{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Kommentarer på:  transport gamacher?
  • #1   7. mar Min afdøde hest havde ALDRIG transport gamacher på. Jeg vil sige at det altid er en god ide sikkerhedsmæssigt, men hvis hesten kan stå stille under kørsel, behøver man ikke nødvendigvis. Men det er smag og behag smiley

• #2   7. mar Jeg har engang stået med en hest, som måtte aflives på stævnepladsen. Den stod normalt stille i traileren, men noget gik galt, da den skulle ud. Den fik skåret en sene over i det ene kodeled og kunne ikke redes, men det kunne sandsynligvis have været undgået helt, hvis hesten havde haft transportgamacher på.

Derfor rejser min hest ALTID med transportgamacher, og jeg opfordrer altid folk til at gøre det samme.

• #3   7. mar Altså jeg vil forslå det uanset hvad for uheldet kan være ude at noget sker smiley

Men ponyen havde aldrig på og han kom aldrig til skade, min afdøde hest havde få gange hvor han ikke havde på af den simple grund at han havde en tildens til at styrte ud over rampen kant og køre bene ned ad kanten smiley

• #4   7. mar Det er ikke som sådan vigtigt, man kan sagtens køre uden. Jeg bruger dog altid på min hest, for hvad nu hvis... og det vil være lidt træls hvis der så faktisk skete noget den dag man ikke havde puttet dem på. Hvis jeg ikke havde nogle transportgamacher, havde jeg nok givet min hest et par dressurgamacher eller bandager på, og så klokker

• #5   8. mar Jeg bruger det ikke på min. Primært fordi str. mini-shet er næsten umuligt at arbejde med.
    Jeg har faktisk kun været med til at bruge det, når vi snakker om B/A-stævneheste. Specielt til distance, hvor den mindste lille skramme kan betyde noget. Ellers ikke. De må stå pænt.

Jeg ville egentlig gerne have klokker på min til transport, men den har for små fødder.

• #6   8. mar Jeg kører ikke med transport gemacher - og umiddelbart så er jeg i tvivl, l om nogen af mine venner gør det?

For:
    Hvis hesten er lidt kluntet og træder sig selv let over benene vil gemacher beskytte.
    Imod;
    Gemacher beskytter kun imod lette skrammer og nogen heste bliver mere kluntede af det uvante i at have gemacher på.

Jeg er 37 år.
    Jeg har aldrig putter gemacher på en hest.
    Der er fx situationer, hvor det er nødvendigt, men det er også lidt en subkultur ting...

• #7   8. mar Du kan godt køre uden transportgamacher/bandager - jeg ville aldrig gøre det smiley

Jeg har set en hest der bare lige skulle køre små 5 minutter til undervisning og ikke havde transportgamacher/bandager på, den var vant til at køre hver eneste uge og var nem at køre med - uheldet er ude, og hesten kommer galt afsted i traileren (så vidt jeg husker sprang den over forbommen eller sådan noget).
    Den ender med at blive syet med over 70 sting på forbenene og brystet.

Transportgamacher kunne selvfølgelig ikke have forhindret den i at komme galt afsted, men den havde nu nok ikke været nær så ilde tilredt hvis den havde haft noget på benene smiley

Jeg bruger selv transportbandager med høje bandageunderlag, eller også bruger jeg staldgamacher smiley Og så kombinerer jeg med klokker.

• #8   8. mar Ja naturligvis kan man det - for ogen hesre er det såfar en fordel, fordi de høje, stive transportgamacher ofte generer dem i et eller andetomfang (bare se hvordan de typisk går når de får dem på)
    Min fars gamle hest sparkede voldsomt under transportmidler gamacher - uden stod gan pænt. Så han fik klokker på for det tilfælde han skulle få trådt lidt tæt og ramme en sko, men ellers intet

Og min gamle dreng skar senerne over i et bagben mens han var iført gamacher - ikke under transport, men blot fortælle sige at gamacher redder ikke alt, og sker skaden fordi kræet hopper over forbommen gør gamacher næppe den store forskel

• #9   9. mar Det kan man sagtens. Jeg har haft transportgamacher - og de har da også været i brug en enkelt gang til 2 heste, som skulle til stævne.
    De stod pænt i bilen, som de plejer, men da vi nåede frem til stævnepladsen, var alle 8 hesteben fuldstændig drivvåde af sved - pelsen var gennemblødt og benene var ALT for varme. Jeg stod længe og kølede ben ned, før vi turde sætte dem på stald.
    Derefter har vi aldrig brugt dem. I traileren er det ligemeget, for der går skillerummet helt til gulvet, men hvis jeg skal køre med 2 heste som ikke kender hinanden i en bil, hvor skillerummet ikke går til gulvet, så ville jeg lægge klokker og evt. almindelige springgamacher på.

Senerne i hestenes ben har overhovedet ikke godt af at blive så over-ophedede.

• #10   12. mar Jeg kører jævnligt med Santana. Han har den første gang tilgode med transportgamacher - præcis af samme grund som Mimre, benene bliver simpelthen for varme.
    Når jeg kører i ridehus gør jeg oftest Santana klar hjemmefra(strigling) og så får han dressurgamacher og klokker på - ligesom jeg rider med. Her har jeg endnu ikke prøvet, at benene var varme og jeg kan egentlig godt lide tanken om lidt beskyttelse smiley
    Men tænker, at det kommer an på situationen smiley

Kommentér på:
transport gamacher?

x