{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Vitamin- og mineralblanding til heste i vækst - forslag?
  • #1   31. maj 2022 Min kræsne føl/plag spiste gerne salvanas vitamin/mineral blanding. Min gamle hest får det nu og hun ser rigtig fin ud i pels m.m.
    Det er heller ikke så dyrt sammenlignet med fx vetcur eller dangro/amequ. Salvanas fåes både pelletreret og i godbid form smiley


  • #2   31. maj 2022 Jeg skal prøve Nordic horse til mine i år. Det er jeg spændt på smiley en diegivende samt en 2 års (der også gror rigtig meget lige nu).

  • #3   1. jun 2022 Jeg gav VetCurs vitaminer til min. Kan anbefale at blande det i en smule Beet Balance fra Nordic Horse. Min er også enormt kræsen - men efter Beet Balance spiser hun virkelig ALT hvad jeg serverer for hende, bare det er blandet deri.

  • #4   1. jun 2022 Jeg gav også vetcur beginner til at starte med og var egentligt også glad nok for det. Min kræsne hest ville dog slet ikke spise det kun når hun var noget sulten(der var ikke super meget sommergræs) og det blev endda blandet op med både mash og gulerødder hvor det først kom i lige inden fodring så det ikke nåede at stå og bløde op. Jeg vendte hende gradvist til det og jo det kom mere og mere ned indtil hun kom til et punkt hvor så var det for meget og jeg skulle så starte forfra med tilvænning igen. Jeg blev noget træt af det så undersøgte andre mærker hvor jeg så bemærkede at vetcurs har et meget(!) højt indhold af zink kontra andre produkter. Det er nok det som gør at det ikke glider så nemt ned ved kræsne heste. Jeg læste efterfølgende op på det i forhold til zink hvor jeg fandt et sted(troværdig kilde kan dog ikke huske hvem og hvor) hvor der stod at for meget zink kunne give nogle problematikker, normalt hører man mest om zinkmangels virkning. I hvert fald så syntes jeg efter at jeg havde skiftet at jeg fik en meget mere balanceret hest mere rolig og knap så eksplosiv. Om det havde med det at gøre ved jeg selvfølgelig ikke med sikkerhed, men synes nu alligevel det var en interessant observation.
    Det er som såden ikke en kritiserring af vetcur. Jeg kan godt lide deres produkter ellers, men synes nu alligevel at de ting jeg skriver her er værd at have i mente smiley


  • #5   2. jun 2022 Maria - undersøgte du det også i forhold til hvilke behov der er for føl/plage/ungheste? De har nemlig nogle andre behov. Jeg kan ikke lige huske hvordan det er med zink, men jeg ved at VetCur går meget op i at lave vitamin/mineralblandinger der passer til de danske græsmarker, hestenes naturlige behov og med naturlige produkter.
    Ikke at det du siger er forkert - det kan være en god forklaring til hvorfor der er mange der ikke vil spise det, og det giver mening det du siger! smiley


  • #6   2. jun 2022 Ja jeg undersøgte det netop for føl/plage/ungheste smiley

  • #7   2. jun 2022 Okay, jamen perfekt. Det giver god mening ift. kræsenhed. Det var jeg faktisk ikke klar over selv smiley

  • #8   2. jun 2022 Jeg har bestilt fra Salvana nu. Så håber jeg, hun godkender det smiley

Kommentér på:
Vitamin- og mineralblanding til heste i vækst - forslag?

Annonce