{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.733 visninger | Oprettet:

Steder at finde hest? {{forumTopicSubject}}

Jeg er ved at køre surt i hestekig, da der simpelthen ikke er noget der matcher mine få krav. Kan det virkelig være corona der holder folk fra at sælge? Jeg synes verden begynder at gå tilbage til normalen, så jeg frygter at det bare er fordi der bare ikke er heste nok på den alder jeg søger. Jeg tjekker ridehesten, hestenettet og diverse facebook grupper daglig, men hvis der endelig er en der kunne have interesse, er den solgt på få dage.
Nogen der har gode råd?
Jeg søger i alderen 6-13 år, dressur type men en hest der ikke kigger og er nervefast er første prioritet, så stutterier har nok ikke det jeg leder efter og de fleste salgsstalde har ikke heste til mit budget på 50 k

Kommentarer på:  Steder at finde hest?
  • #1   10. maj Har du lavet opslag, hvor du søger? Sommetider får folk ikke lige sat til salg smiley

• #2   10. maj Everhorse og RIDR. Guloggratis og DBA.

• #3   10. maj Jeg har selvfølgelig tjekket dba osv og har lavet opslag selv i alle grupper samt diverse race grupper. Det er simpelthen umuligt at finde en middel hest

• #4   10. maj Problemet er måske også, at det du umiddelbart søger, er alt det andre søger også - så måske er 50 kg ikke nok ?

Det gode er, at for hver måned der går kan du snildt ligge 2500-3000 kr til side.
    Og så bliver budgettet hurtigt bedre smiley

Mvh Charlotte

• #5   10. maj Jeg står i samme situation som dig (dog med et lidt højere budget - men det gør ikke engang købet lettere :/)

Jeg har taget kontakt til mange private sælgere, der ikke har annonceret deres hest til salg offentligt.
    Som Bumle skriver er der mange, der laver søgeannoncer, så hvis du falder over en, der leder efter samme type hest, som du gør - så tag kontakt til dem, der giver udtryk for at have en hest, der opfylder kravene.
    Herved kan man opdage heste, man ellers ikke ville have haft set - men man kommer også til at opleve mange heste, der enten er over budget eller dårligt redet.
    Jeg har også oplevet en del heste, der ikke har taget sig godt ud på video, men hvor der har gemt sig en stjernehest bag.

Når det er sagt, skal det også nævnes, at der er mange mennesker, der leder efter hvad du beskriver. Hvordan har du det med røngtenanmærkninger?
    Har du overvejet at kigge efter ældre heste?

Og derudover, så skal man være hurtig til at slå til - de gode og billige heste bliver solgt (meget!) hurtigt.
    Jeg skrev på en, der blev annonceret for salg i går - den er allerede solgt og hentes i morgen.

• #6   10. maj Nej jeg har valgt at beholde min boks så jeg kan ikke lægge meget til side og uanset om jeg havde mere vil jeg ikke købe for mere end 50
    Jeg har overvejet en ældre men vil ikke købe en på 16 til 50 når ikke jeg skal bruge en uddannet hest.. Og en hest der bare er flink på tur og kan gå noget LA synes jeg simpelthen ikke skal koste 80
    Jeg har selv lige solgt min alt for billigt, men hjemmet var vigtigere for mig end pengene
    Jeg er bare en tænke person, så det med at sidde på hesten og skrive checken er bare ikke mig, så derfor er det bare svært

• #7   10. maj Jeg vil forsøge at kontakte avlere - her er rigtig mange gode heste! Og tit er priserne anderledes end i salgsstaldene. Ellers begynde at søge bredere og sænke min krav / gå lidt på kompromis.

En rolig hest er svær at søge i mit hoved - for hvem vil stå inde for, at deres hest er evigt nervefast og ikke kigger? Især når det er en dressurtype uddannet til LA - tænker heller ikke, du vil have en forvokset bred pony, der ikke vipper med et øre og tulrer rundt i agerhøne-trav (overdrivelse fremmer forståelse smiley ). Stort set alle heste kigger altså lidt eller kan komme til det, hvis forholdene er rigtige (/forkerte) smiley Så jeg ville hellere søge bredere og pille den del ud, og så skrive til den enkelte sælger, og spørge om hestens temperament smiley

