{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
371 visninger | Oprettet:

Handelsundersøgelse og foderstand mht forsikring {{forumTopicSubject}}

Hej.
Min umulige søgning har alligevel båret frugt og har fundet en meget søg hest jeg gerne vil have i handel, men den har fået lov at stå i 6 mdr og er nu meget overvægtig (fedtdepoter osv)
Skal jeg være bange for den ikke kan gå igennem handelsundersøgelsen pga fedme, og kan der komme forbehold på forsikring udfra huld?
Han skulle eftersigende tabe sig ligeså hurtigt som han tager på så han skal jo bare i arbejde ligeså stille smiley

Kommentarer på:  Handelsundersøgelse og foderstand mht forsikring
  • #1   23. maj Dyrlægen vil nok skrive og kommentere at hesten er fed. Der var også huld vurdering med, da jeg fik lavet handelsundersøgelse.

Jeg tror ikke at hesten får en direkte anmærkning grundet overvægt.

• #2   23. maj Okay super, bare hvis nogle havde oplevet det ville jeg hellere trække det lidt ud smiley

• #3   23. maj Nej huld bliver beskrevet, men giver ikke “problemer”.

Husk også at en hest i en handelsundersøgelse ikke kasseres af dyrlægen - dyrlægen gør bare dig opmærksom på afvigelser udfra normalen. Det vil sige, at det er din beslutning om du vil købe hesten med de afvigelser smiley

Held og lykke med købet - og husk at vise billeder og fortæl om vidunderet, når han/hun bliver din smiley

Mvh Charlotte

• #4   23. maj Som de andre siger bliver der kommenteret på at den er i lige lovlig god stand, men det kommer ikke til at stå i vejen for at du kan forsikre den. Det er blot et lille notat på papiret fulgt op af et råd eller to om vægttab fra dyrlægen smiley Som ovenstående siger, så er det heller ikke dyrlægen der bestemmer om du "må" købe hesten eller ej. Det er helt op til dig selv. Dog vil de selvfølgelig altid fraråde køb i tilfælde af der findes noget ved undersøgelsen, der kan have betydning for hestens holdbarhed nu eller senere hvis den skal forsikres, da det så ikke er sikkert de vil godkende den, men fedme skal du ikke være bange for bliver et problem. Det er lidt på samme niveau som at de fx også noterer hvis den har muk smiley

• #5   23. maj Okay super jeg var bare i tvivl om forsikringen ville finde noget der lavede forbehold. Jeg har ikke noget imod at købe en tyk hest for hos mig vil den have noget at lave, så det vil jo forsvinde stille og roligt smiley

Kommentér på:
Handelsundersøgelse og foderstand mht forsikring

x