{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
521 visninger | Oprettet:

Back on track udstyr til hes {{forumTopicSubject}}

Hej.
Jeg er nød til og spørge jer heste folk her inde. Hvad jeres erfaringer og viden er om back on track ting til hest.

Jeg får en "lille" ny hejm her til sommer, og ønsker kun det bedste til ham??

Samtidig har jeg virkelig forælsket mig i back on track's farver i grime og underlag.

Men er det godt for heste der ikke fejler noget?
Kan det gør skade på en sund hest?
Er det for meget til en ung hest?
Hvad gør det enlig?
Og er fir-tec ikke lidt det samme?

Håber ikke min ordblindhed har laver for meget labade ??
Kh Christina


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Back on track udstyr til hes
  • #1   27. okt 2021 Zzz...
    30 kg jagthund kravler op i sengen, stiller sig på min mand, (som sover videre) kigger efter en plads og møver sig ned i fodenden og hyperventilere på den måde hun gør, når hun virkelig vil have opmærksomhed... Kattene leger for vildt...!
    Zzz.. Sov hund, sov...

    Nå.
    Back on track har et materiale, som reflektere dyrets egen varme tilbage.
    Det materiale er i mange af deres produkter.
    Så - det skulle føles som at have lidt varme indlagt i fx et dækken.
    Det kan jo føles meget rart?
    Traditionelt bruger man kulde til at få hævelse til at falde. En passende mængde kulde er lokal smertestillende, tænk fx på en pose frosne ærter ved forstuvet ankel.
    Ved ømme muskler og visse former for gigt kan varme lindre. Hvis man fx har læst meget til eksamen, siddet dumt og så putter en varmepude med tørre hvedekerner i mikroen og lægger over skuldrene er det samme princip. Varme kan være rart.

    Hvad sker der ved at give raske dyr back on track?
    Sandsynligvis ikke en døjt.
    Nogen mener at det har en wellness effekt, men jeg mistænker at du kan købe mere velbehag for hesten ved at bruge pengene på rideundervisning eller yoga,, så du bliver en bedre rytter eller mere smidig, mere balanceret rytter.
    Back on track er også begyndt at lave almindelige produkter,, som bare er dyrene.
    Men ja, når man har et dyr, man er glad for, er det sjovt at købe fine produkter. Det lever mange ansatte på fabrikker af...

    Støt en fabriksarbejder.
    Eller, støt miljøet og køb kun ting, der er nødvendige.


  • #2   27. okt 2021 Dok, du lyder til at have fået for lidt søvn ??

    Back on track er som Dok siger rigtig god ved ømme muskler mv. men det kan også bruges forebyggende.
    Når det så er sagt, så tror jeg ikke at det skader at bruge på en rask hest, om det gavner kan jeg ikke udtale mig om, men måske det kan forebygge skader?


  • #3   27. okt 2021 Maria - for lidt søvn, nej da, bare ekstra kaffebehov.
    Og en hund der sladre, når ungkattene ikke opfører sig ordentligt, og en hundepige ikke selv kan korrigere dem.

    ... Jeg glæder mig da til at se evidens for at det har effekt forebyggende.
    Jeg er så kedelig, at jeg tror at dygtig rytter har bedre evidens, så jeg ville hellere bruge penge på undervisning eller lignende.
    Men, jeg lider også af den vildfarelse, at 9/10 problemer med heste starter hos rytter.


  • #4   27. okt 2021 Der findes efterhånden mange mærker, der tilbyder den slags produkter.
    Jeg kan nu ikke mærke forskel på mine om de har haft almindeligt dækken eller keramisk på. Så for mig er det ikke pengene værd smiley


  • #5   27. okt 2021 Har aldrig hørt, at det skulle kunne gøre skade på en sund hest, så det synes jeg ikke du skal bekymre dig om smiley
    Jeg brugte et back on track dækken på min vallak inden han skulle rides, og det fungerede bare så godt! Han stod og nød det, og det var som om, at han muskler var lidt mere varme når vi skulle ride. Jeg vil helt sikkert anbefale det smiley


  • #7   27. okt 2021 Jeg har ingen evidens på at det virker forebyggende, blot fået det fortalt af sælgere...

  • #8   27. okt 2021 Jeg synes det har god indvirkning på både mine gigtplagede knæ og min lænd smiley

  • #9   27. okt 2021 Min hest fejler ikke noget. Han sukker og smasker når han får sit BOT dækken på, så der sker noget han synes er rart. Om det er lindring af ømme/trætte muskler, øget blodgennemstrømning eller om han bare synes at varmen er dejligt, det ved jeg ikke. Han har ofte samme reaktion på staldgamacherne, så igen, han må synes at der sker noget rart.

  • #10   29. okt 2021 Jeg takker for jeres svar ????

    Det eneste type udstyr jeg er int er underlag og grime. Grund farve.
    Så der for int i hvordan det virker og om det kan gøre at de bliver afhængig af fx underlag hvis man skifter ud en dag. ??


  • #11   29. okt 2021 De bliver ikke afhængig af det så det skal du ikke være bange for.

  • #12   29. okt 2021 Ærligt så synes jeg ikke det virker, der er heller ikke noget inden i deres produkter som gør en forskel, det er jo bare stof og noget fyld. Men det virker på den måde at det varmer ligesom hvis man ligger andre staldgamacher eller tæpper på, og varmen kan jo så hjælpe på hævelse eller hvis ens hest er skadet.
    Har magnetgamacher, og dem synes jeg gør en større forskel


Kommentér på:
Back on track udstyr til hes

Annonce