{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
669 visninger | Oprettet:

Vil ikke longeres {{forumTopicSubject}}

Min hoppe gider ikke simpelthen ikke at longeres.
Tror ikke hun ved hvad foremålet med en longepisk er, fordi hun bare sparker ud efter den. smiley Hun vil heller ikke trækkes, så vi bliver nød til give hende et lille skub bagi . Nogle tips?

Kommentarer på:  Vil ikke longeres
  • #1   17. maj Hvis du har tjekket hun ikke fejler noget, må du finde en anden måde at longere på. Jeg bruger aldrig longepisk men derimod kropssprog og har en lang pisk til at hjælpe lidt. Går med hesten rundt. Det er i mine øjne den mest optimale måde at gøre det på. Derudover bruger jeg ingen tvangsredskaber som indspændinger osv. Hesten skal lære at bære og balancere sig selv på en cirkel.

• #2   17. maj Kære Trådstarter.

Det, at longere en hest korrekt, kræver oplæring både af hest og menneske.
    Er du oplært? Ellers - så forstår hesten nok ikke, hvad du har tænkt dig.
    Hvis hesten ikke er vant til at blive longeret, så er det jo også noget den skal lære.

Hvis du giver signaler uden mening og dasker med en pisk, så er der mange heste, der vil blive stødt på deres retfærdighedssans... Eller bare fornærmede...

• #3   17. maj Hvis hesten er i smerte, ville dette være et tegn. Ellers forstår hun bare ikke hvad du vil have hende til? smiley

• #4   17. maj Få en underviser der er dygtig til jord/longe arbejde til at hjælpe dig og lære dig hvordan du gør det rigtigt, så din hest ikke bliver forvirret.

Der skal ikke meget "forkert" eller modstridende kropssprog til før en hest giver op, hvis du står foran drivlinien, så vil din hest ikke gå frem, og derfor vil den også reagere negativt på pres fra pisken.

Man kommer enormt langt med rette kropssprog.

• Dorte H
    Dorte H Tilmeldt:
    apr 2019

Følger: 1 Følgere: 1 Svar: 107
    #5   18. maj Heste ved som udgangspunkt ikke, hvad formålet med ret mange af de ting, vi udsætter dem for er - med mindre de har lært det... smiley

Du skriver ikke noget om hesten eller dens uddannelsesniveau i øvrigt, men det kunne umiddelbart lyde, som om den mangler noget basis-træning - og har du ikke erfaring med det, er det som andre foreslår en rigtig god ide at få noget hjælp og undervisning.

Heste har en meget høj indlæringsevne - men da de jo ikke på forhånd ved, hvad det er vi forsøger at lære dem, lærer de nemt det forkerte, hvis træneren ikke er helt skarp på, hvilke signaler der gives og hvilke reaktioner der forstærkes...

Kommentér på:
Vil ikke longeres

x