{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
447 visninger | Oprettet:

Opbygge muskler {{forumTopicSubject}}

Godmorgen HG

Sagen er den at efter min datters pony tabte sig meget efter foling trods masser af foder og godt grovfoder. Nu er føllet fravænnet og hun er begyndt at se pæn ud igen. (Ribben kan hverken ses eller mærkes) skal hun nu til at ha opbygget sine muskler.
Vi har ingen bane hvor vi er opstaldet. Og folden er stort set kun mudder.

Har i nogle gode råd til at opbygge muskler på ponyen?

Folden har iøvrigt bakker hun går på.

Kommentarer på:  Opbygge muskler
  • #1   9. feb Ud og gå en masse ture med hende. Gerne i bakker, hvis i har det omkring jer.

• #2   9. feb Masse gå ture med bakker skov evt vil hjælp lidt.
    Eller begynde ride lidt hvis den kan rides.
    Man skal bare tag det stille og roligt.
    Så den ikk overbelastes for meget i musklerne????
    Held og lykke

• #3   9. feb Ud at gå ture i varieret terræn. Og gerne med hovedet i en neutral holdning smiley

• #4   10. feb Når du skal bygge muskler op, skal du tænker på hvordan hesten bevæger sig, herunder hvordan den bruger sin ryg.

I skridt er den letteste gangart at få aktiveret ryggen. I trav kræver det noget træning, at få hesten til at bruge sin ryg muskler korrekt. Ofte vil hesten kippe sit bækken bag ud, og stive ryggen, for at bære rytteren. Og da i ikke har en bane, vil jeg anbefale lange skridt ture, hvor hesten skridter godt igennem, og derved bruger dine rygmuskler godt.

Når en hest skal kippe bækkenet ind og derved løfte ryggen, kan vi som rytter gøre det enten lettere eller svære for vores heste. Hvis vi sidder godt ned i sadlen på vores røv, så presser vi hele vores vægt ned i ryggen på hesten, også er det noget op ad bakke for hesten at løfte ryggen. Hvis vi derimod er obs på vores vægtfordeling i sadlen, og lader noget at vores vægt blive båret af vores inderlår. Så vil vores vægt blive fordelt fra lår til sæde til lår, derved vil selve trykket på hestens ryg være mindre, og hesten have lettere ved at løfte ryggen via bækkenet. For at vi kan lægge vægt på vores lår, kræver det at vi har vores inderlår lagt ind til sadlen. Det gør vi ved at dreje i hofteledet. Så knæer og føder peger fremad, og fødderne hviler blødt i stigbøjlen med hele trædepuden og helt afspændte underben. Hvis det er nødvendigt at dreje foden ind, for at få tæerne ligeud, så har man ikke drejet nok i hoften. – første skridt er at blive bevidst om, hvordan ens vægt lægger i sadlen, og hvordan hesten reagere på ens vægtfordeling, om den løfte bedre i ryggen og hvornår, det er en ret god øvelse at have fokus på, når i skridter der ud af.

Efter jeg blev bevidst om IKKE at trykke hesten ryg ned med hele min vægt, har alle mine 3 vist positive forandring i deres måde at bruge deres ryg på.

• #5   10. feb Det er desværre ikke muligt at ride den. Da jeg vejer for meget

• #6   14. feb Kære dig - ud og gå ture - skoven - landeveje - alle steder - bakker -

• Tilde H
    Tilde H Tilmeldt:
    maj 2019

Følger: 1 Emner: 6 Svar: 15
    #7   i går kl. 12:19 hvis der er nogle som har ride hal i nærheden kan du hører dem om du må betale hver måned for at låne hallen

• #8   i går kl. 13:01 Hvis du er for tung til ponyen, så må din datter jo selv i gang smiley

• #9   i går kl. 14:17 Har I skov i nærheden? smiley
    Jeg går mange ture med min og holder mig ikke til de store stier. I stedet går vi meget inde i skovbunden hvor der er bakker og ting og sager han skal træde over. Det giver gode muskler. Nu har jeg holdt 14 dages ferie og yderligere en uges sygdom og kan faktisk godt se på min hest at hans muskler er mindsket en smule.

• #10   i går kl. 14:22 Kan varmt anbefale at sende ponyen på Hammerthor Poolcenter i Ikast...
    Min fjordhest havde ikke særlig mange muskler, samt overvægt. 3 uger med 6 dages svømning - og hun fik en hel del muskler, et rigtig godt udgangspunkt til at påbegynde ridning, og kan varmt anbefales... Og prisen er overkommelig!

Kommentér på:
Opbygge muskler

x