{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
719 visninger | Oprettet:

Siri H
Siri H
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3

Hest skal flyttes akut. men mangel på pas. {{forumTopicSubject}}

Er det muligt på nogen måde, at få et midlertidigt pas på en hest? Jeg har ikke smidt det væk, men en person har valgt at beholde dem (3 STK der var til lån og en på afbetaling som jeg har fået hjem) alle fik deres pas med og ingen havde deres pas der jeg fik dem hjem igen.

Hestene står akut og skal flyttes på fredag og jeg har idag spurgt seges om hvornår de nye pas kan komme, det kan de først være om ca. 10 hverdage.

Så er det muligt? Pas er selvfølgelig bestilt til dem alle, så ingen problemer der.
Men jeg vil ikke kører med dem ulovligt, selvom det kun er 15 min væk.

Kommentarer på:  Hest skal flyttes akut. men mangel på pas.
  • #1   10. feb Min veninde købte en hest uden pas, og der sagde SEGES at det var ok at køre, hvis man bare kunne fremvise dokumentation på, at passet var bestilt.

• Siri H
    Siri H Tilmeldt:
    jan 2020

#2   10. feb Mange tak. Jeg prøver lige at ringe til dem igen i morgen for at være sikker.

• #3   10. feb Mon ikke SEGES stadig har den mulighed, at du kan betale ekstra for hurtig sagsbehandling? Men det skal vist klares ved bestilling af de nye pas. Mener det koster 150 kr pr stk. Spørg dem om det er en mulighed.

• Siri H
    Siri H Tilmeldt:
    jan 2020

#4   10. feb Jeg har betalt de 3 som haste pas - 2.112,50 hver, så lidt over 6000 kr...
    De kan vil kun være sikre på jeg har modtaget dem inden mindst 10 hverdage, selvom den ene blev bestilt d.10 Jan og de andre i tirsdags... De sagde 10 hverdage fra idag.

Jeg har læst noget med midlertidig dokumentation på deres side, kan man bruge det og hvornår vil man modtage? Jeg har selvfølgelig ejerciferkatet? Og ringer til dem i morgen så snart de åbner igen.. de lovede i januar at de ville komme inden d.1 men gjorde de ikke og derfor måtte jeg udsætte og d.10 sagde de at der ville gå mindst 10 hverdage..

• #5   10. feb Jeg ville tage dokumentation for bestilling af nye pas med, meds sagsnummer, chipnummer og hele baduljen (eller hvad der nu er for at kunne identificere sagen ved Seges) - og så ville jeg køre.

Det er "kun" et kvarter, sandsynligheden for at blive stoppen er lille (selvom man selvfølgelig kun bliver stoppet når ting ikke er i orden), men du har jo en form for papirer, hesten skal bare skifte stald og hverken til dyrlæge eller slagt. Den slags smuttere sker, det er træls at arbejde med, men det sker. Køer river også et øremærke ud i ny og næ. Og jeg skal huske at tage min hests pas ud af min bil, for ellers laver jeg den modsatte ulovlighed af dig, ligesom for et par uger siden. Jeg kørte flere timer væk fra stalden med passet på bagsædet. Shit happens - og ingen af os udfører alligevel det påkrævede papirarbejde der kan sammenlignes med andre husdyr.
    Og dyrene har chip og kan identificeres så alt kan sammenlignes med Seges' papirer.

• #6   14. feb du kan få despentation (staves) for at køre med dine heste uden pas - BLOT skal du bede Seges om dette dokumentation - for hvis passene er bestilt - så er der intet problem i det

• #7   15. feb Jeg havde bare fået flyttet dyrene og så færdig.

Og hvis du er den type, der bare er total regelrytter, så kan du trække/ride dem, det må du godt gøre uden at have passet med.

• Siri H
    Siri H Tilmeldt:
    jan 2020

#8   i går kl. 00:45 Undskylder sent svar.
    De bliver flyttet om et par dage.:)??

Kommentér på:
Hest skal flyttes akut. men mangel på pas.

x