{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.174 visninger | Oprettet:

Vagtdyrlæge {{forumTopicSubject}}

Negative kommentarer frabedes

Jeg bliver simpelthen nød til at høre om i synes det er ordenligt behandling af en vagtdyrlægen, jeg får min egen ud igen på mandag for en sikkerhedsskyld.

Jeg har en hest i dag med 3 hævet ben, ikke halt men lidt varm på de bagerste som er så hævet at jeg vil sige en ikke heste menneske kan se dette. Ingen feber, men jeg finder et muk/sår meget lille på det ene bagben. Jeg tænker straks infektion og har i forvejen tid om mandagen til en ppid test, da min hoppe har vist tegn på dette dermed muk, små sår som kan gå til hævet ben og infektion en indikator til det sagde min dyrlæge hun så oftere på de heste ppid end den krøllede pels osv(testen er pt gratis mdr ud)

Jeg snakker med vagtdyrlægen og bliver enig med mig selv om 3 meget hævede ben kan ikke vente hvis det er infektion som det meget ligner til mandag.

Jeg får vagtdyrlægen ud som er ung og skal i telefonen en gang rådgives af en kollega ??
Fred med det, men jeg forklarer min hest næsten ikke står i boks, aldrig har lidt af det før her før maj mdr og det tydeligt ligner infektion men hun siger at det tror hun ikke og ellers må jeg ringe igen til hende i morgen altså søndag og giver noget smertestillende siger den skal bevæge dermed fold ok, men også gå ture samt staldbandage de små 6-8 timer om natten.

Jeg ser så efter hun er kørt på fakturen at hun har skrevet ingen sår eller varme i benene men det var jo det vi snakkede vi om især såret ??
Jeg snakker senere med en i stalden som har en del forstand på dette og arbejder selv i hospital godt nok for mennesker men har en del styr på infektioner osv. og hun er ikke itvilv om det er infektion og synes jeg er blevet meget dårligt vejledt og syntes faktisk jeg skulle klage men vente til min dyrlæge kom på mandag.

Hvad synes i er det dårlig rådgivning, jeg er ikke dyrlæge nej , men jeg var godt nok noget chokeret over behandlingen og får jo kun den samme vagtdyrlægen ud af at ringe til min dyrlæge som viderestilles ??

Det skal siges hævelsen endnu ikke er faldet og jeg tvivler på det bliver mildere trods bevægelse og det mener meget om lymfekarbetændelse ??


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Vagtdyrlæge
  • #1   17. okt 2021 Jeg havde kontaktet dyrlægen og venlig sagt - hej. Jeg ringede netop pga at jeg var bekymret over varme og hævelse. Der er tastefejl på fakturaen?

    ...
    Sådan noget sundhedshalløj er jo svært.
    Fx infektion, ikke infektion.
    Nogen gange så er det jo som at svare ja/nej på er spørgsmål "er denne frugt gul eller rød?" og du tænker "orange".
    Hvad var dyrlægens arbejdsdiagnose?

    ... Det strategiske ved at reklamere over tastefejl er, at sker der forværring kan du lettere reklamere.
    Og - er det samme dyrlæge, der kommer ud, så er det måske lidt en fordel - hun kan jo sammenligne.

    ... Vi skal ikke bebrejde dyrlægen år være i tvivl. Tvivl er en god, ærlig følelse. Men lodrette tastefejl er ikke ok.
    Når du tager kontakt, så gå efter bolden, ikke manden.

    ....
    Lymfekarbetændelse...
    Pokker stå i det, nu bliver jeg nysgerrig. Hvordan opfører det sig hos dyr?
    Som menneskelæge er jeg vant til - hævelse i et ben er infektion, eller lokale karproblemer fx dvt, arteriel iskæmi, evt bevæge apperatskade.
    Hævelse begge ben, så tænker jeg i kredsløb, fx hjertesvigt, nyresvigt? Hvad, hvis man sådan lidt ubeslutsomt havde et menneske med flere ben og der er hævelse i fx 3 ud af 4? Er det ikke usædvanligt med tilfældigvis infektion samtidigt i 3 Ben?
    Jeg må slå det Lymfekarbetændelse op...?


  • #2   17. okt 2021 Ud over smertestillende, har den så ikke fået antibiotika?? Vi har en hest, der tidligere har haft lymfangitis og jeg mener, at det var yderst vigtigt, at den kom i behandling så hurtigt som muligt. Eller hvad?


  • #3   17. okt 2021 Synes da det er ret friskt at din bekendte at konkludere ud fra tre hævede ben, at der er infektion - hævede ben kan altså komme af andre ting, og tre hævede ben, så ville jeg absolut ikke afvise andre årsager.

    Hvad der er årsagen er jo svært at sige ud fra beskrivelse på nettet, men hvis ellers hesten er frisk, spiser og drikker, ikke har ondt (den var ikke halt - andre tegn på smerte?) og ikke har feber ville jeg ikke være videre bekymret over at vente til mandag og dermed få egen dyrlæge ud.


  • #4   17. okt 2021 Jeg havde sikkert ikke selv gjort noget ved det (er måske lettere konfliktsky) men jeg synes helt klart at man burde kontakte dyrlægen og spørge om ikke der er fejl på fakturaen, da der står det modsatte af hvad i har snakket om.
    Ud over det, ville jeg vente til i morgen og snakke med egen dyrlæge, måske der bør tages blodprøver. som jo alligevel skal tager ifbm. ppid.

    Noget helt andet: Fedt at du lige giver et tip med gratis ppid test, efter min mening bør de fleste Heste testes, da alt for mange har sygdommen, de kan få et bedre liv ved korrekt fodring og medicinering. Thumbs up! smiley


Kommentér på:
Vagtdyrlæge

Annonce