{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
732 visninger | Oprettet:

Hesten går fra krybbefoderet {{forumTopicSubject}}

Mine heste undtagen en er ikke ligeså interesseret i krybbefoder mere, de spiser hellere end gerne deres opbløde metafiber samt wrap men ikke krybbefoderet lige pludselig. Kan det være fordi de fælder eller noget andet ? Tænder er i orden og temperaturen er fin, og virker glade og friske ellers. ??


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hesten går fra krybbefoderet
  • #1   24. mar 2022 Får de det samme foder? Det kan jo være du har fået købt en sæk med er batch, hvor boget er anderledes, end det plejer. smiley

  • #2   24. mar 2022 Tænker lidt det samme som bidløse, om du har fået en sæk hjem hvor noget er galt.

    jeg prøvede det med vores gamle hund, hun var et madøre uden lige, men én gang fik vi en sæk Foder der ikke var god og hun nægtede pure at spise det. jeg kunne så også se at det så anderledes ud og det lugtede lidt af gammelt korn, så det røg ud.

    De dyr ved altså bare noget vi ikke gør, det kan være noget der lugter anderledes eller smager anderledes og deres intuition er ret god, så især når flere heste ikke vil røre det, så ville jeg lige tage kontakt til forhandler eller producent.



  • #3   24. mar 2022 Det er den samme pose, men jeg gav den noget andet foder i dag og den anden fjernede jeg lucerne fra så det ud til at virke smiley

  • #4   25. mar 2022 Spiser de deres grovfoder som de plejer?
    Ellers vil jeg tilslutte mig de andre og prøve en anden sæk med et andet batsh nr.
    Da jeg var grøn hesteejer med en lille Shetter, der ikke ville spise sit valsede byg som hun ellers var glad for, tog jeg en pose med til en landmand vi kendte og lod ham undersøge det. Han snusede bare til det og sagde: Jeg kan godt forstå lille Hyp ikke vil ha det der. Det er for gammelt. Det var en sæk vi havde købt af den lokale foderforhandler. Men der lærte vi, at valset korn har en begrænset holdbarhed.


  • #5   26. mar 2022 Min den store er også varmestresset for tiden, så dens foderoptag er også dalet lidt. Nordbaggen derimod væger aldrig fra sit foder.

    Hvis du har dækken på den, så få det af.


  • #6   26. mar 2022 Jeg har en skøn olle med sart mave, og i starten af ugen hentede jeg en ny wrapballe, hvorhen også oplevedehan nægtedes spise wrappen.
    De to andre heste spiste det gladeligt - så jeg tænkte at nu måtte han komme ind i kampen, og han nok bare var lidt kræsen - i løbet af 1,5 døgn stod alle tre heste med splattermave smiley

    Så wrappen blev kasseret, selvom den så fin ud - de fik balancer tilskud og nyt wrap,, og maverne rettede sig på to døgn.

    Jeg tror Pinot har kunnet lugte at wrappen var dårlig.

    Mvh Charlotte


  • #7   7. apr 2022
    Min gider ikke foder hvert forår - fordi der går hormonella i hende, de er længere ude ( foldtiden får et gevaldigt nyk når sommertid træder i kraft ) og fordi der er massere af sukker i græsset.

    Så hun får kun opblødt foder og vitaminkiks, fordi det er hvad hun vil spise.

    Stoppede hun med og spise grovfoder, så ville jeg være bekymret.


Kommentér på:
Hesten går fra krybbefoderet

Annonce