{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.107 visninger | Oprettet:

Barfodstrim {{forumTopicSubject}}

Hej alle hesteglade mennesker. Jeg har en skøn barfodshest som skal have ordnet fusser ca. hver 6. uge. Måske hver 7. om vinteren, men det er noget jeg skal have undersøgt.
Ind til videre er hun skrevet op til ca. hver 6 uge hos en hovtrimmer. Men det veksler lidt mellem 5 og 6. Hver 5. uge ved jeg er for tidligt. Desuden siger hun at den rute, som jeg er på, får hver 4. uge i sommeren, hvilket er alt for ofte for min hest (og min pengepung tbh).
Derfor vil jeg hører om i kender nogle som der kører i Nordsjælland, en hovtrimmer ikke smed.
Jeg har tidligere brugt en som ikke var praktiserende, og derfor ikke ville køre længere væk, efter jeg flyttede min hest, hvilket vi er meget kede af.
Håber i kan hjælpe!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Barfodstrim
  • #1   12. mar 2020 Skriv til Kimmie fra KL hovpleje, mener jeg det hedder, hun er så dygtig og empatisk smiley Jeg er sikker på at hun også har ruter nordpå! Jeg har hende ude hver 8. uge, lige på det punkt synes jeg at hun er ret fleksibel smiley

  • #2   12. mar 2020 Hvorfor skal det være en trimmer? Har intet imod dem, men min smed gør præcis lige så godt arbejde på min barfodshest. smiley

  • #3   12. mar 2020 Tabita er et bud (hende bruger vi). Eller er det hendes rute du allerede er på? smiley

  • #4   12. mar 2020 Kan os anbefale Tabita smiley

  • #5   12. mar 2020 Louise, jeg har hørt om flere smede som tager alt for meget af hoven i forhold til at de skal gå uden sko og derfor slider mere - min egen smed inklusiv. Jeg bruger to forskellige til mine, Kimmie som jeg anbefaler til min barfodshest og en hesteskosmed til min hest der går med sko og ikke skal tages specielt hensyn til. De er dygtige nok til at sætte sko på, men min barfodshest fik alt for korte hove og blev øm. Kunne ikke ride optimalt i en-to uger efter en beskæring indtil hans hove var groet lidt ud igen. Derudover fandt Kimmie ud af at han har en anelse forskellig længde forben, hvilket ingen andre (to forskellige smede samt behandler og mig selv) havde set. Lige pludselig kunne jeg ride på hesten! smiley Jeg er ked af at sige det, men nogle smede er altså lidt slatne hvad angår faktisk at kigge på hvordan heste sætter sine fødder smiley
    Vores højt elskede smed, som desværre flyttede for langt væk, startede forløbet på min vallak ud med at måle hans hove med en tommestok, se ham gå osv. Kiggede altid på hvordan han stod på hovene flere gange under et besøg for at være sikker på at alt var som det skulle være. Den service er det ikke alle som giver.. smiley


  • #6   12. mar 2020
    .... Og omvendt er der trimmere der lader heste gå med for lange hove/ikke tager nok/rigtigt af fordi hesten ellers bliver ømme og ikke sender kunder videre når deres heste har brug for sko.

    Jeg ved ikke om Trines Beslagsmedie kommer i det område - men hun er både beslagsmed og trimmer smiley


  • #7   12. mar 2020 Trimmere er ikke nødvendigvis bedre til barfods heste end smede er. Jeg har oplevet lige så mange dårlige trimmere som smede.

  • #9   13. mar 2020 Min hest kunne da ellers sagtens klare at få uden sko i meget forskelligt terræn på trods han fik ordnet hove af en smed og ikke en trimmer, det samme med resten af flokken.

  • #13   13. mar 2020 Lisette ja så har du været uheldig. En ordentlig beslagsmed kan gøre begge ting lige godt. De trimmere (4 styks) jeg til gengæld har haft (med undtagelse af en) har aldrig sendt mig videre, når de ikke kunne gøre mere. Min forfangne pony blev først bedre efter sko og såler men to trimmere blev med at prøve uden fremskridt. Ved den første (som er en der ellers en folk priser højt) gav op og den anden gjorde heller ikke fremskridt men blev ved alligevel. Det var der jeg skiftede til en lokal smed.
    Jeg har også haft dårlige smede, så ved godt de findes, men en trimmer er ikke en garanti for det bliver bedre. Altså hvis min smed kunne bestemme, skulle heste gå uden sko, fordi det er mindre hårdt arbejde og han får alligevel den samme løn. Det er selvfølgelig ikke noget nogen kan bestemme, men rent hypotetisk smiley

    Den sidste trimmer arbejder vist ikke mere og kunne også lægge sko men var hovedsageligt barfodstrimmer. Så fra hvad jeg har prøvet, er det ikke mere undtagelsen end reglen.


Kommentér på:
Barfodstrim

Annonce