{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
360 visninger | Oprettet:

Favorit sadelunderlagsmærke? {{forumTopicSubject}}

Jeg har trawlet internettet samt HGs markedsplads for sadelunderlag (er desværre ikke på udkig lige nu, men man kan vel ose).

Det undrer mig lidt at alle sadelunderlag på fx. Horze, hkm, horse house osv. er ensfarvede og gerne meget tynde?

De flotteste jeg har fundet online er fra punkponies, men hvilke buttikker bruger i andre som godt kan lide det lidt spraglede/mønstrede?

Mit yndlingsunderlag (som jeg dsv. Ikke kender mærket på) er tykt som en hynde, uden svung og sving og med vandrette syninger a la ANKY. Dog vil jeg ikke støtte sidstnævnte mærke. Findes tykke underlag stadigvæk?

PS: Jeg håber, jeg ikke er den eneste kiggekunde her XD

Kommentarer på:  Favorit sadelunderlagsmærke?
  • #1   22. maj Her kunne måske være noget - der er forskellige underlags/pads i mange forskellige farver. Og et smart underlag med lomme på siden smiley

http://www.skovtursrytteren.dk/Underlag-385665

Mvh Charlotte

• #2   22. maj Synes at Catago underlag er ret tykke..

Jeg er dog vild med Kingsland og CT.. Le Mieux laver også lækre underlag i alle slags farver smiley

• #3   22. maj Tusind tak for forslagene, Charlotte og Melanie!
    Jeg kender godt LeMieux, men er ikke så meget til formen.
    Godt at vide at de tykke underlag ikke er gået af mode!

• #4   22. maj Mh, ved ikke om jeg som sådan har et yndlingsmærke, men personligt foretrækker jeg mit underlag så tyndt som muligt, da det derved ikke fylder i kammeret på sadlen, og så synes jeg det er pænere.

Må jeg spørge hvorfor du gerne vil have dem tykke?

• Karen H
    Karen H Tilmeldt:
    mar 2020

Følger: 6 Følgere: 5 Svar: 32
    #5   22. maj Jeg er med på de tynde, min sadel skal bare beskyttes mod støv og hestehår smiley

Jeg synes jeg forsvinder fra hesten hvis jeg kommer tykkere underlag under, dog red jeg self. med trykfordelende underlag, da jeg en overgang red i bomløs.

Mærke er jeg ikke sådan interesseret i, jeg går efter relativt neutrale underlag, med en undtagelse og det var bare en changerende blå - ikke det vildeste smiley smiley smiley

• #6   22. maj Selvfølgelig, Jannie.

Jeg synes bare de føles så dejlige, så måske er de også det for hesten?
    Derimod er de tynde nok bedre når det er varmt?

Karen:
    Netop dét med kontakt til hesten er derfor jeg har redet meget uden sadel (selvf. Er det en personlig præference), men hørte et sted at det er bedst for hestens ryg hvis man bruger et underlag (fastgjort med longegjord/ridegjord) selv når man fjerner sadlen. Ved ikke om det er sandt, men dér tænkte jeg at et tykt underlag ville være oplagt?

Igen, oplys mig endelig. Jeg prøver altid at lære.

• #7   23. maj Eskadron laver nogle der er rimelig tykke smiley

• #8   23. maj Mit ynglings mærker er uden tvivl Lemieux, jeg har dem i suede og helt ensfarvet.
    De ligger super flot under sadlen, og holder farven vask efter vask. smiley

Jeg kan godt lide at de er helt enkle uden bling-bling.

Iøvrigt synes jeg at Lemieux laver mange lækkere produkter - jeg mangler ikke noget- jeg mangler ikke noget - jeg mangler ikke noget..... smiley smiley smiley

• #9   23. maj Haha, Karin den sætning kender jeg kun al for godt.
    Havde jeg råd ville jeg nok
    eje 15 forskellige matchende sæt XD

• Karen H
    Karen H Tilmeldt:
    mar 2020

Følger: 6 Følgere: 5 Svar: 32
    #10   23. maj Jeg kender ikke så meget til det men er det til uden sadel foretrækker jeg en bareback-pad, hvis det er mere end blot skridt smiley jeg vejer omkring 70 kg +- og synes selv det er for stor belastning, så jeg har valgt en pad med ekstra trykfordelende i.

Skulle jeg blot skridte - så ville et underlag kun være for at undgå beskidte bukser, tror personligt ikke på at selv tykke underlag er nok til mere end skridt, men det er kun bygget på gæt og så at jeg selv synes jeg er for tung til det smiley

• #11   24. maj Jeg har ikke et yndlingsmærke. Det har jeg ikke købt nok underlag til. Jeg er så også i tvivl om jeg nogensinde har købt et underlag (livet med parthest og lille pony).
    Hvis sadlen passer perfekt og ikke er bomløs, så vil jeg klart foretrække så tyndt et underlag som muligt. Underlaget er vel kun for at beskytte sadlen mod sved og trække svedet væk fra hesten, så der ikke er klamt der hvor sadlen ligger. Så jeg er på mindst muligt der kan give ekstra varme eller forstyrre sadlens tilpasning - medmindre der er noget, som skal løses (midlertidigt/periodevis) med en pad eller sådan noget.

Faktisk er jeg nok også så kedelig, at et sadelformet underlag ville passe mig fint smiley Mønster og farver kan være ok, men store logoer skal bare fise af. Jeg gider ikke betale ekstra for at være omvandrende reklamesøjle. Glem det.

Kommentér på:
Favorit sadelunderlagsmærke?

x