{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.081 visninger | Oprettet:

Pris, tilbageret, hmm {{forumTopicSubject}}

Hejsa Folkens, jeg er blevet stillet et spørgsmål som jeg egenligt ikke rigtigt ved hvordan jeg skal svare på, så tænkte at i herinde kunne hjælpe mig.

Min veninde står opstaldet privat sammen med 2 andre opstaldere - da de pt mangler græs til hestene har de spurgt en markejer i nærheden om de kan leje noget af hans jord med græs på og har fået et ja - de 2 af opstalderen har betalt for marklejen og den sidste er kommet med hegnspæle og de bruger fælles græsset - MEN nu det stiore spørgsmål - de har jo i fællesskab brugt marken og deres heste har ædt af græsset - men den ene vil flytte - hende der havde betalt for hegnspælene - men hun har jo ikke betalt for marklejen - vil i mene hun kan kræve sine pæle med sig? eller vil i mene de pæle skulle indgå i den markleje som hun jo ikke har betalt?

VENLIGST hold tonen pæn smiley smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Pris, tilbageret, hmm
  • #1   6. maj 2021 Hendes pæle er jo betaling for den markleje hun derfor ikke har betalt, da pælene jo er i stedet for betaling af markleje.
    Så nej hun kan ikke få pælene med sig. Hvis hun vil ha sine pæle med sig, må hun hoste op med et beløb svarende til 1/3 del af marklejen i stedet. Hun kan ikke få, både i pose og i sæk. Ellers har hun jo ikke bidraget til leje af marken overhovedet.


  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #2   6. maj 2021 Hun har betalt med pæle, så nej hun kan ikke forlange noget tilbage.

  • #4   6. maj 2021 Hun flytter sin hest på egen ejendom og vil bruge pælene til at indhegne egen jord, så vidt jeg har forstået det.

    Men jeg tænker at der er 2 muligheder her - hun får sine pæle, men skal betale 1/3 del af det lejede jord - eller hun skrider og de 2 andre beholder pælene som betaling for jord - som jeg ser det.

    Jeg tænkte bare jeg lige ville høre jer af inden min veninde fik mit svar - for syntes det gav sig selv


  • #5   6. maj 2021 Lav et budget.
    Hvad koster materialer?
    Hvad koster markleje.
    Samlet pris deles med tre.

    Hvis en af jer, der havde betalt markleje flyttede, ville I så mene at det var fair, at få kontanter med?
    I så fald, så skal hende, der leverede materiale have en andel af investeringer med tilbage.


  • #6   6. maj 2021 Doktor who - sådan som du har stilt det op på, regnestykket, så mangler hende med pælene af betale 2300 kr til det samlede budget - over den årrække af 1 1/2 - 2 år hun stod/ står der - ind til nu

  • #7   6. maj 2021 #6.
    Så argumenter for din sag


  • #8   17. maj 2021 Tjaa burde jeg ved, men jeg gider ikke ikke diskuterer med folk - mere end højst nødvendigt - skulle bare høre hvad i tænkte smiley

Kommentér på:
Pris, tilbageret, hmm

Annonce