{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.024 visninger | Oprettet:

Umuligt sadelleje {{forumTopicSubject}}

Springsadel med buet bom, til overbygget (høj bagtil) og forholdsvis bred hest over manken. Nogen der har sådan en hest og nogle idéer? Har ikke planer om sadelmager eller ridning i nær fremtid, er bare nysgerrig, om det findes eller er umuligt. Skal være flatseat og passe til rytter med lange ben.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Umuligt sadelleje
  • #1   17. dec 2020 Umiddelbart, ud fra det billede du har lagt ind, synes jeg ikke at den er overbygget, den skal bare have bygget muskler op i ryggen, så den ikke hænger.
    Har ikke forstand på springsadler, men til min som var meget overbygget red jeg med en wintec Isabell werth, de første år og skiftede sidenhen til en R3 trophy dressur, som lå som støbt på ham.


  • #2   18. dec 2020 Jeg er også ejer af en af de heste, hvor sadelmageren starter med at se bekymret ud - han er overbygget, meget markeret, tøndeformet og bred......

    Det har overhoved ikke givet nogle problemer smiley Hesten har gået i dressur med Wintec isabell werth, og har nu en fantastisk jeremy rudge.
    I spring har han en Wintec flatseat.

    Det gode ved springsadler er, at de er lidt mere taknemmelige/giver mindre problemer, end dressursadler hvor man jo skal sidde ned i det meste af tiden.
    Og ved at dressursadlerne har store krav om dybt sæde, smalle taljer, knæpuder ect - der skal en springsadel jo ikke opfylde de samme krav - for springrytteren skal kune komme op og ud af sadlen smiley
    Så min erfaring er, at det er nemmere at finde en springsadel som kan passe både hest og rytter, end at finde en dressursadel som kan passe især hestens behov.

    Mvh Charlotte


  • #3   18. dec 2020 Charlotte - det er i det mindste en trøst smiley

    Maria - billedet her viser det måske heller ikke helt tydeligt, da han står lidt på skrå. Men han er meget høj bagtil, og ikke rigtig færdigudvokset


  • #4   18. dec 2020 Min hoppe er også overbygget og enormt bred, og så har hun en lang (for racen) og lige ryg. Jeg bruger en Butterfly Uta Gräf til hende med stor tilfredshed fra både hest og rytter. Jeg elsker virkelig min sadel, den er så lækker.
    Butterflys system er sådan, at kopfjernet er lavet som et hængsel (som en sommerfugls vinger), så sadelklapperne kan således bevæge sig ud i 180 grader. På den måde kan sadlen passes af en hest så bred som en okse, og også en smal smal hest, uden en sadelmager så meget som skal lægge èn finger på den. Det kræver selvfølgelig stadig, at bommens udformning passer hesten og at sadlen ikke er for lang (men butterflys sadler er generelt meget korte) og alt det der.. Men de har sadler til enhver hest, så det er bare med at vælge modellen smiley


    profilbillede
  • #5   18. dec 2020 Hov, jeg fandt lige et lidt bedre billede her

    profilbillede
  • #6   18. dec 2020 Og her af min sadel

    profilbillede
  • #7   18. dec 2020 Lad være med at tage sorgerne på forskud - hvis kræet ikke engang er vokset færdig aner du jo ikke om den er overbygget smiley
    Selvfølgelig kan der findes en springsadel til den. Den ser faktisk ret almindelig ud, og ikke spor problematisk.


  • #8   19. dec 2020 thorowgood compact


  • #9   20. dec 2020 Bettina - tak for tippet, men det kommer i hvert fald aldrig til at ske smiley

  • #10   21. dec 2020 Kentaur Onyx- mener den har buet bom, er ik sikker.
    Har selv en til min hest som er ekstremt svær at finde sadel til. Min er høj fortil, har lige ryg og ret kraftig omkring ribbenene (ikke tyk) smiley


  • #11   22. dec 2020 Sara A - Tak for tippet. Desværre for dybt sæde. Er ellers glad for Kentaur sadler smiley

  • #13   22. dec 2020 Lisette S - de ser fine ud. Gider dog bare ikke give så meget for en sadel igen. Men tak for tippet smiley

Kommentér på:
Umuligt sadelleje

Annonce