{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  opstaldning - rabat?
  • #1   30. aug 2020 Har stået et sted, hvor de gav lidt mængderabat. Husker ikke hvor meget. Det var i Holstebro

  • #2   30. aug 2020 Hejsa. Vi giver rabat til hende der har 3 opstaldet hos os smiley
    Tænker du på noget specifikt omkring det?
    Vi har så nok mest gjort det fordi de 2 af dem er shetlændere, jeg ved ikke om vi ville have givet rabatten hvis det havde været 3 heste hun havde ...


  • #3   31. aug 2020 Et sted jeg stod var der rabat på hest nr. 2. Fuldpas hest 1= 1800kr hest 2 = 1650kr smiley

  • #4   31. aug 2020 Tjae. Tjoe.

    Det er jo ofte enklere at forholde sig til færre personer. Så, som opstalder kan det give god mening.
    Men jeg ville ikke selv binde penge i halen på opstaldede heste, og jeg tror at chokerende mange steder drives med at man betaler tæt på stedets omkostninger.

    Hvis jeg tager mine 6 hektarer og laver lækker løsdrift, så går jeg glip af indtægten fra forpagtningsafgift. Dvs 6000 kr pr hektar pr år .
    Hvis man tænker 1-2 heste pr hektar, er dette alene 250-500 kr pr måned pr hest i udgift.
    Og så er der grovfoder, strøelse. Jeg er ikke helt sikker på prisen, men indkøbspris 2 kr pr kilo grovfoder er en realistisk pris. 10 kg pr dag, det er 30 kg pr måned, dvs 600 kr pr måned. Halm koster måske 15 kr pr Morten Korch balle. I boks bruger man en balle pr hest pr dag - gad vide med løsdrift??
    Her er vi på 850-1150 for mark, grovfoder, men plus strøelse.
    Og så el, vand, vedligeholdelse.
    Det løber op.

    Prisen for at bygge ordentligt løsdrift stald, sætte folde op, ridebane - vil jeg nok ikke kunne forrente.

    Jeg forventer at opnå at opstaldere betaler for sig selv, men egentlig ikke mere end det. Så, der er intet overskud at give rabat fra.
    -Hvis jeg var hesteejer - så ville jeg da bare spørge.


  • #5   31. aug 2020 Nej

  • #6   31. aug 2020 Alle steder jeg har stået, både i ind og udland, har jeg fået rabat ved hest nr 2 og 3. smiley

  • #7   31. aug 2020 DD må jec spørge hvor meget du har fået i rabat?

  • #8   2. sep 2020 Ja da. Det har svunget fra de forskellige steder. Nogle steder 300kr andre steder helt op til 1000. Alt efter om jeg havde 2 eller 3 opstaldet.

  • #9   2. sep 2020 Jeg ville ikke umiddelbart gøre det. Jeg kan ikke se hvordan det skulle være billigere( eller dyrere for den sags skyld) for opstaldningsstedet at have flere heste pr en ejer. Jeg kan hellere ikke se hverken flere eller færre fordele/ulemper som skulle veje op for en rabat uanset opstaldningstype og pasningsniveau smiley


  • #10   2. sep 2020 Nej det gør vi ikke, det skal være ens for alle smiley

  • #11   3. sep 2020 Jeg får ikke rabat for mine 2 heste. Det er samme pris for begge.

  • #12   4. sep 2020 Ja, vi giver rabat, hvis man har mere end én hest. Det er en individuel rabat, der aftales - ligesom vi også giver en rabat, hvis man udfører forskellige arbejdsopgaver. Til gengæld bliver man så også prompte sagt op, hvis man ikke overholder sin kontrakt

Kommentér på:
opstaldning - rabat?

Annonce