{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Kommentarer på:  Hest i kommission?
  • #1   1. sep En tanke. Hvorfor vil du sætte hende i kommission?

Hvad vurderer du hendes salgspris er, for du får jo ikke mere for hende ved at sætte i kommission og får dermed mindre for hende.. Så hvis hun ikke er en dyr hest, kan jeg ikke se at det kan betale sig.

Det var ikke lige det svar du søgte efter, men jeg undres bare smiley

• #2   1. sep Er det for, at få hesten redet mens du venter på salg, du ønsker, at sætte i kommision?
    Eller er det fordi du ikke orker selv at vise hesten frem?
    Jeg vil mene det er hestens værdi, der er afgørende for, om det kan betale sig med kommision. De fleste steder koster det xxx tusind kr til opstaldning og xxx kr for ridningen. Så er der ikke meget tilbage hvis der er tale om en hest til eks 20000 kr og den står 4-5 mrd, før den er solgt.
    Måske det er bedre at alliere dig med en veninde og tilbyde 10-20% af værdien for, at sælge hesten for dig?

• #3   2. sep Det er en hest til 60.000 og det er fordi jeg ikke kan ride hende og min datter ikke har den store lyst. Jeg har også tænkt på at få en part, men det er ikke nemt når hesten ikke er den nemmeste at ride??

• #4   2. sep Er det rigtigt forstået, at det er en af de heste, som egentlig kan rimelig meget, når den er i form - men ser spøgelser og er bøvlet at ride på, hvis den står stille?

Din datter rider udmærket - men har ikke så meget lyst?
    Hvad med at tage en snak med hende om at gøre ting af lyst versus af pligt.
    Hvis hun er gammel nok til at have en ridehest, så er hun vel også gammel nok til at ride fx 3 gange om ugen, så hesten holdes i form og kan sælges til en rimelig pris?

• #5   2. sep Jeg bliver nødt til at være enig med Doktor Who. Er hun gammel nok til at have pony, så er hun også gammel nok til at holde den i form, indtil den er solgt smiley

• Dorte H
    Dorte H Tilmeldt:
    apr 2019

Følger: 1 Følgere: 1 Svar: 74
    #6   2. sep Har jeg helt misforstået spørgsmålet, eller handlede det om erfaring med kommissionssalg af heste, snarere end børneopdragelse...? smiley

• #7   3. sep Dorte H - hørt

• #8   3. sep Om du vil sætte hesten i kommission eller ej afhænger som de andre siger også af hvad formålet og prisen er. Har hesten talent og kan stige i pris mens den er i kommission så er det jo en fin mulighed.

Ønsker du din hest i kommission og en uforpligtende snak herom så send mig en pb.

• #9   3. sep Ok, jeg tror at der er nogle der har misforstået mit spørgsmål. Det er ikke et spørgsmål om opdragelse af min datter som er 21 år. Det var for at høre om der var nogle der havde erfaring og måske kunne anbefale nogle

• #10   3. sep Jeg har skam ikke misforstået dit spørgsmål. Jeg vælger bare at svare på det, som jeg finder relevant. Men synes ikke, at du skal bruge penge på kommission, når du har en - endda voksen - datter, som selvfølgelig kan være sin pligt voksen, og ride hesten til den er solgt.

• #11   3. sep Jeg mener ikke, at have misforstået dit spørgsmål.
    Jeg er bare ikke sikker på, om jeg forstår dit spørgsmål - hvis det er korrekt forstået at hesten skal holdes i gang under salgsperioden, hvorfor betale en fremmed for en ydelse I kan selv?

Så - hvad er motivationen for kommissionen?

...
    Jeg indrømmer, egentlig "må" jeg ikke svare, da jeg aldrig har solgt en hest. Men ja - kommer det ikke koste relativt meget?
    Og hvad med at skære den udgift af salgsprisen og sælge hurtigt fx via hestehandler?

