{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
800 visninger | Oprettet:

Vis mig din vandrefold {{forumTopicSubject}}

Jeg fik jo så tilpas mange anbefalinger omkring vandrefold, da jeg lavede en tråd om heste med forskellige behov, så jeg kan jo næsten ikke sidde det overhørig.

Og når man så ikke er på facebook, så må man jo finde inspiration og gode råd andre steder…. Så vis mig din vandrefold!

Hvad er fedt?
Hvad ville du lave om, i bagklogskabens klare lys?
Hvor meget arbejde er der i det? Går du sporet rundt på daglig basis og samler klatter op?
Har du græs på dine spor? Forhindringer?
Hvor lange er dine spor?
Hvordan er det hegnet og hvor brede er de?
Hvor store er dine hvilepladser og hvor mange har du?

Vis mig de fede snørklede skovstier, jeg kan sukke misundeligt over, men ikke kan skabe.
Vis mig den full-blown (og sikkert virkelig dyre) løsning.
Vis mig den økonomiske, men fuldt ud funktionelle løsning.
Vis mig den pæne løsning.

og vis mig meget gerne den mindre permanente løsning….
???? Jo, for jeg vil faktisk helst have mine til at gå på stor fold, når det er muligt = dvs vinterhalvåret. Jeg magter ikke mudder. Ikke engang en lille bitte smule. Vi har brugt rigtig mange penge på muddersikring. Jeg tvivler på at min ægtemand synes at vi skal forsætte med at poste penge i den post.
Så hvis der findes en funktionel 4-måneder om året-løsning, så er jeg også meget interesseret i den.

Kommentarer på:  Vis mig din vandrefold
  • #1   19. maj Jeg kan desværre ikke fremvise en vandrefold, men du burde virkelig få facebook for at lure på grupperne med vandrefold og PP. Der er virkelig nogle fede nogle derinde og man bliver helt misundelige smiley Selv går vores bare på en stor mark, men ville ønske de gik på en lækker vandrefold.

• Dorte H
    Dorte H Tilmeldt:
    apr 2019

Følger: 1 Følgere: 1 Svar: 53
    #2   19. maj Hvad er fedt? At mine heste for første gang nogensinde ikke er for tykke, trods restriktiv græsning/fodring i alle årene - og at min EMS pony tilsyneladende fungerer nu...

Have lavet det noget før smiley

Hvor meget arbejde er der i det? Går du sporet rundt på daglig basis og samler klatter op? Ud over etableringen, ikke noget ekstra - og nej, vi samler ikke klatter her, men sjovt nok var alle heste for første gang nogensinde under behandlingsgrænsen ved forårsprøven... smiley

Har du græs på dine spor? Forhindringer? Vi har ikke fjernet græs, og efter de har gået på det vinteren over, er der ikke kommet mere op, end at de har kunnet holde det nede uden bivirkninger. Ingen forhindringer, ud over grene der lå der i forvejen.

Hvor lange er dine spor? 7-800 m

Hvordan er det hegnet og hvor brede er de? Hipploux på yderhegn, incl. på den afstikker vi etablerede til en (meget lille!) "skov" - flytbare plastpæle og polytråd på inderhegnet, dog hjørnepæle i træ.
    Mellem 2 (på et mindre stykke) og op til 4-5 meter.

Hvor store er dine hvilepladser og hvor mange har du? 1 større (ca. 20 x 40) i forbindelse med løsdriften, og en i "skoven" på ca. samme størrelse, hvor vi har sat slowfeeder op.

Vi har etableret muddersikring ved den nye foderplads, samt i et vist omfang på de lavtliggende/våde dele af stierne - men det er udelukkende for at kunne bruge hele stisystemet året rundt.
    Har man jord nok, kan man jo vælge at ha' alternative vinter områder/stier, hvilket formentlig mindsker behovet for ekstra armering, tænker jeg....

Go for it! smiley

• #3   20. maj Jeg har desværre ikke selv vandrefold (jeg ville ønske jeg havde!) men jeg har før været til foredrag om vandrefold ved Helle Knudsen fra https://www.denheleekvipage.dk/ og såvidt jeg kunne forstå på hende, rådgiver og hjælper hun gerne folk med at lave en vandrefold, der passer til den enkeltes fold og behov. smiley Det kunne måske være en idé at kontakte hende, om ikke andet for at lære mere.

• #4   20. maj Laura & Bravo
    Det får jeg ikke. Heller ikke for den gode sags skyld.

