{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Kommentarer på:  Bøtter til foder.
  • #1   26. sep Får dem gratis ved butikker der sælger bland-selv slik smiley . Der er to slags. Haribo er mere firkantet end resten, men så er de ens og kan stables nemt smiley . Har også haft brugt plastikposer uden knude. Så kan de genanvendes, men det kommer lidt an på mængden af foder du skal give.

• #2   26. sep Alt efter størrelse, så plastikbøtter du allerede har i husholdningen og ikke bruger. Dem man får is i, osv. Eller billige fra en genbrugsbutik. Går det højt, så har IKEA et stort udvalg. Min veninde har fået syet foderposer i stof, så hun har til nogle dage og ikke skal blande hver dag.

• #3   26. sep Det kommer an på hvor meget der skal være i bøtterne og om der skal være låg på

Jeg har haft bøtter fra ikea, spande fra maxi zoo og små spande fra netto.

• #4   26. sep Slikbøtter er efter min erfaring, for svage og splintre

• #5   26. sep Sjovt, jeg synes slikbøtter holder fint. Det er sjældent at én går i stykker og det er ud af rigtig mange smiley . Men det kommer måske an på hvordan de bliver brugt

• #6   26. sep ALT skal være musesikkert!
    Det er regel nr 1.
    Og nej, IKEAS bøtter er ikke Musesikre...

Jeg køber tønder hos de lokale foderstoffer.

Dernæst har jeg kasser fra bauhaus, en model ved navn Jelena. Been there, done that. Hverken mus eller rotter kan komme ind i den. Låget er på hængler på kasserne, så man KAN ikke smide låget væk.
    Jeg er stor fan af ting, der er idiotsikre og ikke kan gå galt.

Jeg har 1-2 kasser med doseret foder, hældt op i plastikposer. Plastikposerne bliver genbrugt og brugte poser skal også opbevares musesikkert, ellers bliver der bidt huller i det....

Det er pivdyrt at købe bøtter nok til, at 2 måltider krybbefoder kan doseeres op til en halv uges tid. Bøtter koster let 30kr + pr bøtte. Og, lågene bliver lagt skævt på, musene har en fest....
    Til gengæld fylder de tomme bøtter ad h til...
    En Jelena bøtte er svær at lukke forkert, til gengæld koster en Jelena kasse 40 kr + 10 kr for en rulle Plastikposer. Fordi du genbruger poserne, så er det jo en engangsudgift...

• #7   26. sep jeg køber vitaminer i 4 kg spande
    https://www.zooplus.de/shop/pferde/pferdeleckerli/leckerlis_snacks/403521

Og efterhånden har jeg en hel del
    så bruger dem til nat og morgenmad til begge hypper

har ikke prøvet at mussene er gået i dem endnu
    de er beregnet til foder i forvejen
    så jeg er glade for dem

• #8   26. sep Min opstalder har så dårlig erfaring med Eggersmann. Hendes hests pels blev flad og kedelig at se på. Men foderspande er sædvanligvis ret holdbare. Jeg har en hel masse stående, så måske du kan finde noget på Facebook eller lignende der har nogle de vil af med smiley

• #9   27. sep Jeg har købt bøtter fra Ikea - de er godkendt til fødevarer (det ved jeg selvfølgelig godt slikbøtterne også er), de er nemme at åbne, selv med frosne fingre, og så holder de super godt, hverken låg eller bøtter går sådan lige i stykker (som jeg oplevede det tit skete med slikbøtterne) smiley Og ift. musesikring, så har jeg ikke oplevet nogle problemer med bøtterne fra Ikea, de er lavet af ret så tyk plastik, tykkere end de fleste spande med tilskud, så tænker ikke just de er mindre sikre end diverse foderspande er i hvert fald - og ikke engang dem har vi da haft mus i smiley

• #10   27. sep Jeg køber små hvide spande med låg i miljøfoder

• #11   27. sep Cecilie - jeg opbevarede mine genbrugs plastikposer i en hvid ikeakasse.

Det duede ikke. Der kom huller i dem efter musetænder.
    Alt, hvad der opbevares løst, opdager man jo ikke hvis musene tager en lille smagsprøve. Altså ikke før der er hømhøm i bøtten, og så er der massive museproblemer. Mangler en lille foderpille, det kan et menneske jo ikke se.

Alt, hvor der er en lille åbning, hvor du kan stikke en blyant ind,, der kan de fleste museracer komme ind.
    Tro mig - de hvide ikeakasser er ikke musesikre.

• #12   27. sep Ah, jamen det er ikke de hvide jeg mener, det er dem her, forstod på hende det var til at blande foderet i smiley
    https://www.ikea.com/dk/da/p/ikea-365-madopbevaring-firkantet-plast-60452174/

• #13   27. sep #12.
    Ahh. Ja, de bør være tætte overfor mus.

