{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.011 visninger | Oprettet:

Vask af lam på xpand gjord {{forumTopicSubject}}

Jeg har sat mig for at få vasket lammet på min xpand gjord for første gang - og jeg har naturligvis fundet videoen på YouTube der guider i netop at adskille den.

MEN!! Nu har jeg siddet og skruet og skruet og skruet på de åndssvage skruer UDEN der sker en disse! Altså de kører fint rundt, men synes ikke de "løfter" sig som en skrue normalt vil gøre.

Er der nogen der har et godt fif til hvordan hulen jeg lige fået det til at lykkes?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Vask af lam på xpand gjord
  • #1   23. jul 2021 Har du mulighed for at skubbe på enden af skruen, mens du skruer? Det hjælper i hvert fald hvis man har en skrue der bare drejer rundt i træ ?? .
    Kender ikke gjorden, så har ingen idé om hvordan det ser ud


  • #2   23. jul 2021 Nej, jeg kan ikke rigtig få mine pølsefingre ind under, har nemlig prøvet om jeg kunne mase en ind smiley

  • #3   23. jul 2021 Måske du kan tage den forkerte ende af en gaffel eller noget andet solidt der er fladt og relativt smalt?

  • #4   23. jul 2021 Jeg er blond, tykpandet og hårdtslående.

    Jeg ville simpelthen tage gammeldags sæbespåner.
    Tag nogle sæbespåner. Hæld varm vand over. Pisk.
    Tag sæbeskum over på lammet. Gnub.
    Skyld forsigtigt sæbe af.

    Sæbespåner er egnet både til læder, uld, osv. Det kan ikke skade.
    Men, skiller du det forkert ad, så kan du måske ødelægge dit udstyr.


  • #5   23. jul 2021 Jeg har kun striglet min med en "magic bruch" det har været nok for mig. Men min sveder heller ikke meget.

    Dog har jeg flyttet spænderne på min springgjord. Der skal man holde mod på bagsiden af skruen, så det var en kæmpe fordel at være to


  • #6   23. jul 2021 Vi plejer altid at strigle den med en Magic brush, men hestene sveder naturligvis ret meget og derfor er den efterhånden ret nasty.

    Må prøve tricket med sæbespåneskum, nu jeg ikke kan få den skilt ad (omend det ifølge YouTube skulle være easy peasy!)


  • #7   24. jul 2021 Brug noget der holder “bolten” på plads når du skruer, så er det nemt!

    Jeg kan IKKE anbefale at vaske det hele samlet, det risikerer at blive stift og lidt muggent pga tykkelsen smiley


  • #8   24. jul 2021 7.
    Selvfølgelig er der altid en risiko for at ting mugner.
    Men, når det er samme metode der anvendes med succes til lædersofaer, uld hynder osv så gætter jeg på, at det er rimelig sikkert.


  • #9   28. jul 2021 Jeg bruger to flade skruetrækkere: een til at holde imod med på den ene side af skruen, og een til at skrue med. Det plejer at fungere fint smiley

Kommentér på:
Vask af lam på xpand gjord

Annonce