{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
574 visninger | Oprettet:

Ultra shield green {{forumTopicSubject}}

Hej,
Efter mange forsøg med forskellige slags fluespray, havde jeg besluttet mig for at prøve den dyre ultra shield.
Da jeg søgte efter den, kom en “ultra shield green” op, der skulle indeholde færre kemikalier og dermed være bedre for miljøet og hesten.
Mit spørgsmål er så bare, om den virker ligeså godt?
Nogen, der har erfaringer med den?

Kommentarer på:  Ultra shield green
  • #1   24. maj Da jeg kiggede på den, forstod jeg det sådan den ikke holdte lige så længe som den sorte og det mest var det der var forskellen. Det var også grunden til jeg holdte mig til den sorte. Hverken jeg eller mine heste gider det der sprøjteri hver dag ??

• #2   25. maj Den sorte virker primært via indholdsstoffet permetrin - som er giftigt for kaffe, og ekstremt giftigt for fisk.

Jeg har ikke prøvet den grønne, men jeg forventer at effekten er det samme som andre uden permetrin

• Lisette S
    Lisette S Online Tilmeldt:
    maj 2020

Følger: 1 Følgere: 36 Emner: 7 Svar: 222
    #3   25. maj Den grønne virker fint, men ikke så længe.

• #4   25. maj Det er den bedste fluespray jeg har brugt, den er pengene værd;)

• #5   28. maj Som doktor who skriver , så er den sorte bl.a. så effektiv, fordi den indeholder permethrin - men permethrin er sindssygt farligt for katte (og sikkert også kaffe smiley ), så har man staldkatte skal man ikke bruge den hvis kattene er i nærheden.

Jeg har ikke brugt den grønne, så skal ikke kunne sige om den er lige så effektiv, men jeg tvivler.

Jeg har dog gode erfaringer med Effol, den virker rigtig godt, og koster mindre end den grønne Ultrashield smiley

• #6   29. maj Jeg har den grønne, men det er begrænset hvad jeg fik den brugt sidste år så kan ikke sige meget om dens holdbarhed.
    Da jeg ville købe den i en rideudstyrs butik sagde de at de ikke solgte den grønne da nogle af de ting den indeholder er på dopinglisten(mener at det var det de sagde) og derfor solgte de den ikke. Det undrer mig lidt når den grønne må bruges på føl og hopper med føl, men det er da noget man skal tænke over hvis det er relevant for en smiley

• #7   29. maj dårlig erfaring med den grønne- hjalp slet ikke
    den sorte derimod er god

• Anne T
    Anne T Tilmeldt:
    aug 2008

Følger: 12 Følgere: 14 Svar: 13
    #8   17. jun Købte den grønne pga den sorte er giftig for katte. Vi måtte stoppe træningen efter han havde fået den på, vi er ikke et sekund i tvivl om at han fik en reaktion på den, han forsøgte at rulle sig, bed sig selv, bukkede og stejlede. Jeg læste så på indholdet og kan se den indeholder en duftstof som er kendt for at kunne give allergisk reaktion.

Så min anbefaling er kun at prøve på et lille sted første gang.

Kommentér på:
Ultra shield green

x