• #5   20. maj Dorte H
    Ja det lyder jo som om det er vejen til evig lyksalighed.
    Har du ikke lyst til at vise nogle billeder, måske endda et oversigtskort?

Jeg er desværre indehaver af rigtig fin landbrugsjord uden beplantning, hegnet i nogle rektangulære folde og jeg har meget svært ved at se, hvordan det på nogen måde kan blive spændende.

profilbillede
  • #6   20. maj Nadia C
    tak for linket. Det vil jeg da lige kigge nærmere på

• #7   20. maj Hej Nana
    Jeg var, ligesom dig, indehaver af rigtig fin landbrugsjord uden beplantning eller andre spændende ting, hvorpå jeg sidste forår etablerede min vandrefold.
    For at gøre vandrefolden mere spændende, lavede vi i det ene hjørne en bunke med gamle rødder og grene, og derudover lavede vi en stor jordbunke (formet som en blød bakke) på den største af vores to hvilepladser. Hestene er især vilde med bakken, men de benytter også jævnligt rod/gren-bunken - de synes tilsyneladende, at det er ret sjovt at gnave i og flytte rundt med grenene. Derudover har vi lavet en klø-pind (en stolpe med koste-hoveder på) et andet sted på hvilepladsen, som de også benytter jævnligt.
    En anden mulighed (som jeg endnu ikke har, men som jeg ønsker mig) er at lave en sandkasse til hestene.

• #9   20. maj Jeg har ikke egen vandrefold så der er selvfølgelig nogle ting jeg ikke kan svare på, men mine ponyer bor i løsdrift efter vandrefoldprincip smiley
    Folden er meget aflang i forvejen, tror staldejer har sagt at der er ca. 1 km fra den ene ende til den anden. De store stykker har fået indhegning på midten så hestene skal gå udenom.

Hvad er fedt?
    De mange stationer gør at hestene går meget mere, og løber for den sags skyld. Selvom der altid er mad i stationerne (specielt de to største høkasser) så går de alligevel rundt og "opdager" maden. De ved stadig hvornår fodertidspunkterne falder og er glade for det, den nyeste mad er jo altid sjovest smiley Vi har en lille sø og jeg eeeeeeeeelsker det! Hestene bruger den specielt om sommeren og af mine to er især min hoppe rigtig glad for den.
    Vi har stald og skur ca. midtpå. Omkring staldområdet er der lagt heavymats og sand så der er altid mindst et område der er tørt, og så elsker hestene også sandpladsen (sand dækker både over området med heavymats og et pænt stykke udenom også). De sover der og ruller sig der.
    Jeg synes det er fedt at der stadig er høstationer med tag og net. De får også løst i mindre kasser og på jorden, men de store stationer er metal-"huse".
    Det er også fedt at staldejer kan fodre efter hvor man ønsker at hestene står. Sådan en våd vinter som i år er de blevet fodret mere i heavymats/sandområdet end de ellers plejer at blive.
    Vi har også to små områder med træer. smiley
    Foldområdet er også forskelligt i bakket, skrå og bare generelt ulige niveauer og det synes jeg også er ret fedt at se hestene arbejde med.
    Det hele er bare fedt! Jeg kan også tydeligt se det på min lille hoppe, hun havde været meget tykkere (og har været det) hvis ikke sporet havde været der.
    Vi har også en rigtig sød flok der er gode til at enes, de nusser og spiser gerne sammen på kryds og tværs. Ja det kan godt flytte på hinanden, men de bliver aldrig rigtig uvenner.

Det kan jeg ikke svare på da det ikke er min vandrefold men jeg synes min staldejer er mega sej til at komme på nye småting hun tilføjer!
    F.eks. havde hun et problem med alger i søen så den måtte lukkes af indimellem om sommeren, hvilket selvfølgelig var virkelig ærgerligt. Så indhegnede hun en del af søen og problemet var løst da hestene ikke længere kunne spise planterne i hele søen, men kun i en udvalgt del! I resten af søen er der massere af planteliv, frøer osv smiley Jeg synes min staldejer er ret genial og engageret generelt smiley

Hvor meget arbejde er der i det? Går du sporet rundt på daglig basis og samler klatter op?
    Vi opstaldere har faste ugentlige stalddage hvor vi skal muge sandområdet og løsdriften. Specielt om sommeren er det lynhurtigt, de bruger mest tid der om vinteren. Resten af folden mener jeg ikke umiddelbart at staldejer muger faktisk, der er ikke mange klatter heller. Men tror det er lidt efter behov og at holde øje smiley

