{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.149 visninger | Oprettet:

Grusfold {{forumTopicSubject}}

Vi har en hest som ikke må få noget græs. Han har før gået på en jordfold, men der kommer både græs og mudder selvom den ikke er stor.

Vi har tænkt at lave en grusfold, men vi ved ikke helt hvordan. Det må ikke være alt for dyrt, vi har set forslag hvor det nærmest er opbygget som en ridebane, men det bliver for meget arbejde og for dyrt.

Så, er der nogen der har prøvet at lave en såden fold eller har forslag til hvordan?

Hvilken type grus vil være bedst hvis man laver en grusfold?

Eller er der andre måder at få alt græs væk uden det bliver ét stort mudderhul?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Grusfold
  • #1   18. okt 2020 vi havde på et tidspunkt da jeg stod opstaldet ude
    en ridebanen som bare var en flot med grus. hvis nok stabilgrus - det var det billigste grus man kunne få
    den brugte vi også som sygefold.
    bare sørg for at der er grus nok. trænker min 15 cm så burde græs ikke kunne komme op

    mine heste elskede den bane når de skulle rulle sig. så har selv gået og tænkt på at tage noget af min fold og smide grus på


  • #2   18. okt 2020 Jeg ville vælge et tykkere lag grus end 15 cm, for så kan du rive det så der ikke kommer græs i det. Græs gror udmærket i sand, hvis ellers det regner nok og det har det jo med, at gøre her i lille Danmark.

  • #3   18. okt 2020 Vær opmærksom på om du bliver fanget i miljøreglerne omkring nedsivning, hvis der anlægges grusfold og faktisk også jordfold.

  • #4   18. okt 2020 Der kan også være pligt til, at dyrke arealerne, så de ikke må stå med bar jord... Eller hvad det nu hedder på landbrugssprog.

  • Signe Bonde R
    Signe Bonde R Tilmeldt:
    aug 2017

    Følger: 1 Svar: 1
    #5   18. okt 2020 Hvis bare du fjerner møg på folden, er det ok, at have jord/grusfold.

  • #6   18. okt 2020 Jeg havde nok overvejet meget kraftigt bare at holde ukrudt nede med round up (men - det udgik af handlen), harvning eller lignende.
    Og så have zoner med gummi armeringsmåtter, så der er fast grund hvor de står mest.

    At "hælde 15 cm på" ER faktisk sådan jeg har tænkt at bygge ridebane.
    Fjern græstørv. Put muslingeskaller på.
    Hold ved lige.


Kommentér på:
Grusfold

Annonce