• #14   27. sep Jeg har før brugt fryse poser som er opbevaret i en spand/kasse med låg, så hverken løse Heste eller mus/rotter kan gå i det. Poserne er mega billige især fordi de kan anvendes så pokkers mange gange, bare husk at bruge fryseposer, da affaldsposer ikke er fødevaregodkendte!

Der ud over har jeg brugt slikbøtter, hvilket jeg også planlægger at gøre når jeg får hest igen, de har været gratis og jeg har ikke problemer med at de går i stykker, ligesom jeg heller ikke har haft problemer med mus.

Min veninde bruger nogle opbevarings/frysebøtter fra ikea, det virker også fint, når der ikke er løse heste i stalden, så går alt der indeholder Foder i stykker smiley

• #15   28. sep Vi har to forskellige slags, begge købt ved Land og fritid. Det er alfa omega at musene ikke kan komme i dem, samt de kan tåle frost. Vi har en 46 l til de store poser foder fx Preformance pellets fra hippolyt og Betfor og lign.
    https://www.landogfritid.dk/Landbrugsartikler/Fodert%c3%b8nde-Sort-M-L%c3%a5g-M-L%c3%a5s/877116

Og til alm foderposer har vi en mindre en: https://www.landogfritid.dk/Hundeartikler/Sund-Premium-foderspand-med-l%C3%A5g/939316?gclid=Cj0KCQjw18WKBhCUARIsAFiW7Jy1vFvHbEZ6nx59ElBci9HUb2ZKZ3SuQXvvl5XD8OG7iLEm3tbsxdYaApdAEALw_wcB

• #16   28. sep Min erfaring er også, at slikbøtterne ikke holder ret længe. Til gengæld har jeg købt dem her for flere år siden (jeg købte 15, så havde jeg til morgen- og aftenfodring en hel uge), og kun en enkelt er gået i stykker siden da. De var billige, så hvis der ryger en enkelt i svinget, så kan man sagtens købe fem nye smiley De fås i forskellige størrelser, hvis man ruller lidt ned.
    https://www.biltema.dk/hjem/kokkenartikler/madopbevaring/opbevaringsboks-5-stk-2000044034

• #17   30. sep Tja, jeg må indrømme at jeg er totalt fan at slikbøtterne. De er gratis, kan stables og jeg syntes der nemt kan være et måltid i
    Dog må jeg også sige, at angående mus tror jeg ikke de kan holde, jeg har mine i en muse/rotte sikret foderkasse som min kæreste har bygget. Heri står alt mit foder og den er kun åben morgen og aften, når der bliver taget en madpakke ud
    Frost er selvfølgelig det næste problem og det ved jeg ærligt talt ikke hvordan slikbøtterne tager
    Jeg har endnu ikke oplevet store problemer med, at de splinters. To er gået i stykker, en blev trådt på og en anden blev forsøgt spist af hesten, da den stod fremme.

• Charlotte H
    Charlotte H Tilmeldt:
    apr 2018

Følger: 1 Svar: 1
    #18   30. sep Jeg bruge gratis slikbøtter, helst dem fra Malaco eller Cloetta. Haribos er for svage. De kan købes hos www.dtemballage.dk

• #19   6. okt Jeg har brugt slikbøtter og været tilfreds. I sidste stald brugte jeg spande, alene fordi det gjorde alle andre og det lettede fodringen når spandene til forskellige heste kunne stables.
    Nu bruger jeg bøtter fra Biltema, altså sådan nogle til frys/opbevaring af mad. De samme som jeg har i mit hus. Men de fungerer nok bedst fordi min hest får små mængder.
    I alle tilfælde har bøtter bøtterne stået oven i hinanden uden låg på, med den til næste fodring øverst. Nogle gange med en tom bøtte som låg. Nu bruger jeg dog et rigtigt låg der ligger lidt løst på den øverste bøtte, da vi har ekstreme mængder af mus.

• #20   6. okt Kære Hønen.
    Tag en blyant.
    Kan du stikke den ned imellem de stablede bøtter med foder i? Så kan en mus også komme derind.
    Jeg havde insisteret på musesikker opbevaring, inkl af opmålt foder.

• #21   7. okt Kære Dr Who: Nej, det kan jeg ikke. Heller ikke en halv blyant
    Den metode jeg bruger, fungerer netop fordi min hest får små mængder foder.
    1 dag brugte jeg bare en tom bøtte som låg i den nuværende stald, det har fungeret fint i andre stalde. 1 dag. Den bøtte var fyldt med tis og lort dagen efter. Med et låg der bare ligger løst oven på, har jeg ikke haft problemer. Og vi har mange mus. I foråret så jeg mindst en hver aften jeg var alene i stalden.

Vi har i øvrigt krav om at musesikre alt grundigt, også godbidder i sadelrummet. Og det er anbefalet at vi også musesikrer alt andet i sadelrummet. Og jeg har været med til at fiske 4 mus ud af en stor ikeabøtte, som ikke havde låg på. Der var kun ting af stof i den.
    Vi vil altså se med det samme hvis ting ikke er musesikret godt nok ved os.

Kommentér på:
Bøtter til foder.

x