Har du græs på dine spor? Forhindringer?
    Der er kun det græs som popper op. Det er ikke meget, men det er svært helt at undgå. Min staldejer har fået fældet nogle træer (og plantet andre strategiske steder, men den slags hopper jo ikke bare op på kommando - nogle af træerne er faktisk plantet strategisk for at tage fugt i jorden, der er ikke vådt men med en vinter som i år er der jo vådt rigtigt mange steder) og de fældede træer har hun lagt ud så hestene kan gå over dem. Ude i siderne kan de også gå udenom, og så er der jo forskellige "højder" på stammerne/bomme så de selv kan vælge. Det vildeste er at hestene faktisk variere hvor de går, de går gerne over, men de går også gerne udenom, og for ikke så længe siden tog min hoppe såden en stamme i fuld spring. Der er også et sted med nogle halvstore grene, men de er i en anden størrelse end træerne.

Hvor lange er dine spor?
    Som skrevet er folden meget aflang så det ved jeg ikke, men tror der er ca. 1 km fra den ene ende til den anden.

Hvordan er det hegnet og hvor brede er de?
    Det smalleste sted er en passage som ikke er mere end to heste bred, men det er kun en passage/åbning og ikke et længere stykke. Det smalleste stykke er nok 2-3 meter, og hesten kan også gå på modsatte side af søen hvor der er skråning og meget mere plads. Det næstsmallest er et lille stykke med nogle træer, der er nok i hvert fald 4 meter, måske 5. "Sporet" er faktisk ret generelt ok bredt, men det er også meget naturligt for hvordan folden/området bare er.
    Nogle steder ud mod vej osv er der træhegn med tråd på indersiden. Ellers er det normalt med træpæle og tråd. Ved hegnet rund om noget af søen er det vidst både tentorpæle og træpæle smiley

Hvor store er dine hvilepladser og hvor mange har du?
    Der er sandområdet som nok er den største hyggeplads/hvilkeplads, men ellers kan de også nemt slappe af omkring flere af stationerne. Jeg ved ikke hvor stort sandområdet er, men det er af ret pæn størrelse. Det er som regel i sandområdet at de lige lægger sig helt ned og slapper af. Der er også lagt nogle heavymats rundt om de store høstationer, og på nogle områder som har tendens til at blive mere våde end andre, det er ikke altid så mange, men det gør noget, specielt hvis det er lagt efter alle kunstens regler.

Jeg ved at min staldejer har været glad for Paddock Paradise bogen. Måske var den noget?
    Med dit fine område der ville jeg starte med at lave et spor langs yderkanten. Så kan du altid lave spor igennem det store midterområde, stier igennem det store midterområde kan også være noget du holder lukket det meste af året og dermed holder tørt til om vinteren? Så må man lige undersøge/overveje om man ønsker at stierne igennem er skrå og dermed forkorter sporet lidt, eller om de skal være tværs igennem.
    Men jeg vil klart anbefale et område med muddersikring og heavymats, og et sandområde. Stammer kan du måske skaffe et sted og lægge dem ud på sporet. At lave bakke(r) virker bøvlet (som sagt har jeg ikke erfaring), men jeg ville klart overveje det smiley
    Men som sagt har jeg ikke selv vandrefold, jeg nyder kun godt af det, så mine råd er jo ikke så gode som dem med erfaringer i etablering. smiley

• #10   20. maj Jeg behøver vist ikke at skrive så meget - jeg har vist inspireret i andre indlæg. smiley

Jeg er jo glad for mit vandrespor til Pinot her om foråret, som gør at han kan få græs og følges med de andre rundt - fremfor at han stod stille påmen lille firkant og fik en stribegræs han åd på 2 min dagligt.

Jeg går faktisk og overvejer om min vinterfold, som er dejlig flad god landbrugsjord og normalt en stor fold, hvor de alle tre går sammen skal have vandrespor også smiley
    Det er lejet jord, så der kan jeg ikke lige være så kreativ mht at plante noget - men på min egen jord har jeg så heller ikke plantet noget, har bare mit spor rundt om yderkanten af den store inderfold.

