{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hopper og vallakker på samme fold MYTE
  • #1   10. apr 2021 Spændende læsning

  • #2   10. apr 2021 Gammel vin på nye flasker smiley
    Moden skifter - og i en del år har det været moderne at kønsopdele hesteflokkene. I min ungdom (i forrige årtusinde) havde vi ikke den slags betænkninger. Jeg har altid blandet hopper og vallakker, uden problemer.
    I dag, hvor jeg kun har en enkelt vallak tilbage, går han da også i “gruppeopstaldning” med en hoppe, og det fungerer rigtig fint smiley


  • #3   10. apr 2021 Jeg har aldrig hørt om køns opdeling ??

  • #4   10. apr 2021 Vi har blandede flokke, hvor mine står. De fungerer rigtig godt, at vi deler dem op efter temperament i stedet for smiley

  • #5   10. apr 2021 nu står mine to hjemme så her er også blandet smiley

    men har været opstaldet ude hvor vi havde kønsopdelt folde. Men da min vallak ikke ligefrem har opfundet den dybe talerken, og altid har gået med hopper, gik det slet ikke for ham. så han kom på samme fold som pigerne - og hans søster - og der var ingen problemer. han nød det smiley heldigvis bliver han ikke hingstet hvilket staldens ejer var bange for.


  • #6   10. apr 2021 Min gamle vallak kunne gå både med hopper og vallak, og faktisk fik han flere skader/bidemærker af at stå sammen med de andre vallaker. Men i sidste ende kommer det også an på hvordan din egen hest opføre sig smiley

  • #7   10. apr 2021 Jeg er for blandet flok - Medmindre at vallakerne springer på, når hopperne er i brunst.
    Det har vi en, der gør ude ved os, så derfor går han kun med andre vallakker smiley


  • #9   11. apr 2021 Hjemme hos mine forældre har de altid gået blandet - uden nogen som helst problemer. Vi har både haft 2 hopper og 1 vallak, 2 vallakker og 1 hoppe, 2 hopper og 2 vallakker.
    Da jeg stod opstaldet på rideskole gik det kønsopdelt. Min vallak gik med 5 andre og aldrig har en vinter været så dyr i dækkener, dyrlæge og små-skrammer.
    Nøj, hvor var jeg træt af det
    Nu har jeg 1 hoppe og 1 vallak sammen - igen uden problemer, og det på trods af Santanas store lege-hjerte og Marens forårs brunst ;P


  • #10   13. apr 2021 Min skal kun gå med vallakker. Han kan ikke magte at skulle have styr på damerne og de andre drenge, så han går hen og bliver tarvelig ved de andre vallakker, hvis der er damer i hans flok, fordi de så er hans og han flytter dem hele tiden og finder ikke ro. Ligesom han heller ikke trives i en stor flok. Det er så heldigvis så nemt at der kun er vallakker hvor vi står smiley

  • #11   15. apr 2021 Syntes køns opdeling hiver en rigtig god ro og kan betydelig mærke forskel på når min vallak kun går med eget køn kontra hopper ...

  • #12   18. apr 2021 Kønsopdeling har for mig aldrig handlet om skader pga aggression. Derimod de skader det kan lave på hopperne, hvis vallakker hopper på. Og det er der desværre en del vallakker der kan finde på.
    Jeg har kun hopper, og de går aldrig sammen med vallakker. Jeg har ikke lyst til en hoppe der bliver uren eller skadet i bækkenet fordi en vallak ikke kan lade dem være.


Kommentér på:
hopper og vallakker på samme fold MYTE

Annonce