{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
615 visninger | Oprettet:

Åse G
Åse G
Tilmeldt:
9. dec 2017
Følger: 14 Emner: 1 Svar: 5

Efterlyser tidigare ägare: Röd hoppe född 2015 regnamn 8645 {{forumTopicSubject}}

Efterlyser mer information om vår ponny född 03072015.
Registrerad i Danmark 2016, (grönt pass) med namn 8645
Importerad till Sverige 2020.

Röd med tecken enligt bilder.
Stickelhårig i tecken på framben och i pannan.
2 virvlar i pannan, ridge på mulen och vit i virvel under magen.

Ser ut att vara av arab- eller quarterkorsning. Nu ca 146 cm hög.

Snäll och väl uppfostrad och väl ridbar så någon måste lagt tid och energi på henne i hennes unga år. Vore intressant att veta mer om henne och härstamning om möjligt.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Efterlyser tidigare ägare: Röd hoppe född 2015 regnamn 8645
  • #1   27. aug 2021 Jeg ville ønske jeg kunne hjælpe dig, men jeg fatter ikke et eneste ord svensk.

  • #2   27. aug 2021 Jeg kan prøve at oversætte, når jeg lige kommer til en computer

  • #3   27. aug 2021 Jeg vil gerne oversætte i grove træk.

    Åse leder efter fortid på sin pony som er import fra Danmark.
    Det er en hoppe født 2015 og med grønt pas.
    Hoppen er rød og med de aftegn man kan se på billedet - på aftegnene på forben samt i panden er hoppen stikkelhåret. 2 hvirvler i panden, og en hvirvl med Hvidt i under maven, samt “ridge” som måske kunne oversættes som snip på mulen ?

    146 cm i stang, sød, velopdraget og velredet.

    Hoppen er registreret i DK i 2016, og importeret til Sverige 2020. I følge passet er hestens navn 8645....( lyder mystisk )

    Åse - perhaps you Can se in the pas wich vet that has vaccinated the pony - and in that get closer to an area in Denmark were your mare has been ?
    Also it’s very strange to have a pony with a number as name ? Could it be a registrationcode instead ?
    There is also the possibilety that it’s a pony importet to Denmark by a salesstable, and therefor with unknown sire and Dam ?

    Kind regards
    Charlotte



  • #4   27. aug 2021 Charlotte: jeg tænkte mere ridge som på en Rhodesian Ridgeback, men ved ikke om det er muligt ?? . Har aldrig hørt man bruger ridge på svensk som snip ??

    profilbillede
  • #5   27. aug 2021 Jeg tænker det er en “autokorrektur” som er gået helt galt smiley
    Men da jeg ikke aner hvad snip hedder på svensk, så kan jeg heller ikke gætte autokorrektur smiley

    Ridge er jo på engelsk en “forhøjning/ryg/højdedrag” - men det lyder da mærkeligt med “forhøjning på mulen”.....oversættelse er noget svært noget smiley

    Mvh Charlotte


  • Åse G
    Åse G Tilmeldt:
    dec 2017

    Følger: 14 Emner: 1 Svar: 5
    #6   27. aug 2021 Hej alla snälla som försöker läsa min svenska... smiley jag tar det lite på engelska smiley

    I have danish pony born 2015.07.03 named 8546 in passport. We did not get any other paper with her so we do not know where she was vaccinated in Denmark. The woman who imported her was not willing to give us any information about where she bought the pony in Denmark.

    The pony (now called Johlanta) is about 146 cm high now.
    She is red (copper) with a very special headmark and a brindle red/whith left frontfoot.
    She got two swirls in her headmark and a ridge over her mule. It is not a headmark! It is just that the hair from her upper lip to the middle of the mule grows uppwards, not downwards as it usually do on horses.
    She has fur and skin in the summer, is like arabian horses - very thin and soft.

    Her white mark on her frontleg is red roan, not all fullt white! And so is the marking in her head as well.
    Under her belly she has a ridge/swirl with white hair in.

    She is a real gentle and well "brought up" and well ridden so someone have put lots of time and care and done a real good job smiley
    We just wish to know more about her - she looks like an arab- or quarter crossing. Where does she come from and what kind of breed are there in her.

    I try to ad some photos following.



    profilbillede
  • Åse G
    Åse G Tilmeldt:
    dec 2017

    Følger: 14 Emner: 1 Svar: 5
    #7   27. aug 2021 Belly mark

    profilbillede
  • Åse G
    Åse G Tilmeldt:
    dec 2017

    Følger: 14 Emner: 1 Svar: 5
    #8   27. aug 2021 Her left front leg

    profilbillede
  • Åse G
    Åse G Tilmeldt:
    dec 2017

    Følger: 14 Emner: 1 Svar: 5
    #9   27. aug 2021 Here name 8645 is the last 4 digits in her chip number!
    She has a green passport registered in june 2016 but born in july 2015.

    I was in contact with SEGES to ask about who registered her but that info the did not give me. And as the certificate of ownership did not come along with the passport, I do not know of the former owner in Denmark. I had to apply for a new certificate so I am the registered owner now.



  • #11   27. aug 2021 Tror du måste lägga det på Youtube och linka till den. Ellers ska du betala för VIP och lägga det upp här.

  • Åse G
    Åse G Tilmeldt:
    dec 2017

    Følger: 14 Emner: 1 Svar: 5
    #12   29. aug 2021 Louise J: Ja det verkar så.

Kommentér på:
Efterlyser tidigare ägare: Röd hoppe född 2015 regnamn 8645

Annonce