{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.082 visninger | Oprettet:

Skal dyrelægen kontaktes? {{forumTopicSubject}}

Hej,
Min vallak har meget tynd mave. Det er helt flydende og det løber ned ad benene på ham. Han har altid har let tendens til efterløb, men lige for tiden har han også tynd mave. Regner med at det er på grund af græsset, der er begyndt at vokse på folden, men det er meget slemt, så tænkte på om der var noget man kunne gøre for at hjælpe ham.


Lokale historier fra Hadsten
Vi giver dig de bedste, lokale historier fra Hadsten på Vores Hadsten

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Skal dyrelægen kontaktes?
  • #1   25. apr 2021 Hvis du er i tvivl, så ring til dyrlægen.
    Du kan få mange forskellige råd, men symptom behandling er ikke altid sagen, og der kan være en årsag til at den har meget tynd mave. Et opkald koster intet, og ofte vurdere dyrlægen om et besøg er nødvendigt.


  • #2   25. apr 2021 Hvis jeg er i tvivl om, jeg skal kontakte dyrlægen, så kontakter jeg dyrlægen. Det koster ikke noget, at snakke med dyrlægen og så kan h*n bedømme om et besøg er nødvendigt.

  • #3   26. apr 2021 Jeg ville ringe og tage en snak med dyrlægen. Hvis den har diarré, skal det tages seriøst.

  • #4   26. apr 2021 Vores tidligere hest fik tynd mave, blev tilset af dyrlæge, fik alle de sædvanlige ting imod diarré, ting der skulle genoprette balancen i tarmen, endte med indlæggelse på dyrehospital i næsten 2 uger, for herefter at blive aflivet med diagnosen "Kronisk tarmbetændelse"..

    Så ja, få dyrlægen på hurtigst muligt, er mit råd..


  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #5   26. apr 2021 En tommelfinger regel: er du i tvivl, så kontakt dyrlægen.

    Man behøver ikke bestille tid, men dyrlægen er aldrig længere væk end er opkald


  • #6   26. apr 2021 Yes fat i dyrlægen.
    Man skal tage sådan noget seriøst, for det bliver kun værre over tid som mikrobiota i tarmen også dør (det er ikke nødvendigvis der problemet er, men det kan stadig være et resultat).
    Jeg har også haft dyrlæge ud til længere tids dårlig mave og dyrlæge lavede nogle test, gav nogle råd og endte med at sige “det er ikke alle der kommer helt af med det igen, der kan godt være efterløb” og det vil jeg ikke acceptere, så jeg havde fat i Rikke Andersen som faktisk fik det afhjulpet!! Nu har vi desværre lidt problemer igen, da min ponys mave er sart, så jeg har bestilt tid til besøg fra Rikke igen og overvejer nogle flere dyrlæge test.


Kommentér på:
Skal dyrelægen kontaktes?

Annonce