{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
894 visninger | Oprettet:

Klipning - hvor kort? {{forumTopicSubject}}

Hvor kort klipper i jeres heste? Jeg er blevet nødt til at klippe min ridehest, men jeg aner ikke hvor kort det bør være? Lige nu er han kun klippet foran, bare for at hjælpe ham med at komme af med varmen. Er I tvivl om jeg har klippet kort nok, men ville heller ikke klippe for kort ??


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Klipning - hvor kort?
  • #1   9. okt 2021 Jeg har aldrig tænkt over længden - bare klippet dyret ??Man giver jo tøj på alligevel.

  • #2   9. okt 2021 Jamen min klipper skal indstilles, da det er sådan en billig en fra Biltema og ikke en decideret hesteklipper. Tænker ikke det er smart at klippe helt ind til huden som den vil gøre, hvis jeg ikke indstiller den.

  • #3   9. okt 2021 Hvor meget vil du klippe på din hest? Tænker det er samme klipper jeg lige har købt som du har og jeg tænker enten at bruge den korteste afstandstykke eller uden (skal lige afprøve hvor kort den klipper. Jeg skal i første omgang kun klippe halsen og bringen på mine. Mine går uden dækken i løsdrift og sveder meget her om aftenen

  • #4   9. okt 2021 Jeg har klippet på bringen i første omgang, men efter pelsen har lagt sig, synes jeg ikke forskellen er så stor fra det andet. Jeg brugte den korteste afstandsdims. Er bare lidt skeptisk for ikke at sætte en på. Han skulle nødigt barberes skaldet!

  • #5   9. okt 2021 Jeg har tidligere klippet 1,9 mm på halsen og maven af min shetlænder. Det synes jeg var passende. Havde også sådan en billig 300 kr klipper. Jeg forsøgte med et afstandsstykke, men der kom striber i pelsen. Det gad jeg ikke se på.
    Jeg tror nok jeg klippede 1,4 på hele kroppen sidste forår, det synes jeg var lidt for kort. Men det var heller ikke for sport, det var medicinsk og for at kunne vaske huden.


  • #6   9. okt 2021 Kan godt være jeg bare skal samle modet og tage afstandsstykket af. Jeg klipper kun for han ikke er våd længe efter træning. Det er første gang jeg nogensinde gør det.
    Han får dog også dækken på, men det er mere fordi han er en gammel mand der er begyndt at blive påvirket af vejret, huldmæssigt.


  • #7   10. okt 2021 Jeg klipper tyipsk med 3mm, men man ka få 1mm, hvis man bestiller det.
    Det er ikke meget btugt, da huden blir meget udsat.


  • #8   10. okt 2021 Har set en hest klippet med 1mm og det var ikke kønt, og den fik super hurtigt slid "skader" fra sadelunderlag, tøjler etc.

    Mener jeg plejer at bruge 3mm, og det syntes jeg er fint uden at være helt kort.


  • #9   19. okt 2021 Min hesteklipper, Lister Star, klipper 1,4 mm smiley Det ser fint ud

Kommentér på:
Klipning - hvor kort?

Annonce