{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
897 visninger | Oprettet:

Theresa S
VIP
Theresa S
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 10

Heste sine ting efter hesten er aflivet? {{forumTopicSubject}}

Hejsa

En af vores opstaldere skal imorgen have aflivet hendes hest, hun har kun den ene og skal ikke have hest foreløbig.

Hun har spurgt om ikke bare hendes ting kan blive hos os, hvor jeg har det sådan lidt: øhh nej vi er ikke et opmagasinerings sted smiley
Yderligere hvis hun en dag skal have hest igen bliver det ikke hos os, da de er flyttet for langt væk til det.

Hvor lang tid vil være ok og sige at hendes ting skal være hentet inden? smiley
Fair nok hun ikke har lyst til og komme i stalden de første dage, men vil F.eks søndag d 5 april være for tidligt og sige hendes ting skal være afhentet inden ? smiley

Hvad tænker i ? Og hvad har i evt selv følt for i en given situation? Jeg selv da jeg fik aflivet min hest hentede mine ting fra rideklubben, 5 dage efter hun blev aflivet . Pisse hårdt men der er ikke noget nemt tidspunkt og gøre det på smiley

Kommentarer på:  Heste sine ting efter hesten er aflivet?
  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

Følgere: 44 Emner: 127 Svar: 8.906
    #1   25. mar De skal vel være hentet senest den dag opstaldning kontrakten udløber.

Udløber den pr. Dags dato, så skal tingene være væk i dag, udløber den til d. 1/4, så skal tingene være væk der.

• #2   25. mar Det skal vel være afhentet den dag boks leje ophører?

Hvis hun har betalt måneden ud, så er det vel det?
    Hvis 5 april passer dig, så er det jo også fint.

• Karin J
    Karin J Online Tilmeldt:
    okt 2010

Følger: 1 Følgere: 7 Emner: 27 Svar: 1.173
    #3   25. mar Det er ikke dig/jer der skal være opbevaring.

Som AMT siger, så er det ved kontrakts ophør - senest.

Uden at skulle kold og kynisk, så er oprydningen også en del af det. Det er en del af sorgen man skal igennem, og det virker faktisk at rydde op.

• AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

Følgere: 44 Emner: 127 Svar: 8.906
    #4   25. mar I princippet kunne hun sådan set også bare fjerne tingene inden at hesten skulle aflives, altså i dag - hvis bokslejen udløber i morgen

• #5   25. mar Den dato boks lejen ophører smiley og ja man kan da tage tingene med før hesten aflives..
    Ift at rydde op efter hesten, så har jeg endnu ikke fået mig selv til at rydde op og ud af Tindur sin strigle kasse selvom det er over 5 mnd siden.. Ej heller mit sadelrum osv får jeg taget mig sammen til at ordne op i.. Det er jo forskelligt hvordan man takler sorgen..
    Så få hendes ting ud hurtigst muligt, giv datoen for sidste afhæntning ellers sælger I eller smider det ud smiley

Mvh TT

• #6   25. mar den dato bokslejen ophøre

men du kan da tilbydde at hvis du skal være opmagasinering at hun kan betale en måned mere fuld skrald på opstaldning

• #7   25. mar Jeg er helt på linje med de andre.
    Derudover bliver jeg bare nødt til at sige.... Du er et alt alt for rart menneske. Pas på dig selv.
    Du skal ikke nå at have en dårlig følelse i maven. Bliver du spurgt om noget, du kan mærke virker forkert for dig, så sig nej med det samme. Nej kan sagtens siges pænt og man kan godt være et vellidt menneske, selvom man passer på egne grænser.

• #8   25. mar Jeg ville da synes det var rarest for hende, hvis hun simpelthen tog tingene med den dag hun kommer ud til hesten og skal være med til aflivningen. Men ellers som de andre siger, så senest den sidste dag hun har betalt for.

• #9   25. mar som de andre siger ??