Jeg tager så ud og fjerner klatter på Pinot’s spor hver 3-4 dag - der muges så også ud i de to andres løsdrift i samme hug smiley
    Og jeg har købt en lille tipvogn til min havetraktor - og det er GULD smiley En tur rundt på sporet, så modsvare det nok 3-4 trillebørfulde af møj i min lille vogn, og så ned på møddingen og tippe det af - easy peacy smiley

Jeg bruger så også her om sommeren sporet som ridespor - det tager 5 min i bakket terræn, så er vi sporet rundt - to gange rundt, så er vi klar til at trille ud på ridebanen smiley

Det jeg synes generelt jeg ser mht vandrefolden er, at de ofte bliver lavet om, forstået på den måde, at hegnet sættes anderledes, fordi man finder ud af at vil være smart pga ......etellerandet smiley
    Så jeg tænker, at man skal starte lidt stille ud med fast hegn udvendigt, og så nemt flytbart hegn indvendigt, ind til man oplever at her står det godt - jeg bruger de hvide plast pæle man træder ned i jorden til mine midlertidige folde, og det holder fint 1/2 års tid smiley

Skulle jeg lave noget, så ville jeg runde min hjørner - skarpe hjørner er ikke hensigtmæssigt når hesten tager en galoptur for fulde gardiner - i hvertfald ikke for mine nerver smiley
    Sandbunke helt sikkert.
    Gode store fællesarealer foran løsdriften/skuret.
    Og så et spor hvor du fx nemt kan kører ud med evt hø til en station. Når det er sagt så vandre Pinot sindssygt meget ifht at jeg altså har et sted hvor han har hø og halm - han har græs på sporet og han triller fint afsted efter det. Måske var det anderledes, hvis det var vinter eller jordspor ?

Prøv evt at google vandrespor inspiration, så dukker der hjemmesider med billeder op - så kan man se om der er noget der ser tiltalende ud smiley

Mvh Charlotte

profilbillede
  • Dorte H
    Dorte H Tilmeldt:
    apr 2019

#11   20. maj @Nanna: Jeg har kun en meget dårlig skitse, men den kan måske gi' en ide - vi har også primært "landbrugsjord", dog ikke ret meget af det (ca. 1,5 HA), men det er til gengæld kuperet, og så er der som sagt mikro-"skoven" som vi har inddraget.
    Det sorte er det oprindelige hegn, det blå det nye inderhegn, og området til højre det ekstra areal - udenfor billedet (toppen) er der yderligere et mindre område bag løsdriften og laden, der kan kobles til, når ellers græsset tillader det...

@Lisette: Jeg kan jo af gode grunde ikke kommentere på de vandrefolde, du har set - men i relation til vores løsning er svarene:

- Meget lidt plads - ingen steder at tage en ordentlig ræser på. Før vi lavede stier, måtte de tilbringe det meste af forår og sommer på de to små folde øverst, der da var for meget græs på de øvrige. Nu har de mulighed for at "tage en fræser", hvor længste lige stræk nede fra bunden og op til løsdriften vel er 300 m. - og det har de hele året.
    Efterår og vinter får de desuden adgang til græsarealerne, men stadig med indbygget "omvej".

- Super kedelige og mange gange mudrede stier. Vi har som nævnt etableret muddersikring, der hvor bundforholdene kræver det - og om stierne er kedelige, tjaa næppe kedeligere end alternativet... smiley

- Afgrænsning af stier årsag til skader og konflikt hestene imellem
    Det har vi aldrig oplevet, hverken før eller efter omlægning - så i en harmonisk flok tvivler jeg på, at det bliver et problem.

- Dårligere social kontakt hestene imellem Den er jeg ikke med på - hvorfor tænker du det...?

profilbillede
  • Doktor Who
    Doktor Who Online Tilmeldt:
    aug 2016

Følger: 23 Følgere: 19 Emner: 22 Svar: 3.024
    #12   20. maj

profilbillede
  • Doktor Who
    aug 2016

#13   20. maj Okey.
    Forestil jer, det er en tegning af vores ejendom.

Pga vi har været syge af Corona, far er død osv - det har været et mærkeligt senvinter /forår - så skal vi ikke have store dyr hjemme i år.
    Men dette er hvad jeg tænker i.

Forestil jer, at skyggen af kaffekrus og penalhus er naboerne.
    Op mod skoven vil jeg etablere en ridebane - det er lidt højere belæggende end resten af grunden og nok overraskende meget i læ af skoven...
    Der er tilladelse til lys på banen.