• Dorte H
    Dorte H Tilmeldt:
    apr 2019

Følger: 1 Følgere: 1 Svar: 74
    #12   4. sep Med mindre nogen af jer er i besiddelse af insider-viden, så aner vi jo ikke hvad "mistet interesse" dækker over - rideangst, uddannelse, flyttet til udlandet, find-selv-på-flere - og det kommer sgu' heller ingen ved, så længe spørgsmålet ikke er "hvordan får jeg min datter at ride igen".
    Desuden skrives der udtrykkeligt at det er TS's egen hest, som datteren har redet - måske endda for at gøre mor en tjeneste, det er hun vel ikke nødvendigvis kontraktligt forpligtet til at fortsætte med?

Sorry, men jeg fatter altså ikke det der behov for at agere besserwisser, på et ufatteligt spinkelt grundlag - mon ikke TS selv havde tænkt tanken, hvis det var så simpelt som "bare få datteren til at ride igen"...?

• #13   4. sep Jeg satte min sidste hest i kommission ridning med salg for øje
    Min erfaring med det er at det var godt givet ud på mange fronter
    Det er den eneste gang jeg har solgt hest, men skal jeg igennem processen igen vil jeg klart vælge samme fremgangsmåde

• #14   4. sep Altså det er vel TS' valg. Om en anden rider hesten eller om datteren gør kan vel være ét fedt, hvis det er dét ejer ønsker. Det er vel ikke værre end at folk deres hest i træning.
    Det vigtigste her er at gøre ejer opmærksom på ting der kan have indflydelse.

Jeg har ikke selv haft hest i kommission, men har redet for en der har taget heste ind.
    Personligt vil jeg sikre mig at du ved HVEM der rider hesten og hvordan hesten rides, og som altid når hesten er ude, sikre mig at alt er i tip top stand.

• #15   4. sep Jeg har ikke haft hest i kommission, men min søster fik mulighed for at låne en hoppe som på da værende tidspunkt var i kommission, da hun fik den hjem gik den med 3 dækner og var radmager. Vedkommende som havde den i kommission tjekkede ikke dækkener og red og passede tydeligvis ikke hesten efter aftale, så skal man sende hest i kommission vil jeg anbefale at man undersøger vedkommende grundigt, sætter sig ind i hvem der rider. hvordan der bliver redet og generelt hvordan hestene passes på stedet.

Omvendt har jeg selv redet en hest i form for ejer, mens den var til salg, jeg fik ikke noget for det, men ejer holdte alle udgifter mens den var i min varetægt.

Det kunne jo også være en mulighed at forhøre sig hos en man kender om man kan lave denne aftale, evt. med x % i "kommission"

• #16   5. sep Ærligt kender jeg ikke voldsomt mange på Sjælland, som har dem inde rider dem, videre uddanner dem, starter på dem imens osv.

Men jeg har taget træningsheste ind i en hel del år, redet på salgsheste, hjulpet med salg og køb af hest.
    Og jeg tager stadig salgsheste ind.
    Hos mig bliver de redet i både spring, dressur og tur herunder terræn spring også, hvis hesten altså kan holde til det hele.
    Går i løsdrift med grovfoder ad libitum, mudderfri folde, mulighed for boks.
    Jeg skriver annoncen, sender den først til ejer og ejer godkender den.
    Tager billeder og videoer af hesten og sætter den til salg.
    Ejer får mulighed for at være der når der kommer en evt køber.

Vil du vide mere er du velkommen til at skrive til mig.
    Jeg holder til i 2765 Smørum ledøje. :)????

• #17   5. sep Når jo og den sidste hest jeg solgte, fik over 300 henvendelser. smiley

• AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

Følgere: 42 Emner: 128 Svar: 8.899
    #18   6. sep Hvis man står med en hest at bare nogenlunde kvalitet, så er kommission en rigtig god ide, ift. bare at lade hesten gå og miste form.

Så hellere smide nogle penge, sende hesten i kommission, få vedligeholdt formen, og måske endda udvikle hestens kunnen.. De penge er godt givet ud.

Kommentér på:
Hest i kommission?

x