Men hvis jeg var ejer ville jeg få det gjort inden, så følelserne ikke vælter op igen

• Karin J
    Karin J Online Tilmeldt:
    okt 2010

Følger: 1 Følgere: 7 Emner: 27 Svar: 1.173
    #10   25. mar Jeg vil lige tilføje, at de gange jeg har sagt farvel, har jeg kørt hesten til slagteren eller dyrlægen, sagt farvel. Og så kørt tilbage til stalden, muget min boks og ryddet efter mig smiley smiley smiley
    Uanset hvor hårdt det er, men jeg har ikke kunnet overskue at udskyde det, for så ville det blive virkelig svært - for mig.

• #11   25. mar Tak for alle jeres svar smiley

Det er ikke så nemt mht opstaldnings kontrakten, for det var meningen hun skulle være flyttet for 3 uger siden, men så blev hesten syg, og så ville hun ikke flytte ham et nyt sted hen imens han var syg. Hun har så forsøgt og finde ud af hvad der var galt i mellemtiden. Så der har ikke været en kontrakt som sådan.

Men jeg har skrevet d. 5 april med at tingene skal være afhentet senest og det synes jeg os er en fair nok tidsrum smiley

Tusind tak for jeres hjælp.

• #12   25. mar Jeg er enig med de andre. Har opstalder boksen resten af mrd, så skal tingene være væk til den 1 - 4. Det er også, at trække pinen unødig lang tid. Du skal bestemt ikke være gratis opbevaring, for som hesteejer, så har nogen VIRKELIG meget udstyr til kun 1 hest og det kan du/ i andre i stalden ikke være tjent med. Pladsen skal jo også bruges af en anden hesteejer, når du får lejet boksen ud igen.
    Det kan godt siges på en pæn måde, at det ikke kan lade sig gøre. Eks kan du jo sige boksen muligvis allerede ER udlejet, så pladsen er optaget.
    Det er ingen undskyldning for hesteejeren, at man bor i lejlighed og ikke har plads. Så må hun leje sig ind hos BOXIT eller den slags steder.
    I det hele taget, så skal det slet ikke stå hos dig, hvis hun bor så langt væk nu, at opstaldning hos dig ikke er en mulighed for en ny hest.
    Det kan være endnu en ting til opstaldnings kontrakten, at hestes ting fjernes sammen med hesten, ved bokslejens ophør, da det ellers bortskaffes og ejer fortaber retten til tingene.
    Eks hvis man fraflytter sin lejlighed og ikke tager møblerne med sig, så kan man jo ikke bagefter komme og kræve dem af lejlighedens ejer. De er bortskaffet så det lejede kan blive sat i stand til ny lejer.

• #13   25. mar Sunshine:
    Helt enig, vi skal dog ikke have ny opstalder ind, men det er mere princippet i at vi da ikke vil have hendes udstyr til og være derude mere end højst nødvendigt smiley
    Og ja hun HAR meget udstyr, hun fylder 1 boks plus et højskab og så hendes sadler/hovedtøj i sadelrummet, og ja havde det været par små ting som ikke fyldte så meget, kunne det måske godt have været blevet, uden problem, men det fylder godt i stalden som det er nu ... smiley

• #14   25. mar Teresa S
    Selvf er det uoverskueligt for hende, når hun har SÅ meget. Men henvis til BOXIT eller lign. Det skal ikke stå hos dig/jer.
    Du er allerede large ved, at sige 5 - 4 og at det er sidste dag, der ikke kan flyttes yderligere. Nogen har det bare med, at ta hele armen, hvis man rækker dem en lillefinger. Ellers fortaber hun retten til sine ting.

• #15   25. mar Jeg fik engang rådet - at hvis du møder nogle stride bananer, så kan du tage kampen op - eller spille sød, naiv blondine.

Så, hvis hun siger, at hun ikke magter at flytte det, så sig, at du da også alligevel skal ud til den lokale rideskole fx 5.4 og du kan da godt tage hendes aflagte ting med, når du alligevel skal hen med de ting som du vil donere bort...

Og så læg et par ting af dine plus alt hendes på traileren et par dage inden.

• #16   27. mar Altså du kan da bare sige at hun med glæde må give det hele til mig, så skal jeg nok hente det xD

• #17   27. mar Bare rolig, jeg tror hun har forstået pointen i at det skal være fjernet senest d 5 smiley
    Hun har allerede flyttet 2 læs de sidste 2 dage smiley

Kommentér på:
Heste sine ting efter hesten er aflivet?

x