{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  ombinde halm
  • #1   3. sep 2020 Det er nok muligt, men jeg tænker at det er temmelig besvæligt smiley

    Hvorfor vil du ompakke den?


  • Dorte H
    Dorte H Online Tilmeldt:
    apr 2019

    Følger: 1 Følgere: 2 Svar: 210
    #2   3. sep 2020 Med mindre du har en småballepresser til rådighed, ville jeg tro at plasticsække er et bedre bud...
    Og selv med en presser, vil der formentlig være et væsentligt spild.


  • #3   3. sep 2020 Hvorfor ompakke?

    Hvis det er for at flytte halm alene - så sæt kanter op af paller lodret i et hjørne af stalden og luk ballen op. Halmen åbner sig i skiver.
    Lad være med at ryste halmskiver ud, bær skiverne nogenlunde hele hen i hjørnet - og paller eller lignende kan fungere som vægge, der holder halmen samlet.
    Men - det fylder meget mere.

    Jeg kender ingen der har presset halm igen.
    Men, jeg har en gammel halmballepresser til salg. Fungerer upåklageligt. 10.000 kr.


  • #4   4. sep 2020 Det kan godt lade sig gøre, jeg går ud fra du har en minilæsser/frontlæsser. Stil ballen på højkant op ad en mur og løsne strikkerne. Stik så flænerne ind mellem to stempelslag og løft, så du kan trække to/tre strikker sammen omkring den ene halvdel og bind dem stramt sammen, og vise versa med resten af strikkerne omkring den anden halvdel.

    no problem

    Det har jeg gjort mange gange. Selv tak smiley


  • #5   7. sep 2020 Har aldrig tænkt på at stille den på højkant. Men det lyder nemmere. Har ingen læsser. Men måske kan jeg stikke et par træskafter ind mellem lagene.
    Vil gerne flytte høet på loftet, så skal dele den op i mindre enheder.


Kommentér på:
ombinde halm

Annonce