Vi har tilladelse til 2 skure af 50 kvadratmeter.
    Det skal IKKE være vinterfold mellem ridebane og have, men lidt længere væk. Det er nemlig det laveste sted langs haven.
    Jeg tænker på, at have et ret solidt yderligt elhegn.
    En bred sti, mindst 10 meter hele vejen rundt, som "vandrespor". (Gult)
    Måske lave vandrespor som tre parelle streger på den lange led, forbundet i begge ender (men så det kan deles lidt op, fx hopper, vallaker, fedekvæg)
    Imellem de ydre langsider "inderfolde". Jeg tænker at de bliver med midlertidigt tråd på midten, så de deles op i en form for stribegræs.
    Og så rigeligt med led mod inderfolde, så der kan åbnes og lukkes, evt med timer på led.

Jeg håber at kunne finde en god wrap leverandør.
    Sætte uåbnede wrapballer på inderfolde. Hvis der fx er 5 inderfolde, så sætte wrap baller i fold 2 og 4, og den ene dag smide wrap i slowfeeder i fold 1, så i fold 3, så i fold 5.
    Så står de ikke samme sted om vinteren. Så er slid mere fordelt.

Vandrespor skal være brede, så lavt rangerende dyr kan undvige.
    Vandrespor skal ikke gå helt hen til ridebane, så et par glade heste ikke fræser tæt på og skræmmer en nervøs rytter.
    To skure. To åbninger pr skur, så lavt rangerende kan komme ind og ud.
    Nok muddersikre lidt med heavy mats / træflis / andet. Jeg kan især godt lide tanken om træflis. Så tager vi bare toppen med, når dybstrøelse i løsdrift muges ud og hælder mere på ved behov.

Hm.
    Måske have opstaldning.

• Doktor Who
    aug 2016

#14   20. maj

profilbillede
  • Dorte H
    Dorte H Tilmeldt:
    apr 2019

#15   20. maj @Doktor Who: Jeg misforstår muligvis den her: Sætte uåbnede wrapballer på inderfolde. Hvis der fx er 5 inderfolde, så sætte wrap baller i fold 2 og 4, og den ene dag smide wrap i slowfeeder i fold 1, så i fold 3, så i fold 5.

Men som jeg opfatter det, så involverer det system, at du har flere baller åbne af gangen (med mindre du selvfølgelig har heste nok til at kunne bruge en hel balle om dagen?) og det ville jeg ikke anbefale, i forhold til holdbarhed.
    Dernæst, så er mine erfaringer med at opbevare baller direkte på jorden dårlig - der er relativt stor risiko for at der går mus i.

Heavy Mats er i øvrigt mit valg til stierne og andre steder, hvor der kan blive behov for at flytte/fjerne forankringen igen - flis har jeg knap så gode erfaringer med, bortset fra at man selvfølgelig ikke behøver at fjerne der igen, det klarer det helt selv... smiley

• Doktor Who
    aug 2016

#16   20. maj Jeg tænker noget i retning af, at de får en palle at stå på. Skal der presenning over for at beskytte imod krager?
    Detaljer finder jeg ud af.

Åbne en balle fx i fold nr 2.
    Foldre i fold nr 1 + 3 indtil den er spist op.
    Så fodre fra en balle fra fold 2. Lægge det i fold 3+5.
    Osv.
    Kan jeg mon gøre, så kvæg kan komme ind i en fold men heste ikke kan? Kvæg kan nogengange æde lidt wrap heste ikke tåler

Vand og kraftfoder nok hjemme ved skurene.

• Dorte H
    Dorte H Tilmeldt:
    apr 2019

#17   20. maj "Kvæg kan nogengange æde lidt wrap heste ikke tåler" Det håber jeg da, for naboen henter alt det jeg kasserer, og gi'r det til kørene... smiley

Ville nu stadig vælge at opbevare wrappen under mere kontrollerede forhold, og køre ud efter behov - men som du selv siger, detaljer finder du ud af.. smiley

EDIT: OK - har godt nok ikke prøvet at lægge billeder ind før, og har derfor ingen anelse om, hvorfor kommer det med her igen, så se venligst bort fra det... smiley

profilbillede
  • #18   21. maj God ide med flere folde at åbne op ind til - især hvis der pludselig kommer frost i større grad/længere tid.

Har man meget nøjsomme heste kunne man med flere fold/foderfolde bruge automatled med timer, så der åbnes til stationerne på forskellige tidspunkter i løbet af dagen.