Jeg kender i hvert fald flere sælgere, hvor det faktisk afskrækker dem, at folk vil have de dér bombesikre heste, for ingen kan stå inde for, at hesten aldrig laver ulykker, og det er super træls, at der kommer en køber ud og forventer en bombesikker maskine smiley Jeg siger ikke, det er rigtigt/forkert - men det er det, jeg hører i hvert fald smiley

• #8   10. maj jeg har vitterligt ikke mange krav og den skal ikke købes uddannet til LA, den skal bare have kapacitet til det. Jeg kunne sagtens falde for en Welsh, haflinger, spansk eller lign, jeg har vitterligt kun et krav, at den skal være rigtig rar og til at stole på og så have 3 fornuftige gangarter så den er rar at være på. Det tænker jeg burde kunne findes til 50.
    Avlere har bare oftest kun de helt unge, det er sjældent de gemmer dem til de er 6

• #9   10. maj Kunne det være en mulighed at spørge avlere om de evt har en ridekåret avlshoppe, som måske har givet et par føl, og nu kunne komme videre ?

Du kunne også prøve at se på knapstrupper, oldenborg og frederiksborg - her kunne du måske også være heldig at finde en i et fornuftigt prisleje ? De har fx grupper på FB.

Mvh Charlotte

• #12   10. maj Det er ikke Corona der gør det.
    Jeg søgte hest for ca 3 år siden.
    Ret få krav, budget på 100000.
    + 6 år
    LA niveau
    ca 175
    Men det væltede ind med rå ungheste, ungheste og der var en del under og langt under 175.
    Jeg fandt aldrig en via søgeannonce.

• #13   11. maj Nu læste jeg lige hvilke racer du gik efter.

Der tror jeg du måske nærmere skal gå efter de billigere racer/blandinger. Ved ikke med haflinger, men welsh og spanske er i ekstrem høj kurs lige nu og en type af den slags du søger efter ligger til langt over 50k hvis det er en cob du f eks går efter. Med mindre du vil købe dem fra plag og selv tilride eller evt en avlshoppe der nu sælges til ridning smiley

Tror generelt man skal væbne sig med tålmodighed da 'alle' jo søger rolige heste til få penge og der dermed altid er rift om dem.

• #14   11. maj Citat: Jeg søger i alderen 6-13 år, dressur type men en hest der ikke kigger.
    - Det er jo det, alle søger?! (Fraset mig. Jeg vil enten have en western hest eller islænder.)

Hvad mener du med ovenstående beskrivelse?
    Dressur type - hvad er dette? Hvor god skal den være ved køb, hvor høje er dine ambitioner?
    Hest, der ikke kigger - hvad menes? Bombefast, eller skal det bare forstås, som at du udelukker heste som er rystende espeløv?

- Hvis du vil gå på kompromis med noget - hvor?
    Hvilke racer er inkluderet i dine ønsker? Hvor går grænsen for, hvilke du udelukker på forhånd? Hvad hvis hesten er sund og rask, men ældre?
    Hvor stor er du? Så, hvor stor skal hesten være, for at I er harmoniske?

Jeg forstår udemærket, at du ikke vil give mere end fx 50.000 kr. Kald mig næring, men jeg vil fx også gerne have nyt tag på mit husmandssted - hvis jeg skal have hest nr 2, giver jeg nok kun omkring 40.000.
    Men, problemet er - hvorfor skal folk sælge en god standardvare til os to for 40-50.000 kr, hvis næste rytter giver 75.000 kr?
    Du har et godt beløb, men du vil gerne have det samme som alle andre = efterspørgsel.
    Man er nødt til at vælge sine kampe med omhu.
    Vælg dine kompromiser - eller led længe.

• #15   11. maj Har du prøvet / overvejet, at kigge på hest til 60 - 70?
    Mange sætter prisen, enten, for højt med vilje for, at ha noget, at slå af, eller også fordi de overvurdere deres hest.
    Mine er da verdens smukkeste og bedste heste, der ikke kan sælges for dyre. Men sandheden er, at de intet er værd for andre end mig.
    Fordi de selv har givet xx 000 kr for en hest, er det jo ikke ensbetydenede med hesten er det samme, eller mere værd. Det kommer sandelig meget an på, hvordan de har redet hesten.

