{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.135 visninger | Oprettet:

Er jeg for lang til min pony? {{forumTopicSubject}}

Hej. Jeg går og tænker på at købe en pony som jeg har redet i nogle måneder.

De drejer sig om en pony på ca 125 cm. Ukendt race, men har hvis nok noget shetlænder i sig.

Jeg er 168-169 cm og jeg vejer 55-56 kg.

Jeg er bange for at jeg er for lang til ham og i følge tommelfingerreglen (20% vægt) er jeg også for lang, men han har også haft ryttere på 173 som vejer 65 kg hvor han har haft det helt fint og glad galoperet.

Når jeg rider er han altid glad og han virker ikke som en, som har for meget vægt på sig.

Hvad tror i?


Kommentarer på:  Er jeg for lang til min pony?
  • #1   8. mar 2020 Det er nok nemmere, at vurdere med et billede.
    For benlængder er jo forskellige.
    Men vil ikke sige det er specielt fremtidssikret.

    Men ville da nok sige 1er pony str er bedre til 170 højde.


  • #2   8. mar 2020 Jeg er 175 og har en hest på 143 og det syntes jeg er minimum for hvad jeg burde ride. Hvis du stadig er ung og forventer at vokse lidt endnu så er det måske heller ikke så smart en ide fremadrettet. Det ville jo være ærgeligt at skulle sælge den og finde en anden pony efter kort tid fordi du alligevæld er blevet for stor.

  • #3   8. mar 2020 Et foto vil da være bedre.

    Hvis du er 12 år, vokser du stadig?
    Så, selvom det måske lige går an nu, hvad så mår du måske er 2-5 år ældre, højere og tungere??
    Hvad er dine heste-planer?

    Hvis du vil bruge ham som ridehest, og han er dit eneste ridedyr, så nej, så lyder det ikke klogt.

    Hvis du fx gerne vil køre vogn og han kan det, du har andre heste/ponyer, du kan dække behovet for ridning ved - så er det måske klogere.

    ... Men, hvad vil du med hestesport i årene der kommer?
    Der har du svaret.


  • #5   9. mar 2020 Hvis det er med henblik på at ville ride, så vil jeg sige nej. Absolut nej. Jeg vil mene at din vægt og højde er i overkanten her.

  • Sasja M. H
    Sasja M. H Tilmeldt:
    sep 2014

    Følger: 3 Svar: 45
    #6   9. mar 2020 Du er for stor.

  • #8   9. mar 2020 Klart lettere at vurdere udfra et billede. Men med de facts, så ja, det vil jeg mene.
    Jeg er ca. samme størrelse som dig (vægt ligger dog lige under din), og jeg kunne aldrig finde på at sætte mig på den størrelse pony smiley


  • #9   9. mar 2020 ja, du er eller bliver hvert fald for lang. Det ville jeg ikke satse på.

  • #10   10. mar 2020 Jeg er 160 og min pony er 131. Jeg er for lang og næsten også for stor.
    Ponyen er dog glad, men ville aldrig satse på din vægt + højde på den pony du rider... smiley
    Indsæt evt. et billede.


    profilbillede
  • #11   11. mar 2020 Som de andre nævner, så lyder det til at du er for lang smiley

    MEN min personlige holdning er, at vi du er en stjerne dygtig rytter, som VIRKELIG formår at smidiggøre hesten og rider den korrekt, således at den bruger ryggen, har korrekt afsæt bagtil, er velafbalanceret osv osv osv osv, så kan den i VISSE tilfælde have godt af, at du (eller en anden stjerne-dygtig-rytter), sætter dig op og motionere den ENKELTE gange, trods de måske lidt for lange ben smiley
    (og så kan man i denne særlige lejlighed sætte bøjlerne op, så man ikke spænder ben for hesten).
    (Jeg bruger ikke caps lock og fed for at råbe, men jeg vil bare ikke misforstås af nogle heste-tosser smiley smiley )


  • #13   12. mar 2020 Jeg er 176 cm og her rider jeg en islænder på 135 cm, så det kommer altså også meget an på breden af hesten

    profilbillede
Kommentér på:
Er jeg for lang til min pony?

Annonce