{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Kommentarer på:  Lammeskindssadel vs ride uden sadel
  • #1   31. aug Oftest bruger folk den fordi de kan slippe for beskidt røv.

Men også fordi der kan komme stigbøjler i så i nøds kan man bruge dem vs hvis man var uden saddel.

• #2   31. aug Jeg ønsker mig sådan en her: https://www.klassisk-dressur.dk/produkt/brockamp-bareback-pad-spezial-rideonpad-bomloes-ridning-sadelpude/

Der kan ikke komme bøjler på. Jeg ønsker mig den dels fordi jeg slipper for så beskidte ridebukser, der så skal vaskes efter hver gang, men også fordi jeg ærlig talt synes det er mere behageligt for halebenet end at sidde direkte på min hest - og uden at vide det, tænker det så også må være mere behageligt for hendes ryg.

• #3   31. aug Jeg vil til en hver tid anbefale Lammeskindssadel. Især den fra Tika, er mega behaglige at sidde i smiley

• #4   31. aug jeg har en "lammeskind " sadel, fordi jeg får lidt støtte ( eller skvatter jeg af)

• #5   31. aug Jeg bruger en lammeskindssadel med bøjler og jeg bruger netop den moden fordi jeg kan få bøjler på - når det så er sagt, er det dog ikke så meget man kan bruge bøjlerne til, da sadlen nemt glider rundt. (Tika model)

Jeg bruger den, når ryggen driller hesten, eller sadlen er til sadelmager.

Og jeg vil end ikke overveje at sætte mig op uden sadel, jeg er ikke så hurtig og smidig som jeg har været.... smiley

• #6   31. aug Jeg rider normalt i western sadel eller en wintec dressur sadel.
    Jeg kan godt lide at ride uden sadel af og til, mine yndlingsbukser og Aslans pels er bare så glatte imod hinanden...! Jeg glider simpelthen med buks mod pels.

Jeg får færre hår ind i tøjet og glider mindre ved at bruge den billige lammeskindssadel fra Tika.

Hvis børn skal have trækture, så bruger jeg western sadel (de kan holde i sadelhorn) , ikke dressursadel (de skal ikke holde i kanten af sadlen eller holde balancen med tøjler) eller lammeskindssadel (de kan holde i stroppen og jeg skal ikke til at forklare forældre at kondisko skal holdes langt væk fra stigbøjler, aldrig stikkes ind i stigremme, osv...)

...
    Der er en del, hvor hesten er svær at finde sadel til, fx asymmetrisk skulder, rund ift behov for slankekur - eller, folk vil alligevel kun skridte en hoppe i fol, og mens hesten har følmave passer vanlig sadel ikke.
    Så er det jo et alternativ til at købe en sadel og gentagne besøg af sadelmager indtil årsagen til at sadler har svært ved at passe er løst...

... Der er selvfølgelig også dem, der bare godt kan lide at ride med sadelpads /lammeskindssadel til hverdag. Smag og behag, og alt detder.

• #7   3. sep Mange tak for nogle gode indput smiley Så lammeskindssadlen er primært for rytterens skyld, så der er lidt støtte samt man ikke bliver beskidt smiley

Kommentér på:
Lammeskindssadel vs ride uden sadel

x