• #16   11. maj Jeg er klar over det er svært og jeg har intet sted skrevet jeg kun søger de racer, det var kun for at illustrere at det ikke kun var en DV type jeg var ude efter.
    Jeg købte min sidste hest ung, uden muskler og fedt på kroppen. Hun var den mildeste hest i verden. Efter hun fik løst nogle udfordringer i kroppen og fik muskler blev hun bare en hest jeg ikke var glad for så jeg tør bare ikke købe ungt igen

• #18   11. maj Fjordhest og tinker lign racer er det eneste jeg ikke ønsker.
    Det kan godt være jeg skal kigge efter avlshoppe, jeg ville bare helst det var en vallak denne gang der ikke skal diskuteres for meget med ??

• #20   11. maj Hvilken størrelse hest leder du efter? For mange vil gerne have dem på 165-170. Så hvis man kan leve med en hest på 160, så kan de sommetider købes til en god pris.

• #21   11. maj Hvis du gerne kører til Sverige eller Tyskland (selvfølgelig efter coronakrisen), så kan du evt. tjekke hastnet.se eller ehorses.com.

• #22   11. maj Jeg sammenligner dem ikke men skriver at de to er jeg ikke interesseret i smiley
    Jeg søger 158-167 men synes alle er over 170 ??
    Jeg har faktisk overvejet at kigge i Sverige men ved ikke helt om der kan være udfordringer ved ikke at købe i Danmark ??

• #25   11. maj Tak for siderne Anja der kigger jeg. Oldenborg er faktisk min første prioritet men de sælges enten meget unge eller ret gamle smiley
    Frederiksborg er bestemt også en mulighed, men de par stykker der har været til salg lader til at være lige friske nok til mig efter jeg er blevet kylling er den nødt til at være ret rolig af type smiley
    Og enig i der kan gemme sig guld steder man ikke kender til, jeg synes jeg bruger al min fritid op at google løs smiley

• #26   11. maj Så længe du holder dig indenfor EU, så tror jeg ikke det er så besværligt at importere en hest. Fødevarestyrelsen har en guide på deres hjemmeside.

• #27   11. maj Tænker mest ift rettigheder osv smiley

• #28   11. maj Altså købelov? Det er alligevel en svær størrelse i Danmark alene.

For ellers så tror jeg at ejercertifikat er det sværeste. Jeg husker det som embedsdyrlæge (hvad de nu hedder, de dyre dyrlæger) og så er det bare at køre. Men jeg kan huske forkert.

• #29   11. maj http://stutteribjerrede.dk/heste-til-salg
    de har oldenborgheste til salg, dog skal man kontakte dem

• Gingerella
    Gingerella Online Tilmeldt:
    dec 2007

Følger: 1 Emner: 5 Svar: 368
    #31   13. maj Der er rift om haflingerne de seneste år - især hvis man vil have dem ridevant, af moderne type og over 145 cm. De koster ikke nødvendigvis mere end 35-45.000 kr, men de sælges HURTIGT.

Jeg har læst, at siden finanskrisen i 2008 bliver der avlet betydeligt færre føl generelt i Danmark. Så det er måske ikke så mærkeligt, hvis man føler, at udvalget ikke er så stort som tidligere.

Det er en skam, at du er blevet afskrækket fra at købe ungt, men jeg kan godt forstå det. Man gambler lidt i den situation. Jeg har haft 4 heste fra føl, og jeg kunne lide at ride på de 2 af dem. Min søster har også haft 50 % held/uheld med sine unge heste.

Jeg tror, at søgeannoncer er vejen frem - jeg hører tit, at det er sådan folk finder deres nye heste/andre dyr/ejendom.

• #32   13. maj Jeg har overvejet udlandet men man risikerer jo en hest man ikke har kemi med.
    Ja det med de unge er så svært. Mest fordi man ikke er sikker på det sind man har som 4 års er det samme som 6 års.. Det er ikke fordi jeg ikke ville turde igen hvis alt andet fejler men det jo ikke sjovt hvis jeg ender med at skulle af med nummer to hest på samme grundlag

• #33   14. maj Jeg faldt lige over denne - den er ellers smart! smiley Nu rider jeg jo også selv pinto smiley Fin størrelse, fin alder, ganske fint gående. Den var jeg da kørt ud og havde kigget på - men det er sikkert med at være hurtig smiley

https://www.ridehesten.com/salgsheste/laurbergs-maundy-magic/102824

• #34   14. maj Har kigget ham, men han er over budget. Han har stået til 70 smiley

