{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Tæppe - hvornår?
  • #1   31. mar 2020 Min er fuld klippet, og når jeg skridter varm og vi skridter af på banen, har han tæppe på.

    Hos mig er det vejret der bestemmer, hvis luften er lun og der ikke er en kold vind, så er det uden tæppe.


  • #2   31. mar 2020 Karin J

    Er det så udenfor I rider?


  • #3   31. mar 2020 Jeps - i disse tider, rider vi alle ud smiley

    Vi må dog gerne ride i vores ridehus, hvis der kun er 1 hest af gangen. Men det er jo heldigvis godt vejr, selv om det er lidt friskt smiley smiley


  • #4   31. mar 2020
    Det plejer og passe med at når hesten kommer ned og kun gå med regndækken og/eller uden dækken, så ryger tæppet også.

    Vejret bestemmer så, hvad for et slags tæppe det er.

    Men det kommer også an på hvor meget hesten er klippet, om den er klippet, hvor meget tøj den har tøj på. osv.


  • #5   31. mar 2020 Hvis hesten ikke er klippet på numsen, så bruger jeg nærmest slet ikke skridttæppe. I denne vinter har min hest kun haft 100g på, så skridttæppet har ikke været i brug.

    Når min hest er klippet på numsen, så bruger jeg skridttæppe når den har mere end 100g dækken på eller hvis det blæser og jeg rider ude


  • #6   31. mar 2020 Jeg rider også ude - har bane hjemme så plejer normalt at ride ude smiley

    Og for mig er det også noget at gøre med vejret den enkelte dag - om vinteren altid med et uldlændedækken, og her i overgangsperioden kigger jeg på om jeg fx skal skridte en tur i skoven med skygge = uldlændedækken, eller om jeg ved vi skal trave og galoppere en del = uden, og det samme hjemme på banen i dressur.

    Jeg vil principielt hellere have at hesten er for lun over lænden end for kold.

    Mvh Charlotte


  • #7   31. mar 2020 Jeg rider altid ude, undtagen til nogle undervisningstimer eller til stævne. Jeg rider med tæppe når det er dårligt vejr. Min regn plejer at være: hvis hesten har dækken på eller jeg selv tager en tyk eller ekstra jakke/ vest på, skal hesten have tæppe på.

  • #8   31. mar 2020 Min hoppe er fuldklippet, og er nu nede at gå med 50 gram. Hun har været på 250 i de koldeste tider.. når det er koldt eller blæser så har jeg tæppe på når vi skridter varm og af - ellers bruger vi ikke tæppe længere. Håber snart vi kan smide dækkenet helt!

Kommentér på:
Tæppe - hvornår?

Annonce