{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
509 visninger | Oprettet:

Theresa S
VIP
Theresa S
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 10

Angående hus/bygning forsikring på landejendom?? {{forumTopicSubject}}

Hejsa

Jeg har altså brug for og hører fra jer der bor på større landejendomme, om hvad i giver i bygning forsikring ?? smiley

Vi giver 12000 kr i bygning-forsikring om året og vi har 2000 kvm udhuse..

Udover det giver vi ca 1400 kr i indboforsikring om året...

Så alt i alt på vores ejendom giver vi 13400 kr om året i forsikring..
udover det er vores selvrisiko på samtlige udhuse på 13000 kr pr udhus ....
Jeg synes bare det lyder helt vildt ??? Eller er jeg helt galt på den ??
Jeg ved godt vores ejendom er en af de større men puha det er mange penge ... smiley

Hvad giver i andre der har så stor en ejendom?? smiley

Kommentarer på:  Angående hus/bygning forsikring på landejendom??
  • #1   1. mar Hvor stor er din ejendom??

Jeg har et gammelt husmandssted, bindingsværk. 6.5 hektarer jord. Bolig og gamle staldbygninger. Men ikke ret meget.
    Husker jeg rigtigt er det 11.000 kr pr år.

• #2   1. mar Der er 2000 kvm udbygninger , 188 kvm stuehus og 2,5 hektar jord med til ?

Hmm hvis du giver 11000 lyder det nok ikke helt ved siden af det vi giver så ? smiley

• #3   2. mar Inviter en håndfuld assurandører ud.
    Så kan du sammenligne priser.

Husk at halm opbevaring på loft og lignende kan gøre det 500-3.000 kr dyrere pr år alene der.

• #4   2. mar Vi giver lidt over 16.000. prisen er afhængig af om bygninger står til nedrivning eller nyværdi. og det er uden halm på loftet. Men mange af vores bygninger står til nyværdi.

Må jeg spørger hvilket forsikringsselskab du har? vi har Nykredit.

• #5   2. mar Hvis det står som landbrug, så lyder prisen helt rigtigt.

• #6   2. mar Vi giver omkring 6-8000kr årligt, men det kan du ikke bruge til ret meget. Forsikringer er så forskelligt fra husstand til husstand. Det afhænger også om det er med stråtag som er vanvittig dyr i forsikring, kvm under tag, postnr, standen på længerne mm. Det du kan gøre er at indhente overslag fra andre forsikringer, for at se om det kan gøres billigere end det du betaler. Dog synes jeg ikke det lyder vanvittigt med den pris du betaler smiley

• #7   2. mar Der findes flere forskellige online muligheder for, at sammenligne forsikringer.
    Bla. Find Forsikring, der bliver man ringet op af 3 forskellige selskaber.
    Måske der er nogen imellem, der er billigere. Men hold øje med hvilken dækning i får, da der kan være stor forskel. Så 1000 kr mere pr år kan være givet godt ud.
    De fleste selskaber giver gerne rabat hvis alle forsikringer er samlet. Altså bil, indbo, ulykke, liv, rejse og hus. 1 times arbejde på nettet kan være givet godt ud. Hold også øje med om nogen af forsikringerne overlapper hinanden. Det sker af og til. Bla. nogle bilforsikringer har en føreforsikring og hvis du allerede har en heltidsulykkesforsikring, så er en føreforsikring overflødig, hvis du er den eneste der køre i bilen.

• Dorte H
    Dorte H Tilmeldt:
    apr 2019

Følger: 1 Følgere: 1 Svar: 41
    #8   6. mar Uden at kende de enkelte policer er det umulit at sammenligne pris på landbrugsforsikringer, da prisen jo er summen af det forsikrede - herunder bygninger, maskiner, nyværdi/dagsværdi, anvendelse, værdi af høst m.m.

Men umiddelbart lyder det rimeligt, udelukkende ud fra det beskrevne vedr. bygningsmasse.

Kommentér på:
Angående hus/bygning forsikring på landejendom??

x