• #35   14. maj hvis det var mig så ville jeg nok lige kigge lidt nærmere på ham her
    https://www.guloggratis.dk/dyr/heste/heste/vallak/annonce/47697456-oldenborg-vallak-4-aar

tiltrods for alderen , selv politiet er interessert

• #36   15. maj Tak har skrevet på den. Ville godt nok helst undgå en baby hest igen men måske den ikke ændrer sind på samme måde som en trakehner hoppe med AA og XX smiley

• #38   15. maj Jeg købte en hest der var MEGET rolig omkring alt. Næsten til den sløve side. Efter hun blev rettet og op fik muskler blev hun for vågen til mig og hendes fuldblod kogte over til tider. Havde jeg vidst det, havde jeg aldrig købt hende. Det samme kender jeg flere der har prøvet at de var flinke til og med 5 år og så startede balladen og det sande jeg smiley

• #40   15. maj Ja det er jeg klar over, men da jeg ikke havde haft unghest før tog jeg chancen og håbede hendes godmodige sind ville fortsætte. Hun er stadig en flink hest, men får bare en hjerneblødning til tider og nu vil jeg gerne have en meget nervefast hest og det er jeg ikke sikker på en 4/5 års kan give mig

• #41   15. maj Selvfølgelig kan unge heste have ømheder eller skader, som gør dem “trælse”, som 5-6 årige.

Men min oplevelse er altså også, at de som 3-4 års stadigvæk er “ubeskrevne personligheder”, og det ændre sig med alderen/erfaringen/fysisk styrke/psykisk styrke.
    Jeg oplever stor ændring af personlighed fra hesten er 3 til 9 år - først herefter oplever jeg at de bliver modne/voksne/stabile personligheder.

Caspian som 12 års er stadigvæk det store legebarn og kælepot han altid har været - men han er også chefen på folden, og har fået en mere gennemgående ro over sig.

Pinot som 13 årig er gået fra en lettere nervøs og nærmest ydmyg vallak til at have en enorm selvtillid og nærmest kongelig værdighed og ophøjet ro.

Og bette Freiherr på 3 år er selvfølgelig sød og rar og velopdragen, men med en underlæggende tone af at han faktisk gerne vil være lidt dominant - men sådan pt lidt fætter guf agtig smiley
    Så jeg er spændt på hvordan han bliver fx som 6 års, når ridning er noget man har styr på, som ikke kræver psykisk energi, og så kombineret med at han er ung og stærk fysisk som 6 års smiley

Så jeg kan godt forstå oplevelsen af at den hest man købte som 4 års ikke helt er den hest mandrømte om, når den bliver ældre - sådan af personlighed.

Her er det lidt mere “you see what you get” på en ældre mere moden hest.

Mvh Charlotte

• #43   15. maj I mit tilfælde købte jeg en der havde vokset på marken, uden muskler og fedt på kroppen samt hun havde en udfordring der senere hen viste sig. Da alt det var klaret, stod jeg pludselig med en hest der ville en masse, men jeg kunne ikke følge med. smiley Det ha jeg ikke lyst til skal ske igen, for jeg ønsker en ven for livet smiley

• #44   15. maj Lisette - det tror jeg du har helt ret i, at deres grundnatur ligger rimelig klart, nok allerede fra fødslen af. Jeg tænker sensivitet, mod, motivation, dominans, intelligens kan man se i de helt unge, og det ligger der nok grundlæggende.

Fx er Pinot så absolut ikke modig, og lav i dominans - kan han få lov til at gå bagerst på skovtur så har han det super fint. Caspian er tæt på at dø, hvis ikke han må gå forrest smiley Begge er ekstrem sensitive, og Gud nåde hvis du er for markant i dit toneleje, din fysiske tilstedeværelse i håndtering eller som rytter - men her har jeg jo så også oplevet, at jo mere velopdragne og ældre hestene er blevet, jo finere signaler kan jeg give, og jo mere skal jeg fx tone mit kropssprog ned for især ikke at “skræmme” Pinot.

