{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
328 visninger | Oprettet:

Dressurstøvler {{forumTopicSubject}}

Jeg går og overvejer lidt om jeg skal investere i nye ridestøvler...
I øjeblikket har jeg et par QHP Norah - som selvfølgelig er faldet lidt ned og som til og med også er lidt korte i længden. Jeg er en høj pige med lange ben, så det er ikke det nemmeste at finde støvler.
Jeg rider måske 2-3 i ugen/hveranden uge, hvor jeg i snit rider 3 heste per gang. Når jeg rider er det seriøs ridning, ikke noget lala.

Jeg har kigget på Petri Verona, fordi jeg er rigtig vild med det spænde i toppen (som også er på mine nuværende), men jeg kender intet til "rigtige" dressurstøvler - så har I nogle gode råd til hvad jeg skal kigge efter?

Jeg er klar over at jeg nok skal ud i nogle speciallavede... mit maks budget er dog Ca 3000 og så er mit ønske egentlig bare at der skal være lynlås foran smiley

Kommentarer på:  Dressurstøvler
  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

Følgere: 42 Emner: 127 Svar: 8.886
    #1   20. maj Hvad er dine mål?
    Så er det lidt nemmere at guide ift hvilke model der kunne være relevant at se på smiley

• #2   20. maj Læg: 36 cm
    Højde: 46-47 cm
    Fod: 39-40 (alt efter størrelsesordenen for producenten)

• AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

#3   20. maj Højden er meget normal ved flere producenter, så den er ikke umulig at finde, det samme med omkreds.
    Jeg kigger lige i aften, mener faktisk er det er meget standart mål ved flere ??

• #4   20. maj Kig støvler ved lagoni.. På Facebook evt. Virkelig lækre støvler

• #5   20. maj Rikke: de er da vidst over mit budget, ifølge deres hjemmeside smiley

AMT: Nårh for søren! Sidst jeg fik målt ben i en forretning sagde de nemlig at jeg skulle ud i specialmål... Men det er også noget år siden efterhånden smiley

• AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

#6   20. maj Vil du gerne have "rigtige" dressur støvler med helt stift skaft, og høj bue, eller må de gerne være lidt bløde i læderet? smiley

• #7   20. maj Cavallo laver en model der hedder Linus de koster ca 2600. De er ikke helt stive. Det ser umiddelbart ud til at har dine mål som standard

• #8   20. maj Jeg rider i Cavallo Insignis. God støvle at ride i! smiley Men synes holdbarheden er dårlig især fit. prisen. Har haft støvlerne 1-2 år, og har måtte skifte begge lynlåse + der er hul på en syning bagpå ved overgang fra has til skaft.

Men meget behagelig støvle at have på smiley Jeg har den i str. 32 bredde, 49 højde og 37 i fus. Men de fås altså i rigtig mange forskellige størrelser smiley Og man kan være ret heldig at finde Cavallo på udsalg mange steder! Især lige nu - prøv evt. Kinnerup, mener de har udsalg smiley Købte mine for kun 2300 kr. i sin tid, (gudskelov, ellers havde jeg været ret sur over kvaliteten) smiley

• #9   21. maj Jeg vil rigtig gerne have en rigtig støvle - stiv og med bue, bare ikke "træk på" støvler smiley
    Og så skal de selvfølgelig have en god holdbarhed, selvom de ikke bruges en million gange i ugen

• #10   22. maj Jeg har lige fået bestilt et par cavallo Linus hjem. Jeg var i en forretning og se dem for var lidt i tvivl hvor bløde de var. Syntes faktisk de er rimelig stive, der er lynlås bag og elastik. De havde Så bare ikke hjemme i de mål jeg skulle bruge 51 høje 34 vidde men de fåes som standard mål i den størrelse.

• #11   23. maj Jeg elsker mine de niro belini støvler. Lynlås foran, høj bue, skåret lidt ekstra ned bag knæ (=napper ikke i haserne), stive på ydersiden og blødere på indersiden, ekstra slanke ved anklen. Véd dog ikke om de fås med spænde. Jeg red stævne med mine efter kun en uge smiley
    Obs købte i Tyskland så kom de ned i dit prisniveau ( smiley

• #12   23. maj De Niros støvler er de bedste, jeg har redet i. Jeg er ikke fan af Cavallo.
    Jeg har De Niro Tiziano og overvejer Bellini-modellen til mine nye.
    De er desværre bare over dit budget. Fra 4795 som standard, hvis jeg husker rigtigt.

Har du overvejet at købe brugt? Evt. fra Tyskland som Mie skriver, men det har jeg ingen erfaring med.

• #13   23. maj Jeg endte med at tage forbi støvlepusheren ( :P) i byen, og kom hjem med et par fine De Niro støvler, efter at have prøvet både Cavallo og Petrie. Talk for input, allesammen!

Kommentér på:
Dressurstøvler

x