{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.042 visninger | Oprettet:

Helle A
Helle A
Tilmeldt:
7. sep 2011
Følger: 1 Emner: 39 Svar: 182

3. gang gik heller ikke {{forumTopicSubject}}

3 forskellige heste - 3 forskellige drømme

1. hest (som var en pony) eneste jeg har haft som jeg har stolet 100% på. Drømmen var at ride hende op til de høje ponyklasser og have en ponyrytter til at starte stævner. Desværre kom vi dårligt nok igang før hendes helbred satte en stopper. Hun er den eneste hest som jeg nogensinde har omtalt at være min soulmate.

2. hest var dressurhesten som jeg altid havde drømt om, men aldrig havde mulighed for at købe. Med ham kom jeg aldrig igang. Mange måneders frustrationer senere kastede jeg håndklædet i ringen og fik ham aflivet. Det var en lettelse for mig og helt bestemt også for hesten. Det var dog også et kæmpe tab, for hesten var virkelig drømmehesten.

3. hest skulle ikke være ridehest pga. mit eget helbred, men skulle være dressurhest fra jorden, samt shows. I over et år har jeg sagt der var noget galt pga. hans adfærd og flere gange synes han halt. Ringfod og spat er lige konstateret i samme bagben. Om han klare det vides ikke, men prognosen er dårlig. (Og havde en lille drøm at tilride ham alligevel alt efter hans udvikling).

Alle 3 heste er købt unge. Nr. 1 og 2 var begge 3 år og ikke tilredet. Nr. 3 var 1 år da han kom ind i mit liv.

3 heste og 3 forskellige drømme som aldrig blev til noget.

Lysten til en ny er der bestemt ikke smiley


Kommentarer på:  3. gang gik heller ikke
  • #1   21. jul 2022 Py-ha sikken en omgang du har været igennem.
    Det er aldrig sjovt at skulle sige farvel til sin hesteven.

    Jeg har gennem mit hesteliv sagt farvel til et par stykker, og har også overvejet om jeg virkelig skulle have hest igen.
    Og hver gang et det endt med at der er kommet en ny hest hjem, senest for 1/2 år siden.
    Jeg har været rigtig heldig og fået mig en fantastisk dejlig hoppe, som jeg bare holder mere og mere af som tiden går smiley

    En af mine tideligere heste var virkelig en "one and only", hvor man bare tænke at sådan en hest finder jeg aldrig igen - MEN det har jeg gjort, i hende jeg har nu smiley

    Selv om det virker lidt op-ad-bakke lige nu, så måske lige om lidt kommer der en ny heste ven smiley

    Men der kommer lige et trøste kram herfra.


  • #2   21. jul 2022 smiley Åh hvor jeg kender det-her var det "fanget" af hestehandler, der blev ved med at give mindre og mindre for returhesten, og mangel på energi til at vente til den evt- blev solgt privat. Og det gør forbandet ondt hver gang man må sige farvel. smiley Håber du finder din egen vej ud og videre.

  • #3   21. jul 2022 Åh hvor er det trist! ??

    Mon ikke lysten til hest kommer på et tidspunkt? og hvis den ikke gør, så er det jo også okay smiley



  • Helle A
    Helle A Tilmeldt:
    sep 2011

    Følger: 1 Emner: 39 Svar: 182
    #4   21. jul 2022 Jeg orker ikke at skal starte med en ny hest. Min energi er ikke til det.

    De 3 nævnte heste er ikke de eneste jeg har haft, men de har været mine og kun mine. Der har været 3 andre før dem, men de var ikke købt kun til mig. Deres ben kunne heller ikke klare det.



  • #5   22. jul 2022 Pyha - jeg kan godt forstå, at du er ked af det, og det er heller ikke så mærkeligt, at du bliver modløs efter sådan et tab. Eller rettere: mange tab.

    Hvis jeg forstår dig ret, så har du nu mistet 6 heste, fordi deres ben ikke kunne holde?
    Hvis det er korrekt forstået, så tænker jeg at du skal kigge på 2 ting, når/hvis du får mod på en ny hest.

    1: måske skal du kigge efter en anden slags hest? Jeg hat en fornemmelse af, at du har en kærlighed til de mere ædle heste - og måske er tiden inde til at kigge efter noget mere “robust”?
    2: træningen. Jeg ved jo ikke hvor langt du er nået med hestene, eller hvilke discipliner du dyrker - men måske er der behov for at kigge indad og prøve at styrke hesten på en anden måde?

    Jeg håber at du finder modet til at prøve igen, og jeg håber at det lykkes for dig - for det ER altså bare en dejlig måde at bruge sin (fri)tid på smiley


  • Helle A
    Helle A Tilmeldt:
    sep 2011

    Følger: 1 Emner: 39 Svar: 182
    #6   23. jul 2022 Det har været forskellige typer af heste.

    Tror såmænd ikke ridningen har gjort det, ingen af hestene er trænet på en hård måde (dog er der en enkelt som vi har mistanke om, at hun ikke har haft det for nemt inden jeg overtog hende). De 2 sidste kom som sagt aldrig igang.

    Så det er nok et spørgsmål om ukendte/uopdagede skader, arvelig og sort uheld.


  • #7   2. aug 2022 Øv, hvor har du været uheldig, altså. Jeg kender godt, at man gennem tiden har lidt forskellige nitter gennem stalden.

    Hestemarkedet har de seneste par år været lidt overophedet, og mange heste er blevet handlet for dyrt. Heste, der måske havde gjort mere gavn i en færdigret fra Findus, er blevet handlet som 'chance-hest', til stor ærgrelse for den uheldige køber.

    Stigende priser på forbrug og recession i den nære fremtid skal nok få mange til at overveje deres hesteejerskab en ekstra gang, og så kommer vi til at se mange gode heste på markedet igen. Fat mod og tålmod, for der skal nok dukke en dejlig hest op til dig.


Kommentér på:
3. gang gik heller ikke

Annonce