Det sjove er, at jeg valgte Freiherr bla fordi han var sensitiv reagerende - og han er allerede nu så sensitiv, at jeg bare skal pege på ham for at få ham til at bakke. Så hans sensitivitet bliver skærpet meget hurtigere end Pinot’s og Caspian blev det, fordi der skulle jeg først lærer hvor lidt man egentlig kan nøjes med. smiley

Jeg tror, at jeg ved at have haft mine heste fra små af, nok bevist/ubevidst har valgt karaktertræk, som tiltaler mig og som jeg heldigvis også er god til at arbejde med. Bare det at trække med hesten fortæller mig, om jeg jeg vil kunne lide at arbejde med den smiley
    Men med Pinot og Caspian er vi jo også som et gammel (bigami) ægtepar, hvor vi alle kender hinanden på godt og ondt - Caspian kører efter andre rammer end Pinot, Pinot må gerne dø over en vandpyt, Caspian må gerne glo på traktoren på marken 2 km væk - de får lov til at have deres små særheder, og jeg ved hvordan de vil reagerer nærmest i enhver situation smiley

Her er det nok noget mere udfordrende at tage heste ind i træning, især problemhest, da hesten kommer med en oftest uhensigtmæssig bagage - og hvor man nok ser nogle grundtræk i deres natur, men ikke kender deres helt unikke personlighed.

Mvh Charlotte

• #45   15. maj Har du prøvet at kigge i gruppen"Oldenborg heste." på facebook?
    Synes indimellem der dukker nogle op, der svarer ret godt på din beskrivelse smiley

• #46   15. maj Ja er medlem af alle grupper og har et søgeopslag smiley Der er desværre ikke noget lige nu der matcher til budgettet
    Jeg ville super gerne have en olde

• #48   15. maj Lisette.
    Jeg antager, at intuition bare er det, som man udmærket ved - men ikke helt har sprog for.
    Fx duften af krydderurter. Tager jeg en håndfuld timian og citronmelisse i den anden hånd - du kan sagtens kende forskel, men, du kan ikke lave en objektiv beskrivelse af duftene, så andre kan skelne ud fra dine ord alene. Fordi, vi har ikke sprog til at beskrive dufte - her er diskrepansen mellem det, du ved og det du kan sige ret oplagt.
    Men, hvis du fx har bemærket noget andet og ikke oversat din observation til rationelle ord - så er det jo fristende at tørre det af på intuition - selvom du bare læser kropssprog og reagere på kropsdufte fx.

Jeg tror, at man vælger hobbyheste og kærester enten ud fra, hvad man ubevidst har brug for at komme videre - eller hvad der skal til, for at fastholde et trygt mønster, også selvom mønsteret faktisk er ret dysfunktionelt.
    Men, her kommer vi ind på noget, som jeg synes er ret interessant - og et skønt sidespor ift det oprindelige emne!

• #49   15. maj Nu omhandler det jo ikke min manglende lyst til at købe ungt igen. Jeg stoler ikke på min intuition her fordi den har slået fejl en gang og nej hesten havde ikke ondt, tværtimod
    Jeg søger specifikt en hest der er mere sat denne gang og jeg undres over det er så svært at finde når jeg ikke urealistisk og søger en lækker hest med gang over middel eller lign

• Betina K
    Betina K Tilmeldt:
    jul 2017

Følger: 2 Svar: 4
    #50   15. maj Har du tjekket Dkhorses.dk
    Han har ofte nogen gode heste i stalden ??
    Og ellers er der en i Sønderjylland , han har en del heste i stalden , bla en fin og rolig knapstrupper hoppe på 162 , 11 år . 25000 .
    Mener han hedder Jan . Kan finde nr til dig , hvis du er interesseret .

• #51   16. maj Det ser ikke ud til de har noget lige nu, med mindre siden ikke er opdateret.
    Vil meget gerne have en vallak denne gang, så når det er en hoppe skal den stå tæt på eller prøves hvis jeg alligevel skal til jylland, men kører kun turen for en vallak

• #52   16. maj Hvis du evt skal til Jylland, så er der ved Viborg en hestehandler ved navn Per Thybo/Stald Lindholm - de har ca 80 ponier/heste af gangen. http://pthybo.dk/
    Jeg kender nogle som har gjort fine handler der, men selvfølgelig er det hestehandlerheste som hentes hjem fra udlandet eller tages i bytte o.l.

