{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Kommentarer på:  I fol?
  • #1   2. nov

profilbillede
  • #2   2. nov

profilbillede
  • #3   2. nov og et sidste forfra så godt det nu lod sig gøre smiley

Det er som om hendes mave "dingler" lidt fra side til side..

profilbillede
  • #4   2. nov Hvornår skulle hun evt ha termin?

• #5   2. nov Godt spørgsmål. Aner det desværre ikke. Hun kom i juni.

• #6   2. nov Har hun gået med en hingst? Og hvornår blev hun taget fra hingst?

• #7   2. nov Jeg tænker, at det er meget svært, faktisk umuligt, at afgøre ud fra hvordan hoppen ser ud. Det kan sagtens være fordi hun er oppustet eller fed - og det er simpelthen ikke til at afgøre udelukkende udefra, hvordan maven ser ud.
    Jeg synes, du skal få hende scannet, så får du afklaret det, og det er faktisk ikke særlig dyrt. smiley Jeg har givet omkring 5-600 kroner for scanning.

• #8   2. nov Ja det er svært smiley Der er sandsynlighed for at hun har været ved hingst, men jeg aner som sagt ikke hvornår. Det bliver også nødt til at være ligemeget, for jeg vil ikke bore i noget, som kan bringe andre i forlegenhed (tidl. ejer). Hun er scannet for noget tid siden og han kunne kun sige at enten var hun i brunst eller også i fol, men hun var for lille til at se mere.
    Hun er ikke fed, man tydeligt mærker ribben og knogler ("hofteben", tuber sacrale osv.) i hendes krop og ingen fedtkam. Hun har bare en stor bamsepels. Hun har været temmelig slimline indtil for få uger siden. Jeg troede for nogle uger siden at det var fordi de gik på nedbidt mark og hun spiste sand, så hun fik en kur for dette og har ligeledes fået ormekur, intet har hjulpet. Hun er ikke syg eller oppustet, gødning normal. Men sadlen passer af H til. Først troede jeg det var fordi hun var blevet bredere, men hun er samme bredde ved måling, det er over ribbenene hun skubber sadlen ud/op. Så mit eget gæt... enten har hun en stor græsvom, som nu må være blevet til en høvom, siden der ikke er mere græs på folden, eller også er hun i fol. Jeg tror ikke på at hun er syg med noget, sådan virker hun slet ikke.

• #9   2. nov Hmmm, jeg tænker i hvert fald, at trods jeg har været med i en del forløb med hopper ifol, har jeg endnu til gode at se, at det skulle gå så stærkt med maven, som du beskriver - og det er jo også lidt et off-tidspunkt (ift. brunst, men helt sikkert ikke umuligt), fordi det oftest først går rigtig stærkt til sidst i forløbet... Men det kommer selvfølgelig også an på, hvad du lægger i "for få uger siden"? ??

• #10   2. nov Ja det er jo fordi jeg simpelthen ikke helt husker hvornår jeg lagde mærke til at maven så stor ud smiley Hun fik sommervom ligesom de 2 andre, så der tænkte jeg jo bare at hun havde spist godt med græs, men det kan jo allerede være den voksede der. I princippet kan hun have vokset det meste af sommeren/efteråret uden jeg har lagt mærke til det, fordi jeg har tilskrevet det andre ting. Så det er først her indenfor de sidste måske 3-4 uger, jeg er begyndt at undre mig, fordi der ikke er mere græs og fordi hun ikke er fed som f.eks. Fønne er. Så derfor tænkte jeg at hvis der sad nogle garvede øjne derude der kunne skelne en følmave fra en græsvom, så måtte de da gerne sige et eller andet smiley -

• #11   2. nov Jeg tænker det er usandsynligt, hvis hun skulle ha termin inden for få uger / mrd. Derfor mit bud er, at hvis hun er ifol, så er det ikke før til foråret. Men få en erfaren føl scanner dyrlæge ud og få konstateret om hun er med føl. Min hoppe blev scannet drægtig 14 dage efter insemination, så det skulle da være muligt med en præcis konstatering.
    .

• #13   7. nov Tusind tak for det råd Hans Jørgen, det vil jeg prøve smiley

Kommentér på:
I fol?

x