn, tag billeder som beskrevet oven for. Dog vil jeg fraråde at sende da sadlen kan blive slået skæv under transport, så vil køber mene at du har løjet og vil ikke købe sadlen og du får en beskadiget sadel tilbage, som ikke er ret meget værd. Så Den skal altid afhentes eller tilbyd at tage med ud og prøve den på hesten, hvis det er tæt på, så er du i hvert fald sikker på at den ikke kommer retur i skadet stand.

  • #4   6. feb 2020 Jeg vil nok anbefale at sætte den i kommission.
    Har ikke prøvet det, men tænker at du slipper for meget besvær og tidsspilde. Det er måske hurtigt de procenter værd smiley
    Jeg har ladet mig inspirere til at sætte nogle brugte ting til salg og jeg synes faktisk det er tidskrævende og jeg kan ikke helt gøre op med mig selv om det er de tusinde kroner værd at bruge tid på.





Kommentér på:
Salg af sadel - hvor kan man finde hjælp?

Annonce