Og undskyld at vi er kommet til at spamme din tråd med nørderi i heste personligheder og udvikling af denne - det er jo ikke relevant ifht hvordan du får en ny hest. Det er bare generelt et spændende emne smiley

Held og lykke med at finde din kommende hest smiley

Mvh Charlotte

• #53   16. maj Jeg har før fået ham anbefalet så måske jeg skulle give ham et kald smiley

• Betina K
    Betina K Tilmeldt:
    jul 2017

Følger: 2 Svar: 4
    #54   16. maj Torbens hjemmeside Dkhorses er aldrig opdateret . Mange heste når slet ikke at komme på siden , inden de er solgt . Prøv at ring til ham i stedet for . Har selv lavet nogen gode handler derover .

• #55   16. maj Prøv at ring til Ib (Katrinelund) det kan der ik ske noget ved smiley

• #56   16. maj Synes kun jeg ser Katrinelund sælge heste til det dobbelte budget smiley

• #57   16. maj Som morsingbo, ved jeg at Katrinelund har flere salgsheste i stalden, der ikke kommer på salgslisten på hjemmesiden smiley
    De plejer også at have nogle stykker til mere budget venlige priser, men det er rigtigt at de fleste nok koster på den anden side af 100.000 smiley
    Men som Beirt siger, skader det jo ikke at give dem et kald, og høre om de har nogen i stalden pt. indenfor din prisklasse smiley

• Familien J
    Familien J Tilmeldt:
    mar 2013

Følger: 2 Svar: 2
    #58   16. maj Hej Jyttemus
    Jeg havde identisk problem sidste år med islænder. Endte med at købe i Sverige og fik fin aftale om handelsundersøgelse i Danmark.
    Pris var lidt under dk niveau.
    Vi har ikke fortrudt og er så glade for at kampen lykkedes til sidst. Kig fx på https://hastnet.se

Vh og held og lykke

• #59   16. maj Okay der er også virkelig mange indenfor mine rammer i Sverige men er bange for det er svært at høre nuancerne i sproget. Hvad hvis hesten ikke gik igennem i danmark så måtte I betale både fragt frem og tilbage samt dyrlæge eller hvordan? smiley

• #60   31. maj Tak til alle der skrev. Jeg fik igår min nye dejlige dreng der er alt det jeg søgte smiley

profilbillede
  • #61   31. maj Tillykke med ham smiley

• #62   31. maj Stort tillykke med ham - han ser ud til at være en dejlig dreng smiley

Mvh Charlotte

• #63   31. maj DET er han smiley Ingen kompromiser her det er så dejligt

• #64   1. jun Hvad race er han endelig?
    han er godt nok en smuk dreng - tilykke med ham

• #65   1. jun Han er oldenborg. Lige det jeg ønskede aller mest ?? han skal tabe 100 kg men han er bare så lækker og har den dejligste personlighed

• #66   1. jun

profilbillede
  • #67   2. jun Hvor er han fin. Tillykke med ham. Endte du med nogen her fra tråden? smiley Hvor er han fra? smiley

• #68   3. jun Jeg fandt ham i en Oldenborg FB gruppe, Han var ikke slået op andre steder så det var heldigt jeg prøvede der smiley

• #69   3. jun Som STOR oldenborg fan - kan du afsløre hans afstamning ?

Man får SÅ meget kvalitet i oldenborg - en fantastisk race smiley

Mvh Charlotte

• #70   3. jun Ja selvfølgelig smiley
    Far Højvangs Turbo
    Mor Møllegårds Alli
    Morfar Lajos K
    Han er helt fantastisk og tager alting med ophøjet ro smiley

• #71   3. jun Det er da også nogle skønne hingste - er helt pjattet med Højvangs turbo smiley

Og masser af godt blod såsom Uffe korshøjgaard og Aleksander i ham også - stort tillykke smiley

Mvh Charlotte

• #72   3. jun Ja jeg er godt tilfreds. Han var bedste oldenborg hingste føl i sin årgang i Norge smiley Lige nu vejer han 100 kg for meget så det er en meget stille start vi får men er sikker på han bliver fin smiley

• #73   i går kl. 00:13 Ja de plejer at være nemt trivelige de kære oller smiley

Min olleblanding er endt på vandrespor for at holde den slanke linie smiley Heldigvis er min unge 3 års oldenborg 38% lige som højvangs turbo, så det gør at han fint kan æde al det græs han orker smiley

Mvh Charlotte

Kommentér på:
Steder at finde hest?

x