{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
611 visninger | Oprettet:

Ridehjelm, hvad skal jeg kigge efter {{forumTopicSubject}}

Jeg har planer om at kigge på ny ridehjelm i Herning, men kunne godt bruge forslag til hvad jeg skal kigge efter.

Min nuværende hjelm er en casco mistrall som passer perfekt, er dejlig let og luftig. Eneste anke er, at der ikke er udtagelig foer, så det kan vaskes.

Så hvad findes der af hjelme som kan justeres i størrelse, let, har meget udluftning, aftagelig foer og som er rimelig neutral. Jeg er på ingen måde til masser af bling eller kæmpestore hjelme, der mere ligner en rumhjelm.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ridehjelm, hvad skal jeg kigge efter
  • #1   3. mar 2020 Jeg er glad for mine Scharf hjelme smiley
    Synes umiddelbart de kan leve op til alle krav du skriver ovenfor smiley


  • #2   4. mar 2020 Jeg har ingen ide om mærkevare navne.

    Jeg kigger på
    1) Har den relevante certifikater? = Kan den det, som den skal?
    2) Og så går jeg hen til butikker. Fortæller, hvad jeg ellers vil have. Udtageligt foer mv.
    3) Og så prøver jeg dem på, som lever op til kravene.

    Jeg synes, at det er svært at udtale sig om ridehjelme mærker, da det afhænger af folks følelse / oplevelse, når de har den på.
    Og I erkendelse af det, så går jeg ikke efter mærke men udvalget i fysiske butikker.


  • #3   4. mar 2020 Jeg tænker at du skal spørge nogle forskellige stande, og høre hvad de anbefaler. Så kan du jo prøve en masse forskellige;)

  • #4   4. mar 2020 Jeg har en hkm ridehjelm med aftagelig hætte så den kan vaskes for sved. De er ikke dyre de hjelme men igen er spørgsmålet om den sidder ok på dit hoved

  • #5   4. mar 2020 Du skal gå efter en hjelm, der passer på dit hoved. Kort og godt. Hvad andre syntes sidder godt på deres hoved, kan du ikke bruge til ret meget, da dit hoved er forskellig fra andres. Du har allerede nævnt dine krav om justerbar størrelse, liner, let, luftig og uden bling. Gå i en fysisk butik og se hvad de har, at byde på. Herning er et godt bud, men de har travlt de dage og du kan let komme ud for, at de ikke rigtig har tid til dig. Så jeg ville gå ind i en butik på et tidspunkt hvor de ikke har travlt og få den service du har krav på. Måske du skal i flere butikker, men hellere det, end ende med en hjelm du ikke er heeelt tilfreds med, købt i hast i Herning.

  • #6   4. mar 2020 Jeg kan da godt pille indmaden ud af min casco mistrall og vaske....

    Jeg er rigtig glad for min Mistrall, netop fordi at der er så god luft i den.

    Har også en Shaff, men den er altså noget varmere at ride med....


  • #7   4. mar 2020 Tak for jeres input.

    Jeg ved godt at pasform er meget individuelt, derfor var jeg også mere ude efter hvilke hjelme der kan opfylde de oplistede krav, da det er det, jeg har erfaret, at jeg skal gå efter.

    Karin J: Så er din nok en mistrall 2, for der kan man åbenbart. I min Mistrall kan man ikke.


  • #8   4. mar 2020 Næe, min Mistrall er med den gamle godkendelse og nok omkring 8 år.

    (min Sharff er med den nye godkendelse)


  • #9   5. mar 2020 Mystisk. Jeg kan kun pille foret ud af min, hvis jeg trækker en hel masse plastiknitter ud, hvilket ikke virker til at være meningen.





  • #10   5. mar 2020 Jeg piller også plastiknitter ud, jeg har nu ikke tnkt på om det var meningen eller ej smiley

Kommentér på:
Ridehjelm, hvad skal jeg kigge efter

Annonce