Kørespor til havetraktor/ATV - hvis jeg havde plads nok ville jeg lave et kørespor til at køre ud med wrap - lige pt synes man at man kan køre over det hele, men når først det har regnet i nov/dec/jan/feb som i år, så er det pløkumuligt at køre på et optrådt spor, hvis man har jord/græs på sporene.

Så lige en tråd på FB om træer ved foldene - gråpil og hvidtjørn skulle være godt og sikkert smiley

Mvh Charlotte

• Dorte H
    Dorte H Tilmeldt:
    apr 2019

#19   21. maj Helt enig i, at flere folde og hvis man ellers har pladsen, flere stier der kan åbnes og lukkes til på skift, er en rigtig god ide.
    Og ikke kun af hensyn til underlaget, men bestemt også til hestene - mine synes i hvert fald altid det er en fest at blive lukket ind på et "nyt" stykke, selvom det faktisk er de samme to de skifter mellem.... smiley

Så i forhold til at lave en vandrefold "spændende" (når man nu ikke lige er velsignet med varierede naturområder til formålet.. smiley ), så tror jeg faktisk hestene vil sætte større pris på den form for variation, end på at skulle kravle over sten, stammer og lignende - afviser ikke, at det kan være en ekstra feature i forhold til mobilitet, men jeg er til gengæld ikke sikker på, om hestene egentlig altid værdsætter den... smiley

• #21   26. maj Jeg har spor 1 = 6 m yderst til de store.
    Spor 2 = 4 meter derefter til tidligere forfangne.
    Drengefold i midten.

Spor 2 slutter m stort hvileomåde i granskoven.
    Spor 1 ender ml granerne og søen, så der er en hvile plads m lidt græs.

Græs er Simple Systems Grazing Mix, vilde græsser med ekstremt lavt sukker.

https://www.simplesystemhorsefeeds.co.uk/products/viewhorsefeed.asp?id=28&name=Natural%20Grazing%20Mix

800 for 13 kg v LH Foder i Lading, som importerer og gerne sender.

2 sække pr ha. Gerne i renbestand, da de små vilde græsfrø let generes af kornet.

Der er 2 km fra græsset på spor 1 og tilbage til høet v stalden.

Vi har sandjord, så ingen mudder. 25 meter i vinter that's it.

Der er kæmpestræk, hvor de galopperer i bedste tordengalop.

Der er skov, brombær, hindbær, hyben, buske, træer mv

Hvileomåder v stalden, i løvskoven, i granskoven og græsset v søen.

Hestene har en fest.

GPS målinger viser, heste på alm fold går ca 3-5 km dagligt. Heste på vandrefolde 15 (små ponyer) - 18 - 22 km dagligt.

Den gratis træning og gode form, så de er topklar til at lege m mig, tager jeg gerne med.

Jeg har runde hjørner.

Jeg gør det spændende for dem at gå rundt i stedet for besværligt.
    Det giver mere vandring.

Er det bøvlet at komme hjem til vandet, lader de bare være, og det bliver hesten ikke sundere af.

Helle Vestergaard Knudsen, Den Hele Ekvipage, er GENIAL til alt ift hestehold m glade heste.

Jeg har ca 3 millioner ideer også til flade alm. landbrugsfolde, og har lavet en del vandrefolde efterhånden.

Jeg viser gerne frem (ml Skanderborg og Galten) og sparrer gerne. Ting da på 52 43 09 90 alle dage efter 11.

Har en del telefonsupport, er der optaget, så prøv igen, skriv evt, du har ringet. Somme tider ser jeg en besked.

Folden er under opbygning, men ideen er ret tydelig.

Blå streg er omkreds af folden.

https://photos.app.goo.gl/dw2ejjdcJNYYsE1P8

profilbillede
  • #23   27. maj Tusind tak for alle jeres inputs.

Tak til Dorte for oversigtskortet og tak til Michelle for turen. Jeg blev da helt forpustet af den terrængående Rullemarie smiley

Desværre har turbo Henning lige brilleret med at lave en gaffelbåndsskade i sit ene forben, så hvor inspireret jeg end blev, så er projekt vandrefold aflyst eller i hvert fald udskudt på ubestemt tid. Han er ordineret boksro, med tryk på ro og mindre tryk på boks, som dyrlægen så fint formulerede det, og er bevilliget en del af læskuret og en lille paddock foran læskuret.

Tryk på ro harmonerer vist knapt så fint med at kammeraterne drager på langfart, så de bliver inde for synsvinkel.
    Super ærgerlig situation

Kommentér på:
Vis mig din vandrefold

x