{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ridestrømper
  • #1   26. sep 2020 I perioder bruger jeg meget lange strømper.
    Selvfølgelig til ridning. Men også når jeg bare går en tur.
    (Min hund og jeg traver gerne rundt i et par timer.)
    Almindelige, korte strømper med lidt svag elastik, der glider ned er pisse irriterende. Især når man er 1-2 timers gang ude i et moseområde kl 21 i december og du ikke kan tage støvler af og se nok i mørket til at støtte foden et tørt sted, mens man retter sokken...

    Med et par års mellemrum smider jeg alle sokker ud og køber en posefuld nye sokker.
    Så går jeg lange ture med almindelige sokker i et stykke tid.

    ..
    Nogle har ridestrømper udenpå bukserne for at forhindre bukserne i at glide op...
    Men heldigvis har jeg korte ben og kan passe mine bukser.


  • #2   26. sep 2020 Jeg strikke selv mine strømper, så kan jeg få præcis det design jeg ønsker, også er de dejlig varme.

    Disse har logoet fra min rideklub på.


    profilbillede
  • #3   26. sep 2020 Jeg bruger dem mest for ikke at skille ved anklen, det er så irriterende når strømpen glider ned under ridebuksekanten, men også for mere varme om vinteren, jeg har dem inden under ridebukserne, mest fordi jeg som regel har haft bukser med velcro luk eller lynlås ved anklen og det irriterer huden.
    De seneste år har de dog fundet ud af at lave bukserne med elastik ved anklen, der er mere rart.

    Der ud over synes jeg også at det er mere rart at bruge heste strømper ved hesten, frem for dem man bruger til arbejde mv.
    Ubehageligt at træde et stykke hø/halm (der ikke er røget ud i vask) op i foden, når man er i byen smiley


  • #4   26. sep 2020 Jeg bruger dem også når jeg går med hunden, af samme årsag som doktor who smiley

  • #5   27. sep 2020 Bruger aldrig ride strømper, og har nok ikke gjort det siden jeg var 14!

    Jeg bruger alt fra ankelstrømper til ja alm strømper, så længe de ikke er tykke så er jeg ligeglad med hvad jeg rider med!
    Mærker ingen irritation, men tænker det er fordi jeg er vant til at ride med det!(:


  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #6   27. sep 2020 Da jeg var yngre (barn), brugte jeg dem fordi at det dengang var smart.

    Nu bruger jeg dem, udelukkende fordi at de sidder bedst under en lang støvle, og fordi at støvlen er nemmere at få på. Bruger primært lange strømper med nylon lignende materiale op ad benet.


  • #7   27. sep 2020 Jeg bruger også lange nylonstrømper.
    De er gode når man tar støvler på????


  • #8   27. sep 2020 Jeg har Aldrig ejet et par ridestrømper, så jeg kender ikke fordelen ved dem smiley

    Om sommeren bruger jeg sorte eller grå bomuldssokker (tennissokker eller den tyndere udgave, som købes i bundter til ret billige penge), og resten af året går jeg i hjemmestrikkede sokker I alle regnbuens farver - både til hverdag, i stalden og under ridning.

    Til job og pænere brug har jeg andre, tyndere sokker og nylonstrømper.


  • #9   28. sep 2020 Jeg rider i alt lige fra ankelsokker til hyggesokker til lange sokker smiley

    De lange bruger jeg tit om sommeren, hvor jeg rider i Converse. Det er mest fordi jeg bliver nappet i læggen af stigremmene. Om vinteren kan jeg ikke passe mine støvler hvis jeg har lange sokker på, så der rider jeg stortset kun i korte termostrømper eller folder mine lange sokker ned.

    For det meste ender det med lange sokker der er foldet ned, da det er de rene sokker jeg har for mig selv. Alle mine andre strømper deler jeg med manden herhjemme (hurra for cirka samme skostørrelse - det gør der nemt at folde sokker efter vask da vi kun har 1 slags smiley ) - mine ridesokker holder han sig helt fra så dem er der altid et rent par af liggende så det er nemt lige at snuppe dem med på farten


  • #10   30. sep 2020 Hmm du har før spurgt om næsten det samme?!.....

  • #11   30. sep 2020 Ha ha husker ikke så godt så ????

  • #12   30. sep 2020 Så ja du jo bare se hvad du har lavet af emner før - får jo nok ikke andre svar selvom der spørges om det samme flere gange smiley

Kommentér på:
Ridestrømper

Annonce