{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
591 visninger | Oprettet:

foder til hest der går i løsdrift? {{forumTopicSubject}}

Hej HG

Nogen der ved hvad for noget foder er godt til en hest der går i løsdrift? Hun skal bruges som ridehest, skovturshest og lidt springhest.

Hvornår og hvor meget burde jeg at fodre hende? smiley

Kommentarer på:  foder til hest der går i løsdrift?
  • #1   10. maj Det er ikke anderledes end hvis den står på boks.
    Selvfølgelig skal der være hø eller wrap Ad libitum.

Det der betyder noget er hvilken type hest det er, varmblods heste vil typisk have behov for mere eller en anden type foder end koldblods heste.

• Melissa08
    Melissa08 Tilmeldt:
    mar 2021

Følger: 8 Emner: 7 Svar: 6
    #2   10. maj Hun er en varmblod. Tusind tak for svaret smiley

• #3   10. maj Jeg har i en del år været glad for St. hippolyt natur müsli.

Det er dog næsten 4 år siden jeg havde hest, og der er kommet en del andet på markedet som også gør det godt fx. amequ eller Nordic horse.

Og så skal du kigge på hendes energi niveau, har hun brug for meget energi eller lidt, reagerer hun på sukker og stivelse eller kan hun godt tåle det.
    måske du skal finde ud af hvilket mærke du vil bruge og så snakke med en foder konsulent derfra

• #4   10. maj Grundlæggende, så burde fodring af hest i boks og i løsdrift være det samme.
    Et solidt fundament af godt grovfoder og så suppleret med vitaminer og mineraler, eller hvis hesten har brug koncentrerede kalorier - et fuldfoder.

Rigeligt grovfoder både aht tarmens funktion, men også fordi det er hvad heste normalt bruger tiden på - og ved løsdrift har hesten mulighed for at være ude selvom mennesker synes at det er møgvejr.
    Fordøjelse af grovfoder hjælper hesten til at holde varmen.

...
    Det sprøde forårsgræs kan være lidt kraftigt, derfor har mine heste adgang til halm for at de kan gå træstof.

...
    Mine heste og køer lever i løsdrift af fuldgræs på vandrefold inspireret system.
    Desuden vitamin sliksten, hestene får vitamingodbidder.
    Køerne mener at madmor skulle fyres, rulles og stanges, hvis hun kom med vitaminer igen! Ren valset byg, græs, halm og den slags ved man hvad er. (Køerne er altædende, næsten, der må ikke være emballage med vitaminer eller heste bolcher eller andre grimme ord.

Jeg anbefaler at du låner Den Store Foderbog på biblioteket.

Kommentér på:
foder til hest der går i løsdrift?

x