{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.204 visninger | Oprettet:

Petrine C
Petrine C
Tilmeldt:
25. maj 2020
Følger: 5 Emner: 6 Svar: 6

Hvor meget skal jeg forvente en hest vil koste? {{forumTopicSubject}}

Hej!

Jeg kunne en dag rigtig godt tænke mig at købe en hest.

Jeg ved selvfølgelig godt at jeg først og fremmest skal have råd til alt det andet først og huske at det ikke kun er hesten som koster.

Var bare nysgerrig, hvad jeres erfaringer på priser er. '

Jeg har ingen planer om at skulle starte stævne med den eller at den skal kunne det vilde dressur eller spring.

Det jeg bare godt kunne tænke mig, er en hest på 155 - 170 cm i stangmål, som jeg kan hygge med, ride ture på, springe små spring med så vi fx kan springe over træer på skovturen og så enlig bare lave horsemanship med.

Hvor meget tror i sådan en hest vil koste?

Tak på forhånd! smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvor meget skal jeg forvente en hest vil koste?
  • #1   23. feb 2021 Er det omkostningerne pr mrd, eller er det prisen på en fornuftig hest, du søger?

  • Petrine C
    Petrine C Tilmeldt:
    maj 2020

    Følger: 5 Emner: 6 Svar: 6
    #2   23. feb 2021 Prisen på en fornuftig hest smiley

  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #3   23. feb 2021 50.000 + smiley

  • #4   23. feb 2021 Pt er priserne eksploderet, så du skal nok regne med 40-50000 kr.
    Lad dig ikke spise af med en skadet / fejlredet hest/ problemhest, bare fordi den er billigere. Så må du hellere betale 10-20000 kr mere for en hest. Det andet er der stor chance for du fortryder.


  • #5   23. feb 2021 Utroligt at man skal op på 40-50.000 kr for en hest som ikke kan noget særligt, men er sød og rar og sjov at have med på tur. Jeg er næsten lidt forarget. Gav 23.000 for min gamle hest, og hun havde altså startet stævner med gode resultater og alt muligt (i både dressur, spring og military). Det er ikke mere end 3 år siden smiley

  • #6   23. feb 2021 En af mine veninder har en svensk koldboldstraver til salg for 34000 kr. Den kan man ikke en gang håbe på at få en god ridetur på. Så priserne er vanvittige for øjeblikket

  • #7   23. feb 2021 Hold da op. Det må være disse vanvittige corona tiders skyld...

  • #8   23. feb 2021 Hvis du søger en hest uden de store fejl og skadeshistorik, som er flink og ordentligt redet, samt under 20 år gammel, så skal du op i min. 50-60k. Du KAN være heldig at finde dem billigere, men de er meget hurtigt væk.

    Selv gamle heste med skader fra røv til ører, bliver solgt for en formue. Markedet er helt vildt og der er ikke ret meget til salg.


  • #9   24. feb 2021 Priserne var lige så høje da vi kiggede efter hest i 2019, så det er ikke kun coronas skyld.

  • #11   24. feb 2021 Priserne er meget høje, for 10 år siden kunne man købe en fin hest til 12000 kr.... Jeg har valgt at købe et føl i stedet, har givet 10.000 .

  • #12   25. feb 2021 For 6 år siden erhvervede jeg mig en traver til 4000 danske kroner

    Det bedste køb jeg endnu har gjort mig til dato.

    Ved ikke om man kan finde sig en traver til den slags penge i dag, kan forstå markedsprisen er ret høj på heste p.t. Men den vender igen, det var det samme for ti år siden, lige da folk havde fået styr på privatøkonomien igen ovenpå finanskrisen, da kunne prisen på en hest heller ikke blive høj nok. Men det er en boble, for så kommer der et par store årgange føl, folk bliver trætte af deres dyre heste, de har købt, og skal have dem solgt, så de kan rejse til Thailand eller på charter.

    Så tag du dig tid til at finde ud af, hvad du gerne vil have. Jeg vil i hvert fald have en nyere brugt traver igen om et par år, for så er der nok ikke så mange flere kilometer tilbage i den jeg har. Jeg synes det er en skøn hest, og bliver man træt af den eller den bliver skadet, er man ikke så ærgerlig over at sende den på slagteriet. Det er på en måde også en økonomisk forsikring.


Kommentér på:
Hvor meget skal jeg forvente en hest vil koste?

Annonce